UBBBar Revisited
http://code.google.com/p/ihg-ubbbar/
Een tijdje geleden heb ik een UBBBar gemaakt voor PHPhulp, een greasemonkey script dat je kon gebruiken in Firefox en Opera (al deed hij het niet zo best in Opera) Safari 3 en Internet Explorer werkten niet mee. Laat mij nu net Safari 3 gebruiken, dus ik kon al een tijdje zelf m'n balkje niet meer gebruiken. Dus ik heb een nieuwe geschreven.
Hij heeft nog niet alle features die de oude had, maar wat hij doet, doet hij hopelijk beter. Zo reflecteert de balk nu welke opmaak-elementen actief zijn op de plaats van je cursor, en is het mogelijk extra knoppen bij te maken zonder het originele script aan te hoeven passen. En hij werkt grotendeels in Internet Explorer!
Ik heb een testpagina online staan waarop je hem kan uitproberen zonder hem te hoeven installeren. En dat vraag ik jullie ook allemaal te doen, kijken of je hem stuk kan krijgen.
In deze bugtrackerIn deze bugtracker (er zit ook een bug-report-knopje op de balk) staan alle foutjes die ik al heb gevonden, en daar mag je je fouten, of je ideeen (als feature requests) bijzetten. Inloggen kan met phphulp/phphulp
Installeer heb vooral (Internet Explorer gebruikers kunnen hem gebruiken via IE7Pro's gebruikersscripts, Firefox via de Greasemonkey plugin en Safari gebruikers via het vernieuwde Greasekit) en laat me de bugs weten. Als hij stabiel genoeg is is het misschien een goeie toevoeging aan de nieuwe PHPhulp. Daarnaast is hij gewoon verdomd handig ;)
Er zit niet een update-knopje in zoals in z'n voorganger (moet dat wel?) dus ik zal dit topic een beetje bijhouden met updates en nieuwe versies.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Mooi, Jelmer! Vooral die suggest voor PHP functies is handig.
BBcode.
Effe dat je het weet, hij doet het niet in IE en Opera Mobile in Windows Mobile 6 Professional. In Opera heb je nog wel dat bug knopje.
IE ondersteunt sowieso geen javascript (als ik het goed heb), maar Opera Mobile wel.
Waar staat UBB voor? Ik ken alleen forum software die zo heet. Ik ken wel Effe dat je het weet, hij doet het niet in IE en Opera Mobile in Windows Mobile 6 Professional. In Opera heb je nog wel dat bug knopje.
IE ondersteunt sowieso geen javascript (als ik het goed heb), maar Opera Mobile wel.
Jan Koehoorn schreef op 05.01.2008 18:10:
Mooi, Jelmer! Vooral die suggest voor PHP functies is handig.
Dat is mijn eerste plugin. Als je die ook wilt installeren, moet je phplookup.ubbbar.user.js naast de standaard ubbbar.user.js installeren.
Jeej schreef op 05.01.2008 19:06:
Waar staat UBB voor?
Geen idee, maar toentertijd gebruikte iedereen UBB als naam voor deze notering. En ik heb nog geen reden gehad om hem te veranderen.
Hoe gebruik ik het in Opera?
Firebug geeft een 'component not available' error op regel 264 in het script...
dat was wat hij tegen mij vertelde toch... misschien moet je hem eens contacteren jelmer.
Edit:
Het lukt me niet greasekit te installeren :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE
Hipska, je gebruikt Safari? Greasekit is volgens mij namelijk alleen voor die browser...
maar ik heb hem in de juiste folder gedropt volgens de website, maar na restart van safari komt het menu er niet. Ik had dit ook al voor met eerdere versies van creammonkey.
ik heb greasemonkey aan staan, maar ik zie nergens zo'n ubb bar hoor :S?
Blanche schreef op 05.01.2008 19:25:
Firebug geeft een 'component not available' error op regel 264 in het script...
Ik had hem nog niet in Greasemonkey zelf getest. Had ik wel moeten doen, want nu blijkt dat ik daar verplicht addEventListener moet gebruiken. Ik heb de scripts aangepast (versie 15, zie javascript:alert(IHG.Toolbar.VERSION) )
Allen die hem met Greasemonkey hebben geprobeerd kunnen het nu nog eens proberen. Ik heb een extra (lege) testpagina toegevoegd. Hier zou hij, nadat je hem in greasemonkey hebt geïnstalleerd, zichtbaar op moeten zijn.
Hipska schreef op 05.01.2008 20:12:
ja logisch :-/
maar ik heb hem in de juiste folder gedropt volgens de website, maar na restart van safari komt het menu er niet. Ik had dit ook al voor met eerdere versies van creammonkey.
Heb je SIMBL zelf wel geïnstalleerd?
edit: @PHP Newbie en andere Opera gebruikers:
Eerst moet je de scripts die je wilt gebruiken even downloaden en opslaan in een mapje ergens. Let op dat alleen de scripts die je op PHPHulp.nl wilt uitvoeren in dat mapje staan, en geen andere bestanden.
Je kan scripts per site instellen via 'preferences'
-> tabblad 'advanded'
-> links 'Content'
-> knopje 'Manage Site Preferences'
-> knopje 'add'
-> site -> 'phphulp.nl'
-> tabblad 'scripting'
-> browse nu naar het mapje
-> en de zooi opslaan en sluiten. Dat zou moeten werken.
Quote:
Nog niet. Als ik het script installeer dat onder aan die test pagina staat en vervolgens de pagina vernieuw, krijg ik nog niets in beeld.Hier zou hij, nadat je hem in greasemonkey hebt geïnstalleerd, zichtbaar op moeten zijn.
Firebug geeft nog steeds dezelfde error op dezelfde regel. Had je dat scriptje dat daar staat wel al gewijzigd?
Apart, ik heb ze net geüpload voordat ik die post schreef, en vervolgens ook nog een paar keer zelf geprobeerd hem te installeren via de site met Firefox. Hij werkt hier. Misschien dat hier en daar wat op 'Reload' drukken helpt?
Mocht ik bij het gebruik nog bugs tegenkomen, dan hoor je dat natuurlijk :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Welk bestand moet ik precies van jou downloaden (heb nu die FireFox versie gedownload). En dat moet ik gewoon opslaan als .js bestand?
PHP Newbie schreef op 05.01.2008 21:11:
Ik krijg het niet voor elkaar Jelmer.
Welk bestand moet ik precies van jou downloaden (heb nu die FireFox versie gedownload). En dat moet ik gewoon opslaan als .js bestand?
Je moet wel greasemonkey gebruiken.
@Jelmer, dit is de error die ik krijg:
User Javascript thread
Error:
Unhandled exception: [Object InternalException]
code: 6
Backtrace:
Line 54 of User JS script
PHP Newbie schreef op 05.01.2008 21:26:
Nee, niet in opera Jeej.
Owjah, sorry. Hier staat uitgelegd hoe je greasemonkey scripts in opera laad :-).
Zoals je ziet was het gelukt, maar zit er een fout in het script volgens opera.
Ik heb Opera 9.2 gedownload en hem nu daar geschikt voor gemaakt (hopelijk ditmaal zonder die andere grease-nogwat ondersteuning stuk te maken) Als je hem nu opnieuw download en in je mapje zet zou hij het wel moeten doen.
Hotkeys lijken trouwens niet te werken in Opera, althans nog niet hier op de Mac. Iemand onder windows die ze wel werkend heeft? (alt + b voor bold bijvoorbeeld, zie de tooltips van de knopjes)
ALT+B werkt niet, Control+B voor vet daarentegen wel, maar die is gereserveerd in Opera. Daarnaast doet hij iets raars met mijn enter, zodra ik daar op druk wordt alle tekst geselecteerd.