Unable to load dynamic lib, pgsql
[15-May-2008 15:23:15] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'd:/wamp/bin/php/php5.2.6/ext/php_pdo_pgsql.dll' - The specified module could not be found.
in Unknown on line 0
Ik heb zojuist geupgrade vanaf 5.2.5 naar 5.2.6, hiervoor heeft het prima gewerkt maar nu doet hij het niet meer, alle ander extensies worden wel goed geladen en geven geen fouten. Ook staat het bestand gewoon op de gegeven locatie.
Ligt dit aan versie 5.2.6 of zie ik iets stoms over het hoofd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Storeman storeman
Lijkt mij duidelijk.
Ga even naar je IIS (Internet Information Service) op je computer, ook te vinden bij configuratiescherm -> Systeembeheer. Daar kan je alle extensies zien en wat er fout is gegaan. Zelf denk ik dat je het bestand niet in de goede map hebt geplaatst!
Thomas schreef op 15.05.2008 17:06:
Ga even naar je IIS (Internet Information Service)
Ik vind het knap dat jij wamp aan kan zien voor IIS.... Dat blabla'tje (no offence, stopwoord) van jou heeft er dus niks mee te maken :-).
Ik weet niet wat je zegt Karl, maar het zal allemaal wel. Ik deed het op deze manier en aangezien een forum is om elkaar te helpen doe ik dat, of het het juiste antwoord is is punt 2! Kan je wel moeilijk gaan doen door mijn woorden af te kraken maar heb je zelf een alternatief? Zo ja, meld dat dat gewoon en blijf ontopic!
Je script gebruikt waarschijnlijk PDO met driver pgSQL. Die pgSQL driver zal niet bij je extensies zitten/niet geïnstalleerd zijn.
Thomas schreef op 15.05.2008 19:17:
Ik weet niet wat je zegt Karl, maar het zal allemaal wel.
Ah, jah, het zal allemaal wel.... Kijk eens naar: IIS en wamp want:
storeman schreef op 15.05.2008 15:31:
Unable to load dynamic library 'd:/wamp/bin/php/php5.2.6/ext/php_pdo_pgsql.dll'
Dat bedoel ik met:
Karl schreef op 15.05.2008 19:07:
Ik vind het knap dat jij wamp aan kan zien voor IIS....
Ik deed het op deze manier
Dat zal best, maar hier helpt het dus niet, hij heeft een hele andere server. Jij maakt gebruik van een server die bij windows xp pro zit, niet eens bij home (ik heb hem dus niet, hoe het met vista zit weet ik niet).
en aangezien een forum is om elkaar te helpen doe ik dat, of het het juiste antwoord is is punt 2!
Aan dat antwoord van jou heeft ie dus niks.... Dus punt twee vervalt.
Kan je wel moeilijk gaan doen door mijn woorden af te kraken maar heb je zelf een alternatief? Zo ja, meld dat dat gewoon en blijf ontopic!
Ik doe niet moeilijk, ik vind alleen dat ie geen rare dingen hoeft uit te spoken, weet ik veel straks haalt ie het in z'n hoofd om IIS te gaan instaleren terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik kraak je ook niet af, ik zeg alleen dat ik niet snap dat je wat verteld over een hele andere server, waardoor je post dus waardeloos wordt.
Bovendien heeft SanThe zo ongeveer al het antwoord gegeven....
Ik heb Vista, en ja ik moest ISS installeren, maar voor mij was dit de reden dat die het niet deed. Daarom dacht ik: Hij heeft hetzelfde probleem, wat achteraf misschien verkeerd begrepen is van mij, dus laat ik hem dit advies geven. Sorry voor het verkeerde advies dan maar het was goed bedoeld ;)
De extensie staat gewoon in de aangegeven map, als ik dat exacte adres kopieer naar de verkenner, wil ie gewoon het bestand openen.
Daarnaast worden alle andere extensies wel geladen, dus vandaar dat ik dit vreemd vind. Ik heb nu weer een oudere versie van php in gebruik en de pdo_pgsql extensie werkt wel weer. Vreemd, het kan aan de dll liggen of aan php...
Apart
Ik kwam de volgende bug-tracker tegen: http://bugs.php.net/bug.php?id=47026
Vanaf PHP5.2.6 wordt de pdo driver ondersteund door de libpq.dll. Deze zou dynamisch geladen moeten worden. Daar gaat het kennelijk fout (unable to load dynamic library).
De libpq.dll staat in de root van mijn php directory (waar ook php.exe staat). Alleen heb ik nog geen idee hoe het komt dat deze niet geladen wordt. Aangezien ik het vreemd vind dat ik bestanden zou moeten verplaatsen in de php-directory.
Misschien dat phpinfo() aangeeft waar je moet wezen. Onder Linux/Mac staat het pad bij extension_dir.