ubb on the fly
Is het mogenlijk om ubb code meteen terug te laten zien in je tekst vak als bold, italic, underline tekst i.p.v. ?
En zo ja weet iemand hoe je dit dan kan doen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bram
Hoe weet ik niet precies, maar het moet met javascript.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
probeer eens met str_replace de [] te vervangen door <>
Wietse, dat is de php mogelijkheid, en dus serverside, niet clientside, en dit zal dus ook niet direct gebeuren
maar om dat er in de ubb specefike toepassingen moeten komen die fck niet heeft zou ik moeten weten hoe je het zelf kunt maken.
Niet zeggen dat is gekken werk (is het eigenlijk wel). Het is gewoon een leuke uitdaging, alleen met school en alles kan het nog een tijd duren :D
Ik zal is gaan kijken of ik er zelf uit ga komen met het scripten.
waar ga ik aan beginnen!!! :P
TinyMCE. Deze is handig, simpel en heeft een zeer goede documentatie. En hij zet overigens alles onmiddellijk om in xHTML ;) !
Zelf scripten is onbegonnen werk :) . Ik raad je ten zeerste aan eens een kijkje te nemen naar wat dacht je van een preview veld met ajax?
Ook een mooie Legolas ! Eventjes toevoegen aan mijn lijst met dingetjes die ik ooit nog eens kan maken :D !
http://www.antrovista.com/prikbord/voegtoe.php bekijken, daar gebruiken ze een vet en een smyli js parser
ff de source van Dankje Jonathan :) , altijd handig als 'naslagwerk' ! Klik... en Firefox heeft er weer een nieuwe bladwijzer bij...
En de inhoud van zo'n tinymce-achtige textarea omzetten naar UBB is ook mogelijk, althans, was.
Een hele tijd geleden heb ik eens dit script gemaakt. Het werkte niet helemaal, maar het kon wel een textarea in een WYSIWYG-area veranderen en het eindresultaat omzetten naar UBB-code. Ik denk dat hij tegenwoordig niet meer werkt aangezien Firefox WYSIWYG alleen nog maar met span & CSS werkt, en in dat geval heb je niets aan deze reguliere expressies.
Misschien heb je er wat aan...
@ Jonathan : mooie site wanneer je wat verder kijkt :)
Dat moet niet te lastig zijn, gewoon een functie maken in javascript die dat doet en dan gewoon met onFocus op een textarea een div ernaast visible maken en op het moment van typen replacen, het is niet eens nodig om met AJAX te doen.
http://www.i2d.com.au/members/~benmann/javascriptreplace.html