'Undefined index'-foutmelding op site.
ik heb een stukje gemaakt maar ik krijg een fout melding. dit stukje hieronder zorgt ervoor als iemand verkeerd inlogt dat hij een melding krijgt
Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
session_start();
// Call informations
include ('includes/config.php');
// VARIABLES---------------------
// Current page
$current_page = "home";
// Check if cookies are already cooked :D
if(!empty($_COOKIE['devil_login']) && !empty($_COOKIE['devil_pass'])) {
header("location:index.php");
} else { $connect = 0 ; }
$problem = $_GET['error'];
if($problem == 1) $error = "<div class=\"form_textarea\"><span class=\"error\"><strong>Invalid login and pass combination... Please retry.</strong></span></div><br class=\"clear\">";
if($problem == 3) $error = "<div class=\"form_textarea\"><span class=\"error\"><strong>All the field must be filled!</strong></span></div><br class=\"clear\">";
?>
session_start();
// Call informations
include ('includes/config.php');
// VARIABLES---------------------
// Current page
$current_page = "home";
// Check if cookies are already cooked :D
if(!empty($_COOKIE['devil_login']) && !empty($_COOKIE['devil_pass'])) {
header("location:index.php");
} else { $connect = 0 ; }
$problem = $_GET['error'];
if($problem == 1) $error = "<div class=\"form_textarea\"><span class=\"error\"><strong>Invalid login and pass combination... Please retry.</strong></span></div><br class=\"clear\">";
if($problem == 3) $error = "<div class=\"form_textarea\"><span class=\"error\"><strong>All the field must be filled!</strong></span></div><br class=\"clear\">";
?>
dit is de fout melding : Notice: Undefined index: error in C:\xampp\htdocs\site\index.php on line 16
ik kom er niet uit wat het probleem kan zijn. helpp !!!
Gewijzigd op 11/10/2012 16:55:23 door Mohammed el-faquir
$_GET['error']; komt voor de rest ook niet in je script voor, kijk je wel of die bestaat?
Gewijzigd op 10/10/2012 21:39:15 door Bo Ter Ham
Bo Ter Ham op 10/10/2012 21:38:31:
Dat betekent dus dat je op lijn 16 een variable hebt die niet bestaat of geen waarde heeft.
$_GET['error']; komt voor de rest ook niet in je script voor, kijk je wel of die bestaat?
sorry beetje verkeerd uitgelegd. de script werkt wel dus bijvoorbeeld als dit is : index.php?error=1 maar als ik op index.php moet hij die script wel zien maar die melding niet geven.
Zou je de titel van je topic aan kunnen passen, Mohammed? Zo weten anderen meteen wat voor probleem je hebt met het scripten.
Ik zou beginnen met accolades op regel 17 en 18 te plaatsen. en regel 18 moet ook een else if zijn en geen if want je bent nog altijd bezig met dezelfde variabele als op regel 17
- Aar - op 10/10/2012 21:48:09:
Zou je de titel van je topic aan kunnen passen, Mohammed? Zo weten anderen meteen wat voor probleem je hebt met het scripten.
zoals ??
Opmerkingen bij de code:
Regel 16 is in principe overbodig: je kopieert een variabele, terwijl je prima $_GET['error'] kunt gebruiken. Voordeel: je weet dat het een waarde is van buiten je script en dus onveilig.
Wat doe je als $_GET['error'] geen 1 of 3 is?
Maak het je zelf wat makkelijker: gebruik voor PHP ' en in HTML " (of desnoods omgekeerd). Scheelt je een heleboel \ gebruiken: minder code, overzichtelijker, minder kans op fouten.
Mohammed el-faquir op 10/10/2012 21:50:36:
zoals ??
- Aar - op 10/10/2012 21:48:09:
zoals ??
Door je probleem te melden?
'Undefined index'-foutmelding op site.
Dit dekt je probleemstelling veel beter.
Gewijzigd op 10/10/2012 22:33:37 door - Ariën -