Uitleensysteem
Ik ben net nieuw op dit forum maar heb direct al een vraag :)
Ben momenteel bezig met een opdracht voor school. De opdracht is:
"Maak een uitleen systeem voor medewerkers zodat ze verschillende stukken hardware(denk aan camera's en microfoons) kunnen lenen en reserveren" oftewel er moet een inlog systeem komen. een database met daarin alle hardware en dan een pagina waarop mensen kunnen lenen. het inlog systeem staat er al. ook kan ik weergeven welke hardware er allemaal is. maar aangezien ik een rookie ben op programmeer gebied zit ik nu vast. ik weet niet in welke volgorde ik moet programmeren en wat er handig is om te doen.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mvg,
Bennie
Dan zal het wel wat duidelijker worden. :-)
Misschien is het handig om een een lijst te maken met functies die je programma moet bevatten.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
-Gebruiker moet registeren? of mag een administrator alleen accounts toevoegen?
-Account bestaat uit:
Inlognaam? of een e-mailadres? of een nummer?
Wachtwoord
Overige details die je bij moet houden? Heeft iemand zich misdragen en mag geen dingen meer lenen?
-Gebruiker moet kunnen inloggen (wat ziet een gebruiker voor zich? wat gebeurt er daarna?)
-Account bestaat uit:
Inlognaam? of een e-mailadres? of een nummer?
Wachtwoord
Overige details die je bij moet houden? Heeft iemand zich misdragen en mag geen dingen meer lenen?
-Gebruiker moet kunnen inloggen (wat ziet een gebruiker voor zich? wat gebeurt er daarna?)
En natuurlijk zo veel mogelijk categoriseren. Ik raad je aan om zoiets in een excel bestandje te zetten. Wil je dat excel bestandje gebruiken voor een volgende vraag hier, raad ik je aan gebruik te maken van de google drive zodat je makkelijk documenten kunt delen.
*account bestaat uit: “Naam (tevens inlog), Wachtwoord en email”.
*Gebruiker ziet na inloggen een pagina met de hardware.
*Er kan gezocht worden naar hardware. (geen idee hoe dit moet. PHP + SQL querry's)
*Moet een soort van winkelwagentje zijn. Zodat er meerdere producten tegelijk geleend kunnen worden.
*Bij uitgeleende producten een foutmelding geven
*Een uitlening valt over dezelfde uitleen periode
Zet dat in een excel bestandje in je google drive. Iets makkelijker en overzichtelijker dan als platte text hier op het forum.
het gaat nu nog puur om de basis van het systeem want dat moet ineens binnen 3 dagen opgeleverd worden :S. leuk als scholen deadlines voor systemen naar voren schuiven haha
Het inloggen bedoel je dus?
nee er moet een gebruiker zijn die kan inloggen, een 2 tal stukken hardware kan kiezen en een start en eind datum van de uitlening kan bepalen en bevestigen.
Als je binnen 3 dagen moet opleveren en je hebt geen idee hoe je het moet aanpakken denk ik niet dat je de deadline gaat halen. Ben je een scholier van de school of is de school een klant van je? Kun je met PHP overweg? En HTML? En CSS? Weet je hoe je queries moet schrijven in SQL?
ik weet hoe ik query's moet doen en css wil ook. alleen het php is een beetje een probleem.
Ik raad ook aan om even met je docent te praten..
Ja, met deze deadline gaat het je niet lukken. Tenzij je een programmeur inhuurt die het voor je moet maken, maar dan leer je zelf ook niks van zo'n opdracht.
ik kan ook wel de gegevens uit de database weergeven op de site maar kan er geen selectie uit maken.
Waarom krijg je zo'n opdracht als je niet weet hoe je hem moet aanpakken?
Heb je nooit eerder met zoiets geoefent?
Ben je een scholier van de school waar je het voor moet maken?
Zoja: Wat voor opleiding doe je?
Zonee: Is de school een klant van jouw?
Zoja: Wanneer heb je deze opdracht gekregen
Kun je voordat je weer iets post, eerst antwoord geven op vragen hierboven?
Gewijzigd op 03/12/2013 12:50:17 door Albert de Wit
Waarom? : ict beheerder opleiding en dit is een deel van mijn programmeer vak.
ik ben dus gewoon een leerling.
Source: Ik volg een opleiding die alleen maar met programmeren te maken heeft.
Nu ontopic.
Zet nogmaals, alles eerst op een rijtje. Teken een route uit binnen je applicatie. Maak een functioneel ontwerp. Maak een database ontwerp. Laat echt niks erbuiten. Als je het dan af hebt, kun je eigenlijk beginnen met programmeren aan de hand van een 'handleiding'. Dat werkt veel beter. Zoals ik al eerder aanraadde, zet het in een excel bestand (liefst google drive, dat werkt lekker simpel)
Gewijzigd op 03/12/2013 13:01:09 door Albert de Wit
Een regristratie formulier begint dan: