UBB code toevoegen aan nieuwssysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

24/05/2004 22:35:00
Quote Anchor link
Hoihoi,

ik ben een beginnend php gebruiker en ik ben al enkele avonden bezig om een UBB code toe te voegen aan de reactiemogelijkheid op het nieuwssysteem wat ik op deze site heb gevonden.

Echter wil het maar niet lukken dus wilde ik vragen of er hier iemand mij uit de brand kan helpen misschien?

Het zou namelijk wel wenselijk zijn dat niet iedereen willekeurige HTML op mn website kan gebruiken en ook een scheldwoordenfilter zal ongetwijfeld zijn nut kunnen bewijzen.

Groetjes, Ronald Broos.

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 09:56:37

Mitch X

Mitch X

24/05/2004 22:42:00
Quote Anchor link
Voor het HTML probleem gebruik ik meestal:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
htmlentities($string);
?>

Dan wordt het alleen weergegeven en niet uitgevoerd maar zo kan ik wel zien wie er kwaad in de zin heeft :)

We hebben hier een hele mooie ubb class op deze site
mss kun je die gebruiken?
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/109

25/05/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Dat is inderdaad een mooie UBB Class maar ik heb geen idee hoe ik die werkend krijg bij de reacties van het volgende nieuwssysteem:

http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/72

Ik heb al t een en ander geprobeerd maar niks lijkt te werken wat ik doe. wellicht is het zelfs niet mogelijk...

Groetjes ronald

Mitch X

Mitch X

25/05/2004 20:37:00
Quote Anchor link
Er is zoveel mogelijk :P
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
include("bbclass.php");

$bb = new bb;

$jedata = $bb->htmluit($jedata);
$jedata = $bb->smilies($jedata);
$jedata = $bb->scheldwoorden($jedata);
$jedata = $bb->parse($jedata);

echo $jedata;
?>

$jedata is de fetch van het bericht uit je DB :)

Edit : Tikfoutjuh!
Gewijzigd op 25/05/2004 20:37:00 door Mitch X

25/05/2004 20:43:00
Quote Anchor link
Ik zal er eens mee aan de gang gaan! Heb je ook enig idee waar de include ergens moet komen te staan in het nieuwssysteem?

Ikzelf denk ergens bij het insert gedeelte van reacties....

Mitch X

Mitch X

25/05/2004 21:09:00
Quote Anchor link
Je moet die class geinclude hebben voordat je hem gebruikt... meestal zet ik alle includes (lees class includes) bovenaan de page onder session_start();

25/05/2004 23:02:00
Quote Anchor link
Ik kom er niet aan uit, zou je eens naar het nieuwsysteem kunnen kijken.

De fetch van het systeem is toch $row[msg]; ??

ik krijg daar telkens een parse error bij in die ubb class op regel 21.

Tot overmaat van ramp is ook mn server down gegaan :-(

27/05/2004 00:26:00
Quote Anchor link
Na vanavond nog eens goed te hebben gekeken naar het script en na wat probeersels is het toch gelukt om op een simpele manier te includen wat ik voor ogen had.

Mitch, bedankt voor je adviezen!

Groetjes Ronald.

27/05/2004 00:27:00
Quote Anchor link
Na vanavond nog eens goed te hebben gekeken naar het script en na wat probeersels is het toch gelukt om op een simpele manier te includen wat ik voor ogen had.

Mitch, bedankt voor je adviezen!

Groetjes Ronald.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.