Uit database in array zetten.
Kevin Stoove
10/10/2009 14:04:00Goeden dag ik gebruik dit script:
Om gegevens uit een database te halen en in een formulier te zetten... echter nu wil ik die gegevens in een array zetten om ze later dus op te roepen. Maar de code hierboven werkt niet! Ik snap er niets van... maar er verschijnt niets in mijn formulier...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
$con = mysql_connect("*****","*****","*****");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db("cdk", $con);
$result = mysql_query("SELECT id,titel,tekst FROM ext WHERE id='5'");
while($row = mysql_fetch_array( $result )){
$titel = $row['titel'];
$tekst = $row['tekst'];
}
?>
$con = mysql_connect("*****","*****","*****");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db("cdk", $con);
$result = mysql_query("SELECT id,titel,tekst FROM ext WHERE id='5'");
while($row = mysql_fetch_array( $result )){
$titel = $row['titel'];
$tekst = $row['tekst'];
}
?>
Code (php)
Om gegevens uit een database te halen en in een formulier te zetten... echter nu wil ik die gegevens in een array zetten om ze later dus op te roepen. Maar de code hierboven werkt niet! Ik snap er niets van... maar er verschijnt niets in mijn formulier...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kevin Stoove
PHP hulp
25/11/2024 05:01:44- SanThe -
10/10/2009 14:06:00Je script in je post is nu niet echt leesbaar. Pas je post even aan en gebruik en tags om je code heen. Om php code zet je uiteraard dit:Gebruik je knop om dit te doen.
SanThe.
Edit: Een while() gebruiken terwijl er maar één record is geselecteerd is overbodig. Foutafhandeling van de query ontbreekt. Kopiëren van variabelen zonder dat er iets verandert is zinloos en het kost alleen maar extra geheugen. Een textarea heeft geen value.
SanThe.
Edit: Een while() gebruiken terwijl er maar één record is geselecteerd is overbodig. Foutafhandeling van de query ontbreekt. Kopiëren van variabelen zonder dat er iets verandert is zinloos en het kost alleen maar extra geheugen. Een textarea heeft geen value.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -