uitleg over: notice - variabele bestaat niet
Kris Peeters
10/08/2013 00:01:36Zeg, ik bedacht net een analogie om uitleg te geven over de notice die je krijgt wanneer een variabele niet bestaat.
Misschien kan het mensen aan inspiratien helpen.
Het is vrij flauw; maar dat benadrukt waar het om gaat: denk even na!!!
Stel, iemand vraagt: is de kerstman groter dan 5?
in code
Een normale mens zal niet reageren door ja of nee te zegeen; ze zeggen : "zeg, merk op dat de kerstman niet bestaat. hoe onzinnig is het om dan te vragen of hij groter dan 5 is?"
Php geeft deze geleikaardige melding:
Notice: Undefined variable: kerstman in C:\xampp\htdocs\ftp\phphulp\notice\index.php on line 2
---
Een tweede ding: de Undefined index
Volledig analoog.
Stel, iemand vraagt: is de paashaas bruin?
in code
Een normale mens zal niet reageren door ja of nee te zeggen; ze zeggen : "Merk op ... De paashaas bestaat niet. Hoe onzinnig is het om naar zijn eigenschappen te vragen?"
in php
Notice: Undefined index: paashaas in C:\xampp\htdocs\ftp\phphulp\notice\index.php on line 8
't is maar een ideetje
wat denken jullie?
Misschien kan het mensen aan inspiratien helpen.
Het is vrij flauw; maar dat benadrukt waar het om gaat: denk even na!!!
Stel, iemand vraagt: is de kerstman groter dan 5?
in code
Een normale mens zal niet reageren door ja of nee te zegeen; ze zeggen : "zeg, merk op dat de kerstman niet bestaat. hoe onzinnig is het om dan te vragen of hij groter dan 5 is?"
Php geeft deze geleikaardige melding:
Notice: Undefined variable: kerstman in C:\xampp\htdocs\ftp\phphulp\notice\index.php on line 2
---
Een tweede ding: de Undefined index
Volledig analoog.
Stel, iemand vraagt: is de paashaas bruin?
in code
Een normale mens zal niet reageren door ja of nee te zeggen; ze zeggen : "Merk op ... De paashaas bestaat niet. Hoe onzinnig is het om naar zijn eigenschappen te vragen?"
in php
Notice: Undefined index: paashaas in C:\xampp\htdocs\ftp\phphulp\notice\index.php on line 8
't is maar een ideetje
wat denken jullie?
Gewijzigd op 10/08/2013 00:12:06 door Kris Peeters
PHP hulp
24/12/2024 19:41:26Ozzie PHP
10/08/2013 03:55:45Hmmm, niet helemaal... Het geval wil dat je namelijk de Kerstman wel kunt laten bestaan in PHP...
Volgens mij is het voldoende om te zeggen dat als je een variabele wilt controleren, je eerst er zeker van moet zijn dat die variabele bestaat. Lijkt me duidelijk genoeg. Als iets niet bestaat, kun je het ook niet controleren.
Volgens mij is het voldoende om te zeggen dat als je een variabele wilt controleren, je eerst er zeker van moet zijn dat die variabele bestaat. Lijkt me duidelijk genoeg. Als iets niet bestaat, kun je het ook niet controleren.
- SanThe -
10/08/2013 04:21:08Wat een geleuter.
Hopelijk is dit niet serieus bedoeld.
Dit hoort thuis in het LOL topic of op zijn minst in de koffiehoek.
Hopelijk is dit niet serieus bedoeld.
Dit hoort thuis in het LOL topic of op zijn minst in de koffiehoek.