UBBBar Revisited

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jelmer -

Jelmer -

05/01/2008 18:07:00
Quote Anchor link
Zie up to date post van 24 juni op pagina 2 voor meer info:
http://code.google.com/p/ihg-ubbbar/

Een tijdje geleden heb ik een UBBBar gemaakt voor PHPhulp, een greasemonkey script dat je kon gebruiken in Firefox en Opera (al deed hij het niet zo best in Opera) Safari 3 en Internet Explorer werkten niet mee. Laat mij nu net Safari 3 gebruiken, dus ik kon al een tijdje zelf m'n balkje niet meer gebruiken. Dus ik heb een nieuwe geschreven.

Hij heeft nog niet alle features die de oude had, maar wat hij doet, doet hij hopelijk beter. Zo reflecteert de balk nu welke opmaak-elementen actief zijn op de plaats van je cursor, en is het mogelijk extra knoppen bij te maken zonder het originele script aan te hoeven passen. En hij werkt grotendeels in Internet Explorer!

Ik heb een testpagina online staan waarop je hem kan uitproberen zonder hem te hoeven installeren. En dat vraag ik jullie ook allemaal te doen, kijken of je hem stuk kan krijgen.

In deze bugtrackerIn deze bugtracker (er zit ook een bug-report-knopje op de balk) staan alle foutjes die ik al heb gevonden, en daar mag je je fouten, of je ideeen (als feature requests) bijzetten. Inloggen kan met phphulp/phphulp

Installeer heb vooral (Internet Explorer gebruikers kunnen hem gebruiken via IE7Pro's gebruikersscripts, Firefox via de Greasemonkey plugin en Safari gebruikers via het vernieuwde Greasekit) en laat me de bugs weten. Als hij stabiel genoeg is is het misschien een goeie toevoeging aan de nieuwe PHPhulp. Daarnaast is hij gewoon verdomd handig ;)

Er zit niet een update-knopje in zoals in z'n voorganger (moet dat wel?) dus ik zal dit topic een beetje bijhouden met updates en nieuwe versies.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 15:44:43

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/01/2008 18:10:00
Quote Anchor link
Mooi, Jelmer! Vooral die suggest voor PHP functies is handig.

05/01/2008 19:06:00
Quote Anchor link
Waar staat UBB voor? Ik ken alleen forum software die zo heet. Ik ken wel BBcode.

Effe dat je het weet, hij doet het niet in IE en Opera Mobile in Windows Mobile 6 Professional. In Opera heb je nog wel dat bug knopje.
IE ondersteunt sowieso geen javascript (als ik het goed heb), maar Opera Mobile wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Jelmer -

Jelmer -

05/01/2008 19:20:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 05.01.2008 18:10:
Mooi, Jelmer! Vooral die suggest voor PHP functies is handig.

Dat is mijn eerste plugin. Als je die ook wilt installeren, moet je phplookup.ubbbar.user.js naast de standaard ubbbar.user.js installeren.
Jeej schreef op 05.01.2008 19:06:
Waar staat UBB voor?

Geen idee, maar toentertijd gebruikte iedereen UBB als naam voor deze notering. En ik heb nog geen reden gehad om hem te veranderen.

PHP Newbie

PHP Newbie

05/01/2008 19:23:00
Quote Anchor link
Hoe gebruik ik het in Opera?

Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 19:25:00
Quote Anchor link
Ik heb het script met Greasemonkey in FF geïnstalleerd, maar ik krijg geen balkje boven de textareas?

Firebug geeft een 'component not available' error op regel 264 in het script...

Hipska BE

Hipska BE

05/01/2008 19:41:00
Quote Anchor link
dacht dat Bas die UBB bar standaard ging inbouwen in de nieuwe phphulp... zodat je geen greasemonkey of dergelijke nodig hebt...

dat was wat hij tegen mij vertelde toch... misschien moet je hem eens contacteren jelmer.

Edit:
Het lukt me niet greasekit te installeren :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE

Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 20:08:00
Quote Anchor link
Hipska, je gebruikt Safari? Greasekit is volgens mij namelijk alleen voor die browser...

Hipska BE

Hipska BE

05/01/2008 20:12:00
Quote Anchor link
ja logisch :-/
maar ik heb hem in de juiste folder gedropt volgens de website, maar na restart van safari komt het menu er niet. Ik had dit ook al voor met eerdere versies van creammonkey.

Paul K

Paul K

05/01/2008 20:13:00
Quote Anchor link
ik heb greasemonkey aan staan, maar ik zie nergens zo'n ubb bar hoor :S?

Jelmer -

Jelmer -

05/01/2008 20:51:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 05.01.2008 19:25:
Firebug geeft een 'component not available' error op regel 264 in het script...

Ik had hem nog niet in Greasemonkey zelf getest. Had ik wel moeten doen, want nu blijkt dat ik daar verplicht addEventListener moet gebruiken. Ik heb de scripts aangepast (versie 15, zie javascript:alert(IHG.Toolbar.VERSION) )

Allen die hem met Greasemonkey hebben geprobeerd kunnen het nu nog eens proberen. Ik heb een extra (lege) testpagina toegevoegd. Hier zou hij, nadat je hem in greasemonkey hebt geïnstalleerd, zichtbaar op moeten zijn.

Hipska schreef op 05.01.2008 20:12:
ja logisch :-/
maar ik heb hem in de juiste folder gedropt volgens de website, maar na restart van safari komt het menu er niet. Ik had dit ook al voor met eerdere versies van creammonkey.

Heb je SIMBL zelf wel geïnstalleerd?

edit: @PHP Newbie en andere Opera gebruikers:
Eerst moet je de scripts die je wilt gebruiken even downloaden en opslaan in een mapje ergens. Let op dat alleen de scripts die je op PHPHulp.nl wilt uitvoeren in dat mapje staan, en geen andere bestanden.

Je kan scripts per site instellen via 'preferences'
-> tabblad 'advanded'
-> links 'Content'
-> knopje 'Manage Site Preferences'
-> knopje 'add'
-> site -> 'phphulp.nl'
-> tabblad 'scripting'
-> browse nu naar het mapje
-> en de zooi opslaan en sluiten. Dat zou moeten werken.

Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 20:56:00
Quote Anchor link
Quote:
Hier zou hij, nadat je hem in greasemonkey hebt geïnstalleerd, zichtbaar op moeten zijn.
Nog niet. Als ik het script installeer dat onder aan die test pagina staat en vervolgens de pagina vernieuw, krijg ik nog niets in beeld.

Firebug geeft nog steeds dezelfde error op dezelfde regel. Had je dat scriptje dat daar staat wel al gewijzigd?

Jelmer -

Jelmer -

05/01/2008 21:00:00
Quote Anchor link
Apart, ik heb ze net geüpload voordat ik die post schreef, en vervolgens ook nog een paar keer zelf geprobeerd hem te installeren via de site met Firefox. Hij werkt hier. Misschien dat hier en daar wat op 'Reload' drukken helpt?

Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 21:06:00
Quote Anchor link
Voila, het .js bestandje werd blijkbaar gecached...

Mocht ik bij het gebruik nog bugs tegenkomen, dan hoor je dat natuurlijk :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

PHP Newbie

PHP Newbie

05/01/2008 21:11:00
Quote Anchor link
Ik krijg het niet voor elkaar Jelmer.

Welk bestand moet ik precies van jou downloaden (heb nu die FireFox versie gedownload). En dat moet ik gewoon opslaan als .js bestand?

05/01/2008 21:21:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 05.01.2008 21:11:
Ik krijg het niet voor elkaar Jelmer.

Welk bestand moet ik precies van jou downloaden (heb nu die FireFox versie gedownload). En dat moet ik gewoon opslaan als .js bestand?

Je moet wel greasemonkey gebruiken.

PHP Newbie

PHP Newbie

05/01/2008 21:26:00
Quote Anchor link
Nee, niet in opera Jeej.

@Jelmer, dit is de error die ik krijg:

User Javascript thread
Error:
Unhandled exception: [Object InternalException]
code: 6
Backtrace:
Line 54 of User JS script

05/01/2008 21:31:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 05.01.2008 21:26:
Nee, niet in opera Jeej.

Owjah, sorry. Hier staat uitgelegd hoe je greasemonkey scripts in opera laad :-).

PHP Newbie

PHP Newbie

05/01/2008 21:42:00
Quote Anchor link
Zoals je ziet was het gelukt, maar zit er een fout in het script volgens opera.

Jelmer -

Jelmer -

05/01/2008 21:49:00
Quote Anchor link
Bagger, bij het oplossen van die Greasemonkey-fout heb ik de Opera-versie juist stuk gemaakt. Nu gebruikte ik Opera 9.5 (die beta) maar die geeft nog mooiere foutmeldingen dan Internet Explorer momenteel :/

Ik heb Opera 9.2 gedownload en hem nu daar geschikt voor gemaakt (hopelijk ditmaal zonder die andere grease-nogwat ondersteuning stuk te maken) Als je hem nu opnieuw download en in je mapje zet zou hij het wel moeten doen.

Hotkeys lijken trouwens niet te werken in Opera, althans nog niet hier op de Mac. Iemand onder windows die ze wel werkend heeft? (alt + b voor bold bijvoorbeeld, zie de tooltips van de knopjes)

PHP Newbie

PHP Newbie

05/01/2008 21:57:00
Quote Anchor link
ALT+B werkt niet, Control+B voor vet daarentegen wel, maar die is gereserveerd in Opera. Daarnaast doet hij iets raars met mijn enter, zodra ik daar op druk wordt alle tekst geselecteerd.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.