[UML]uitleggen...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 21:18:00
Quote Anchor link
Hallo
Wil dus een diagram maken maar weet nu niet precies hoe dat werkt. Ik vind wel UML tutorials, maar ze bevatten geen voorbeeld code die aan de uml voldoet. Ik zou zo graag willen zien hoe UML nu werkt. Dus dat een UML class diagram ziet en dan de OOP code en de classen enz. Kan iemand misschien hier uitleggen of me verwijzen naar een tut die hier aan voldoet? Als iemand ook een engels talig (e)boek weet die voorbeelden geeft zou ik graag ook de titel daarvan willen weten :).
Albast bedankt :),
DDragonz

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 11:55:08

Robert Deiman

Robert Deiman

18/02/2008 21:22:00
Quote Anchor link
Dat wil ik ook wel :)

Frank -

Frank -

18/02/2008 21:33:00
Quote Anchor link
UML is geen code, dat kan niemand je geven. Zie WikiPedia.

Er zijn 1000-en-1 boeken over geschreven, ga eens naar de biep of boekhandel en blader eens wat door.

Frank -

Frank -

18/02/2008 21:43:00
Quote Anchor link
Neem deze presentatie eens door: UML een overzicht

De eerste de beste die begint over een dubbelpost, die krijgt een schop... ;)

Bumpen::

Ik durf het wel @pgfrank ;-)

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

Maar ik durf het je ook wel te vergeven ;-)

Moderator:
Danny Roelofs
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Crispijn -

Crispijn -

18/02/2008 21:59:00
Quote Anchor link
Je wil zeker hard naar de 10.000 posts Frank ;)

TJVB tvb

TJVB tvb

18/02/2008 22:12:00
Quote Anchor link
@DDragonz, Bij UML moet je proberen de theorie te snappen. Maar het ook "gewoon" doen. Begin vooral niet met te ingewikkelde dingen. Eerst iets kleins, maak er wat code bij en vergelijk het resultaat. Zo kun je er ook meer gevoel voor krijgen.

Frank -

Frank -

18/02/2008 22:23:00
Quote Anchor link
Alles begint bij de Use Case Diagrams, een pen en een stuk papier. Ga hiermee de acteurs en de acties uittekenen, dan heb je de basis van je systeem al in de steigers staan. Je kunt nu ook al gaan beginnen met het testen van je systeem!

Zie ook de overige artikelen uit deze reeks, kun je een hoop van opsteken.

@Crispijn: Dat is geen doel op zich, al zijn 10.000 nuttige bijdrages nooit weg.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/02/2008 22:27:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 18.02.2008 22:23:
@Crispijn: Dat is geen doel op zich, al zijn 10.000 nuttige bijdrages nooit weg.

Amen ;-)

DDragonz

DDragonz

18/02/2008 22:59:00
Quote Anchor link
@pgFrank:
Quote:
UML is geen code, dat kan niemand je geven. Zie WikiPedia.

Er zijn 1000-en-1 boeken over geschreven, ga eens naar de biep of boekhandel en blader eens wat door.

Ik weet dat het geen code is en ik heb ook al gegoogled ;)(En ook op Wikipedia beland). Maar mijn probleem is dat ik het niet echt begrijpt. Er worden begrippen genoemt die ik niet 1-2-3 aan iets kan binden.

@all:
Ik wil dus gewoon aan de hand van een OOP script een bijbehorende UML diagram zien hoe alles in elkaar steekt.

Dus bv hoe komt dit uit te zien in een UML code(even simpel):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
class voorbeeld
{
  function
__construct($a, $b, $c)
  {

//de code
  }

function
get_voorbeel($voorbeeld)
  {

//de code
  }
}

?>

Snap jullie het nu :)(voor diegene die het nog niet snapte). Ik moet nog naar de gegeven links gaan kijken :). Ga ik nu nog een bekijken :).

edit:
@pgFrank:
Use Case Diagrams is toch zoiets als denken vanuit de gebruiker. Welke stappen de gebruiker (moet) maakt/maken om iets te doen. Heb het nog niet gelezen, maar dit is het eerste wat mij te binnen schiet als ik de naam: Use Case Diagrams lees.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz

Frank -

Frank -

18/02/2008 23:02:00
Quote Anchor link
Tja, normaal ga je eerst de diagrammen opstellen en daarna pas coderen. Nu probeer je het paard achter de wagen te spannen, dat wordt geen succes. Een kenner zal het wel lukken, reverse enginering is tenslotte ook een vak, ik raad het je alleen niet aan. UML volgens het boekje is al moeilijk genoeg.

DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:12:00
Quote Anchor link
Aah, dacht dat ik het nu goed had :P. Het is dat ik geen UML kan anders deed ik dat. Ik wil dus een tut met de UML en de bijbehorende OOP code. Om ze te vergelijken en zo te leren wat - wat is.

Net als dat je php leert door naar scripts te kijken die andere mensen hebben gemaakt, wil ik nu kijken naar de UML en de OOP code die erbij hoort om het zo te snappen en te leren.
edit:
En reverse enginering lijkt mij ook wel vet :P. Als je technologie uit de toekoms kan stelen :P (reverse enginering deed me denken aan een film waar dat zo was)
edit2:
offtopic:
En is het pgFrank afgeleid van pgSQL. Als dat zo is en je hebt er verstand van dan weet je mischien wel een goeie tut voor het opzetten van een LAPP server?

Edit3:
Ben weer wat gaan googlen en heb wat leuks gevonden om door telezen. Denk dat engels hier toch geen probleem is he...:
Overzicht van de soorte UML's + optie voor meer detail en een selftest
Class Diagram uitgelegd met voorbeeld code*!
Een andere Class diagram tut die goed lijkt te zijn
UML algemeen van de zelfde site als de link hierboven

*
Met dat van UML en voorbeeld code bedoel ik dus zoiets als dit:
Quote:
Circle
Area():double
Circumference():double
SetCenter(Point)
SetRadius(double

En de bijbehorende code(jammer genoeg wel in C++. Liever gehad in php.)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
class Circle
{
public:
void SetCenter(const Point&);
void SetRadius(double);
double Area() const;
double Circumference() const;
private:
double itsRadius;
Point itsCenter;
};

Zo word 1 vraag al van mij beantwoord. De vraag zou geluid hebben: Is ieder vierkantje(in een UML Class diagram) een class. En dat blijkt dus zo te zijn.

Frank -

Frank -

18/02/2008 23:22:00
Quote Anchor link
DDragonz schreef op 18.02.2008 23:12:
Ik wil dus een tut met de UML en de bijbehorende OOP code.

Vergeet de OOP eventjes, dat is echt een heel aantal bruggen te ver. Ga nu eerst eens met de use case diagrammen aan de slag en zo de requirements van een een systeempje opstellen. Dan heb je al 2 diagrammen te pakken en krijg je inzicht in wat je nu daadwerkelijk moet gaan bouwen. Ga dan pas met je classe diagram aan de slag. Wanneer dat klaar is, kun je voor het eerst gaan denken in code.

Quote:
En is het pgFrank afgeleid van pgSQL. Als dat zo is en je hebt er verstand van dan weet je mischien wel een goeie tut voor het opzetten van een LAPP server?
Richt Linux, Apache en PHP goed in en zet er vervolgens PostgreSQL bij. Ga deze daarna netjes configureren en je hebt de gewenste LAPP-server. Pak de componenten 1-voor-1 aan, dan is het niet zo moeilijk.

Edit: Let er bij PHP wel even op dat je de pgSQL-componenten goed instelt, anders gaat het niet werken... Wellicht handiger om eerst pgSQL te installeren en daarna pas PHP.

DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Dus dan de stappen plan is dan:
1. Use Case Diagram
2. Dan heb je de requirements
3. Class Diagram
4. SCRIPTEN :) Leukste gedeelte alhoewel die bovenste gedeelte ook leuk is :))

edit:
Stappen dan toch op dit:
Link[ur/l]

Frank -

Frank -

18/02/2008 23:40:00
Quote Anchor link
2) Dan maak je een requirements diagram

Punt 4 is ook nog discutabel, in grotere systemen ga je echt nog wel wat meer diagrammen opstellen:
Afbeelding

Het grootste probleem zit hem echter altijd in de use case diagrammen en de requirements. Die krijg je zelden goed op papier en leveren altijd (ernstige) bugs op. Vandaar dat je direct na op het opstellen van deze diagrammen begint met testen (op papier!), dan komen deze zaken hopelijk alsnog aan het licht.

De use cases zijn directe input voor het schrijven van je testplan, testgevallen en testcases.

DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:52:00
Quote Anchor link
Ik miscchien iets interessants gevonden. Het is een soort van 'dagboek' van iemand die een curses UML heeft gevolgt. Het bevat opdrachten en uitwerkingen die de persoon zelf heeft gemaakt + de commentaar van een docent op die uitwerkinen. http://www.cs.ru.nl/~gerp/AIS1/

Ow, dacht eerst dat die plaatje een voorbeel was van een requirments diagram. Maar zie nu dat het een soort van stappen plan is voor de stappenplan (lol :P).
Zal dan maar eens beginnen met de Use Case Diagram.

Ken je dit ook op 'minder' complexe dingen toepassen. Bv ik wil dus nu een inlogsysteem gaan maken(Heb ik ook nog een topic pas geleden voor opengemaakt). Kan ik dit dan gebruiken om die diagrams 'uit te testen'. Wil de inlog systeem 'open' maken en dus alles plannen bijhouden en openbaar maken zodat ik tips enz kan krijgen van andere mensen. Zo kan je veel leren :).
edit:
Wil doorgaan met zoeken en leren maar word een beetje laat :( moet gaan slapen.

Pieter

Pieter

01/05/2009 11:24:00
Quote Anchor link
stel da ik een klasse wil met leerkrachtnaam, nummerplaatvanzijnwagen en zijn geboortejaar.

Ik wil bv op basis van zijn naam zijn nummerplaat en zijn geboortejaar krijgen. Welke methode moet ik daarvoor voorzien en welke parameters?

Hipska BE

Hipska BE

01/05/2009 11:30:00
Quote Anchor link
@Pieter: Dit heeft helemaal niets met UML te maken. Als je niets nuttigs hebt toe te voegen in dit topic, reageer dan helemaal niet. Wil je een antwoord op je vraag, dan kan je een nieuw topic daarvoor aanmaken.

Pieter

Pieter

01/05/2009 11:51:00
Quote Anchor link
ma jawel

khoef geen code ofzo

Gewoon hoe dit er in uml uitziet. Dats is al

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.