uiterlijk van website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jessica

Jessica

16/07/2004 15:03:00
Quote Anchor link
Ik zou graag achtergrond willen die niet beweegt maar waar haal ik die vandaan? hebben jullie site's waar ik leuke achtergrondjes vandaan haal? ik hoop dat die beetje toegankelijk zijn voor gehandicapten Het gaat om dat bezoekers een viseule handicap zijn ik ken de code's in HTML wel maar ik vroeg me af of in php ook wat mogelijk is?
Gewijzigd op 16/07/2004 15:14:00 door Jessica

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 01:42:33

Guido

Guido

16/07/2004 15:06:00
Quote Anchor link
Ik vind jouw vraag ook niet zo toegankelijk.. ik begrijp echt niet wat je wil. Misschien zou je je vraag eens wat duidelijker kunnen stellen.

Jessica

Jessica

16/07/2004 15:09:00
Quote Anchor link
Ik zou graag achtergrond willen die niet beweegt maar waar haal ik die vandaan? hebben jullie site's waar ik leuke achtergrondjes vandaan haal? ik hoop dat die beetje toegankelijk zijn voor gehandicapten Het gaat om dat bezoekers een viseule handicap zijn ik ken de code's in HTML wel maar ik vroeg me af of in php ook wat mogelijk is?
Gewijzigd op 16/07/2004 15:14:00 door Jessica

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

16/07/2004 15:26:00
Quote Anchor link
Hmmm... dat is idd een stuk duidelijker. Wat wil je precies?

Een plaatje?

Elwin

Jessica

Jessica

16/07/2004 15:30:00
Quote Anchor link
Ja een achtergrond kleur die niet beweegt dus. plaatje of een leuke kleur ik heb hem nu wit en het liefste hele lichte tint
Gewijzigd op 16/07/2004 15:33:00 door Jessica

16/07/2004 16:16:00
Quote Anchor link
Wil je dat als je naar benenden scrolt de achtergrond mee gaat? Dat moet je met javascript doen :)

Mitch X

Mitch X

16/07/2004 16:37:00
Quote Anchor link
Je kan toch gewo0n in CSS:
background: #FF0000; // voor rood dacht ik :P
of een andere code:
#0000FF voor blauw, #00FF00 voor groen, #00FFFF voor geel enz enz ...

16/07/2004 16:49:00
Quote Anchor link
LOL ze bedoelt gewoon javascript, ik had dat script ook op m'n oude site. Ik zal hem ff voor je zoeken... ja! gevonden. Ik weet niet zeker of dit hem is hoor... dit is de code:
<script>
if (document.all||document.getElementById)
document.body.style.background="url('Hier moet de naam van jouw plaatje komen te staan.jpg') center no-repeat fixed"
</script>

Eris -

Eris -

16/07/2004 17:01:00
Quote Anchor link
Het maken van een website voor visueel gehandicapten is iets heel anders dan voor "normale" bezoekers.

Je zit namenlijk met 3 beperkingen:

Kleuren,
Structuur,
Extra aanwijzingen

Kleuren is meest makkelijkste:

Zorg gewoon voor genoeg contracts dus geen geel op wit. Donkerblauw op zwart maar voldoende contrast verschil. Hiermee rekening mee
gebruik ook niet veel blauw/rood door elkaar dat geeft ook vaak problemen.

Dit zijn simpele aanpassingen visueel gehandicapten (met name kleuren blindheid)

Maak daarna de letertype's schaalbaar. ipv van 10px maak er dan 80% van. Dit maakt inzomen/uitzoemen ;)

Vergeet ook niet de alt text ook niet. Dit is voor blinden/slecht zienden die een screenreader gebruiken verteld het wat de plaatje betekend.

Normaal zet je in de tekst. Druk op stop knop. En je hebt de image met STOP er op zal iemand die zo'n screenreader gebruikt zal die plaatje niet vinden Zet dan in de alt tekst STOP. oid.

Nu alleen nog de laatste onderdeel en dit is meteen de reden dat ik een voorstander ben voor DIV's en niet voor tabelen omdat die de structuur verpesten.

Zorg voor een duidelijke struktuur.

Eerst de menu, en daarna de inhoud. Dit niet in tabelen.
enzovoort ;)

Hier is trouwens een leuk artikel over ;)
http://www.naarvoren.nl/artikel/goed_ontwerp.html

16/07/2004 17:20:00
Quote Anchor link
bedankt wat weet jij veel Jaap! wat je schreef is waar maar van kleuren ik kan zelf niet zien omdat ik blind ben vandaar ook mijn vraag over die achtergrond kleur!

B a s
Beheerder

B a s

16/07/2004 17:43:00
Quote Anchor link
Wat ik me afvraag Jessica, ben je helemaal blind? Hoe lees je deze forum berichten anders??

16/07/2004 17:59:00
Quote Anchor link
Bas, Ik ben volledig blind ik zie dus helemaal niks ik lees via braille leesregel en spraak het is wel worstelene maar ik kom er wel hoor hahaha om de berichten te lezen

Mitch X

Mitch X

16/07/2004 18:33:00
Quote Anchor link
Hmmz, lijkt me wel vervelend als ik mijn eigen design niet kan zien. Maar goed, heb je al een passend antwoord op je vraag?

16/07/2004 18:43:00
Quote Anchor link
Mitsch.

Ja want jaap heeft mijn iets duidelijk gemaakt ik denk dat ik gewoon dat moet doen voor goeide contrast enne ja het is heel lastig hoor dat ik zelf niet kan zien.

Eris -

Eris -

16/07/2004 19:49:00
Quote Anchor link
Ik had laatst een website die de screenreader (programma dat tekst hard op leest)
"faken" aangezien het dure programma's zijn. Het is wel engels en een flash animatie maar dan hoor je hoe moeilijk het is ;)

Maar waar heb ik die ****** link. oh wacht gevonden

http://www.webaim.org/simulations/screenreader.php

Ik heb zelf mijn halve website ooit herschreven om hem toegankelijker te maken.
Ik ben er ooit geintreseerd geraakt door een combinatie van een aanvraag van http://www.drempelsweg.nl (Voor mijn startpagina's) en dat een klasgenoot (oud klasgenoot immidels) slechtziend is.

Maar dat was offitopic ;)
Als je wit wilt nemen kies dan niet voor wit maar gebroken wit. Dat leest veel fijner op het beeld scherm ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.