Undefined errors
IPV
Toen was alleen bij het fotoalbum de error weg maar bij andere scripts niet. Hoe kan dat het ineens nu bij allescripts gebeurd? en hoe los ik het op?
Inderdaad, eerst met isset() controleren of een variabele wel bestaat. Pas wanneer deze bestaat, kun je er iets mee gaan doen.
Maar hoe kan het nou ineens dat de andere scripts ook de fout gaan geven, wat voorheen nog niet gebeurde. En hoe los ik dat op?
Zal wel eraan liggen dat je ergens bijvoorbeeld per ongeluk een POST of GET variabele mist.
Gewoon netjes scripten en je hebt er nooit last van. Integendeel!
Hij geeft bij een ander script trouwns deze fout:
Use of undefined constant INTEGER
Is dat een dezelfde soort fout dan?
De contante INTEGER bestaat niet, dat zou natuurlijk ook nog een index kunnen zijn, bv. $array[INTEGER] wat je hoort te schrijven als $array['INTEGER'], dus met quotes. Maar goed, wat staat er precies in de foutmeldingen en naar welke regel verwijst deze?
Nu alleen nog deze weg werken
Notice: Undefined offset: 1 in site/pagina.php on line 81
if ($dagte[1]==$mond)
if(isset($dagte[1]==$mond)) << jammer dat dat niet werkt
Notice: Undefined offset: 29 in site/pagina.php on line 88
$dagte = explode('-', $dagtedoen[$tedoen]);
Notice: Undefined variable: dagt in site/pagina.php on line 90
if ($datenow == $dagt)
Hoezo werkt hier dat isset niet?
Dan zul je met bv. in_array() aan de slag moeten, je bent tenslotte met een array bezig. Zie de array-functies, die zul je nog vaak nodig hebben.
Maar haalt hij dan nu de arrays door elkaar? omdat ik het include? of ligt het ergens anders aan?
Ga dus controleren of de inhoud van die arrays wel klopt, print de inhoud bijvoorbeeld eens op het scherm met behulp van print_r().
Verder vind ik de naamgeving van je variabelen ook niet echt geslaagd. Wat zeggen namen als 'dagte', 'mond' en 'dagt' bijvoorbeeld over de inhoud van de variabele? Mij zeggen ze in ieder geval niets...
Alleen de laatste kom ik niet meer uit..
Wat is de fout hier:
<a href=\"". $_SERVER['PHP_SELF'] ."?pag=&pagina=$pagina&month=".$next_month."&year=".$next_year."\">
De melding is iig: Undefined variable
Hopelijk hoef ik jullie hierna niet meer lastig te vallen;)
Code (php)
Maar waar moet ik hier de issets plaatsen?
isset($prev_month[12]);
isset($prev_year, $year[-1]);
}
else {
isset($prev_month, $month[-1]);
isset($prev_year, $year);
}
if ($month==12) {
isset($next_month[1]);
isset($next_year, $year[+1]);
}
else {
isset($next_month, $month[+1]);
isset($next_year, $year);
}
dit geprobeerd wat klopt er niet?
Bumpen::
SanThe.
Alles wat met die hoekhaakjes te maken heeft even weghalen. Dan zal het wel lukken, kzou ook even een if else statement eromheen zetten, anders weet je nog niks ;).
Enwat bedoel je met if else