Uitsluiten van fields in dropdownbox
sander W
10/11/2007 14:51:00Beste mensen, ik ben lekker op dreef, dus hier weer een vraag :)
Ik laat alle fields in mijn database belanden in een dropdownbox. (dat zijn er een stuk of 15 a 20)
Dat gaat perfect, ik wil alleen dat field 'id' niet meegenomen wordt.
Hoe pak ik dat het beste aan?
Mijn code ziet er nu zo uit:
Ik laat alle fields in mijn database belanden in een dropdownbox. (dat zijn er een stuk of 15 a 20)
Dat gaat perfect, ik wil alleen dat field 'id' niet meegenomen wordt.
Hoe pak ik dat het beste aan?
Mijn code ziet er nu zo uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<form id="form1" name="form1" method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<select name="form1">
<option value="">--- Select ---</option>
<?php
$i = 0;
while ($i < mysql_num_fields($result)){
$fieldname = mysql_field_name($result, $i);
echo '<option value="'.$fieldname.'">'.$fieldname.'</option>';
$i++;
}
?>
</select><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Select" />
</form>
Of kan ik ipv het field 'id' uit te sluiten, ook aangeven welke fields ik alleen in mijn dropdownbox wil?
<select name="form1">
<option value="">--- Select ---</option>
<?php
$i = 0;
while ($i < mysql_num_fields($result)){
$fieldname = mysql_field_name($result, $i);
echo '<option value="'.$fieldname.'">'.$fieldname.'</option>';
$i++;
}
?>
</select><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Select" />
</form>
Of kan ik ipv het field 'id' uit te sluiten, ook aangeven welke fields ik alleen in mijn dropdownbox wil?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander W
PHP hulp
12/11/2024 21:06:26Joren de Wit
10/11/2007 14:55:00Waarom gebruik je de functies mysql_num_fields() en mysql_field_name(). Als je een SELECT query uitvoert weet je toch al hoeveel velden elk record bevat en wat de namen van die velden zijn?
Het antwoord op jouw vraag: id dan ook niet selecteren met je SELECT query. Gebruik daarnaast gewoon mysql_fetch_assoc() om de resultaten te fetchen en weer te geven.
Het antwoord op jouw vraag: id dan ook niet selecteren met je SELECT query. Gebruik daarnaast gewoon mysql_fetch_assoc() om de resultaten te fetchen en weer te geven.
sander W
10/11/2007 15:08:00thnx, gelukt :)
Btw, elke vraag die ik tot nu toe gesteld heb, antwoord je op (en lost hem nog op ook)
Ik vind het echt top van je.
Btw, elke vraag die ik tot nu toe gesteld heb, antwoord je op (en lost hem nog op ook)
Ik vind het echt top van je.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door sander W