uitkomsten tellen en sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob Smit

Rob Smit

22/03/2007 11:52:00
Quote Anchor link
Hoi,

Uit een bestaande db (daar kan ik niets aan veranderen) sorteer ik een veld.
Uit de inhoud van dat veld ga ik doormiddel van explode en eregi_replace een bepaalt deel selecteren. Dit werkt allemaal.
Waar in de database de velden nog verschillend zijn (DISTINCT) zijn er een aantal door het explode en eregi_replace hetzelfde geworden.
Hoe kan ik deze zelfde uitkomsten tellen en maar 1 maal laten weergeven?

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 12:35:30

Frank -

Frank -

22/03/2007 12:48:00
Quote Anchor link
Ai, jouw database heeft in elk geval flink wat problemen. Het is wel erg vervelend dat je daar niets aan kunt doen, het probleem dat je nu hebt, ontstaat door het foute datamodel (dat lijkt mij wel duidelijk).

Wat je als lapmiddel zou kunnen gebruiken, is exploden m.b.v. een query, zie de handleiding voor de benodigde functies. (aangenomen dat je MySQL gebruikt)

Zonder voorbeeld van de data en een overzicht van het datamodel, kan ik je niet verder helpen.

Succes

Rob Smit

Rob Smit

22/03/2007 14:13:00
Quote Anchor link
ik heb het al opgelost door de uitkomsten tijdelijk opnieuw in een db te plaatsen en daar met DISTINCT weer uit te vissen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.