UBB insert

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »
Mik PHP

Mik PHP

01/10/2012 13:47:23
Quote Anchor link
Goedemiddag allemaal,

Ik durf de vraag eigenlijk bijna niet te stellen.. Maar ik zoek naar een goed werkende UBB inserter. Een die ook om geselecteerde tekst UBB codes plaatst, of op de plek waar de cursor staat. Ook als de cursor niet in de textarea staat moet hij hem aan het eind van alle tekst in de textarea invoegen..

Ik heb er wel 1 gevonden namelijk deze:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
function UBB(target, sUBB, eUBB){  
    var objTxtArea = target;
    if (!eUBB){
        eUBB = ' '+sUBB+' '; // Smileys..
        sUBB = '';
    }
    if (objTxtArea.selectionStart || objTxtArea.selectionStart == 0){
        var ss = objTxtArea.selectionStart;
        var se = objTxtArea.selectionEnd;
        objTxtArea.value = objTxtArea.value.substring(0, ss) + sUBB + objTxtArea.value.substring(ss, se) + eUBB + objTxtArea.value.substring(se, objTxtArea.value.length);
        if (sUBB.length != 0){
            objTxtArea.selectionStart = ss;
            objTxtArea.selectionEnd = se + sUBB.length + eUBB.length;
        }else{
            objTxtArea.selectionStart = se + sUBB.length + eUBB.length;
            objTxtArea.selectionEnd = objTxtArea.selectionStart;
        }
        objTxtArea.focus();
    }else if (objTxtArea.createTextRange){
        objTxtArea.focus();    //Needs to get focus to prevent other objects to get ubb codes
        document.selection.createRange().text = sUBB + document.selection.createRange().text + eUBB;
    }else{
        objTxtArea.value = objTxtArea.value + sUBB + eUBB;
    }
}

Alleen kan ik geen manier vinden om de waarde "target" doormiddel van jquery mee te sturen..

Wat ik eigenlijk wil is dat dat als je op bijvoorbeel de UBB button "B" klikt dat hij dan de eerste textarea die te vinden is VOOR de geklikte UBB button meestuurt in de waarde "target".. Ik probeerde dit met:

Code (php)
1
2
3
4
$("#ubb_bold").click(function() {
    var target = $(this).prev("textarea");
    UBB(target, "[b]","[/b]");
});

Helaas werkt dit niet.. En ik kan me geen andere manier bedenken hoe ik dit op deze manier mee kan geven.

Google helpt me ook niet echt verder dus dan is mijn laatste keus het hier even vragen. Weet iemand een oplossing? Of kent een goede UBB insert javascriptje? Je zou me heel erg helpen!

Groetjes,

Mik
Gewijzigd op 01/10/2012 13:49:25 door Mik PHP

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 11:57:29

Kris Peeters

Kris Peeters

01/10/2012 17:17:45
Quote Anchor link
Misschien is het al opgelost als je dit doet:

Code (php)
1
2
var target = $(this).prev("textarea");
UBB(target[0], "[b]","[/b]");

De jQuery selector* geeft de elementen altijd in een array terug. Zelfs als het via id is.
Als je het element zelf nodig hebt, volstaat het om het nulde item door te geven ...

(* misschien druk ik me een beetje ongelukkig uit; ik hoop dat het duidelijk is)
Gewijzigd op 01/10/2012 17:20:24 door Kris Peeters

Mik PHP

Mik PHP

01/10/2012 18:03:50
Quote Anchor link
Ik had dit zelf al geprobeert alleen dan zo:

Code (php)
1
2
var target = $(this).prev("textarea")[0];

Echter werkte dit niet.. Nu ik dit probeer:
Code (php)
1
2
var target = $("textarea")[0];

werkt het wel.. Ik had de oplossing dus onbewust al gevonden alleen stuit ik op een ander probleem. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij de textarea wel selecteerd door te zoeken naar de eerst vorige? Want als ik nu meerder textarea's op 1 pagina ga krijgen zal hij ze daar ook inserten.

@Kris:
Bedankt voor je oplossing! De uitleg was goed.

Toevoeging op 01/10/2012 18:29:53:

Ik heb het uiteindelijk zo moeten oplossen:

De textarea zit in de parent van de UBB-button dus dan maar 1 stapje omhoog en dan de textarea proberen te vinden.
Code (php)
1
2
var target = $(this).parents().find("textarea")[0];

Toevoeging op 01/10/2012 19:04:24:

Heb weer een soort gelijk probleem. Dit is nu de hele code om het javascript op te roepen als je op de UBB button klikt:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
$(".ubb_btn_wrapper#bold").click(function() {
    var textarea = $(this).parents().find("textarea:first")[0];
    var counter = $(this).next("div.charcounter_wrapper").children("input")[0];
    UBB(textarea, "[b]","[/b]");
    textCounter(textarea,counter,500);
});

Nu wil ik dat hij na de UBB tag in de textarea gezet te hebben, het aantal characters gaat tellen in de textarea en de charcounter update (Dus hoeveel characters er nog over zijn). Alleen deze selecteren lukt al helemaal niet.

De HTML opmaak ziet er ongeveer zo uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div class="textarea_wrapper">
    <div class="area">
        <textarea name="new_msg">
    </div>
    <div class="options">
        <div class="ubb_wrapper" id="bold"></div> // <<<< HIER IS DUS DE BUTTON
        <div class="charcounter_wrapper">
                <input type="text" name="charcounter" id="charcounter" value="500" /> // << EN HIER DE CHARCOUNTER
        </div>
    </div>
</div>

En deze codes heb ik allemaal geprobeert om de input (charcounter) te selecteren:
Code (php)
1
2
3
4
var counter = $(this).next("div.charcounter_wrapper").children("input")[0];
var counter = $(this).next("input#charcounter")[0];
var counter = $(this).find("input#charcounter")[0];
var counter = $(this).find("input#charcounter:first")[0];

En dit werkt allemaal niet.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Toevoeging op 01/10/2012 19:07:26:

OPLOSSING:

En dit werkt nu opeens wel:
Code (php)
1
var counter = $(this).parents().find("input#charcounter:first")[0];

Iemand enig idee waarom wel?

Toevoeging op 01/10/2012 19:10:21:

Ow wat ben ik stom.. Ik zie het al.. Ik zit telkens in de button.. En door parents() niet meer.. Haha zo stom! Naja misschien is dit educatief voor andere phphulp bezoekers!

Kris Peeters

Kris Peeters

02/10/2012 12:11:55
Quote Anchor link
$(this).parents().find("input#charcounter:first")

Zeg, dat is allemaal niet nodig.
Als je een id hebt, gebruik ze dan gewoon.

$('#charcounter')
Gewijzigd op 02/10/2012 12:12:06 door Kris Peeters

Mik PHP

Mik PHP

02/10/2012 20:14:24
Quote Anchor link
Ja, dat weet ik.. Alleen ik wil er zeker van zijn dat als er ik ooit meer textareas ga gebruiken dat ik ze dan niet allemaal op de pagina wijzig..

Uiteraard zullen ze dan dus niet allemaal hetzelfde id hebben.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.