Undefined Variabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

28/05/2017 01:18:47
Quote Anchor link
**KNIP**

In beide gevallen heb ik PHP Warning A non-numeric value encountered

waardoor ik ook het tweede geval heb getest en het tweede geval is inderdaad een string

Dus de vraag is WAAROM het eerste geval fout is!!!

Edit:
Bericht teruggeplaatst, verwijderen is niet de bedoeling! Ook is het niet de bedoeling om elkaar in de haren te springen!
Gewijzigd op 28/05/2017 18:21:45 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 00:40:53

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/05/2017 01:21:41
Quote Anchor link
ed hoeven, lees even mee:
Ozzie: ik had die '5' even gemist, maar nu je het zegt inderdaad ja. En dat is ook meteen de reden van de melding, dat soort achterlijkheden die je kunt uithalen.

Je kunt ook gewoon leren wat datatypen zijn en dat coercion GEEN goed idee is. Wanneer je wilt converteren kun je ook gewoon casten. Een string optellen bij een getal of andersom hoezeer die string ook op een getal lijkt is achterlijk. Getallen tel je op bij getallen, net als dat je strings concateneert aan strings. Dat je nu allerlei scripts moet gaan repareren zegt NIETS over PHP, maar over hoe jij ermee om bent gegaan, bugs in de hand werkend en wel. Hetzelfde geldt voor niet bestaande array indexes. Wat wil je dan dat er gebeurt? In stilte foute data verwerken? Wanneer je weet dat een array index niet hoeft te bestaan kun je daarop controleren.

Ik ben nu wel een beetje klaar met dat gevit op PHP 7.1, je opmerkingen hebben immers NIETS met PHP te maken. Als jij geen meldingen wil zien zet je toch gewoon lekker error_reporting(0) bovenaan je script? Moet je alleen niet aankomen met "waarom doet dit niet wat ik wil?"

Voor de grap trouwens: weet je hoeveel scripts ik heb moeten repareren bij het migreren? Ik ga je laten raden naar het aantal.
Gewijzigd op 28/05/2017 01:33:45 door Ben van Velzen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/05/2017 01:26:42
Quote Anchor link
>> DOE JIJ FF NORMAAL HEE !!! OZZIE

Lees even je eigen reactie en praat gewoon zelf normaal ... zonder te gaan schreeuwen.

>> Dus de vraag is WAAROM het eerste geval fout is!!!

Post eens je hele code.

Toevoeging op 28/05/2017 01:27:22:

>> Ik ben nu wel een beetje klaar met dat gevit op PHP 7.1, je opmerkingen hebben immers NIETS met PHP te maken.

Precies!!

28/05/2017 02:17:58
Quote Anchor link
WWil ik jullie bedanken, voor de PHP test link van OZZIE .
En als het als gevit is overgekomen dan was dat niet negatief bedoeld,
enkel kwam ik niet tot een oplossing, wat in PHP7.0 goed runt en in PHP7.1 vast loopt,
ik weet nu waarom, en dit is voor mij een werkend oplossing.

de data kan zijn '', of een string, zijn of een getal.

$waarde='';//$waarde='aac';// $waarde='1080,500,1';
if($waarde==''){$doeditdan=$waarde;}elseif($waarde!=''){$doeditdan=$waarde;} elseif($waarde>0) { $doeditdan = $waarde ;}
echo $doeditdan;

En zo werkt het met elsif gaat het goed ^^)
Edit:
Bericht teruggeplaatst, verwijderen is niet de bedoeling!
Gewijzigd op 28/05/2017 18:22:20 door - Ariën -

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/05/2017 02:36:24
Quote Anchor link
Als dat je code is, afgezien van de variabele namen dan.. Dan heb ik medelijden met degene die deze code gaat ontvangen. Damn.

Let op.
if ($waarde == '') Waarde is leeg, oh laat ik doeditdan maar gelijk maken aan waarde.
elseif ($waarde != '') Waarde is niet leeg, laat ik doeditdan maar gelijk maken aan waarde.
elseif ($waarde > 0) (wanneer ga je dit met bovenstaande condities ooit zien?) Laten we opnieuw doeditdan maar gelijk maken aan waarde.

28/05/2017 02:44:08
Quote Anchor link
Ach het is maar als voorbeeld bedoeld ik ga mijn script niet aan publiek tonen

Het gaat er om dat op deze manier geen foutmeldingen meer zijn
En hoe de data ingevuld word, moet zo flexibel als mogelijk zijn
de eenvoud zit in de data, des te korter des te beter.
dus als data geen waarde geeft of een string of een getal
flex !! toch.
de site werkt super snel en daar gaat het om.
Edit:
Bericht teruggeplaatst, verwijderen is niet de bedoeling!
Gewijzigd op 28/05/2017 18:23:01 door - Ariën -

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/05/2017 03:43:43
Quote Anchor link
>> de site werkt super snel en daar gaat het om.
Die heb ik vaker gehoord.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/05/2017 17:44:58
Quote Anchor link
Ed hoeven vindt het blijkbaar nodig om al zijn reacties te verwijderen. Laten we dat met z'n account dan ook maar doen ...
Gewijzigd op 28/05/2017 17:49:08 door Ozzie PHP

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/05/2017 17:50:45
Quote Anchor link
Hmm... :-/
Maar zullen we dit aan het moderatie-team overlaten?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/05/2017 17:53:15
Quote Anchor link
Zeker ... ze zijn als het goed is op de hoogte ;-)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/05/2017 18:08:54
Quote Anchor link
Edit:
Ed Hoeven. Het is niet de bedoeling om berichten te verwijderen. Ik heb ze inmiddels weer teruggeplaatst. Zie ook je PM die ik je heb verstuurd.
Gewijzigd op 28/05/2017 18:23:54 door - Ariën -

29/05/2017 12:16:44
Quote Anchor link
ik had verzocht om mijn account te verwijderen is reeds nog niet gebeurt ik weiger om aan soort negatieve uitlatingen me te laten meeslepen ... punt!

Enig gedrag met respect had ik hier wel verwacht... maar als er een begint met

Waarom zit je continu te z**ken over PHP 7.1 terwijl je zelf rare dingen doet?
Terwijl diegene zelf niet alles leest...!!! 1e geval
2e

in BEIDE gevallen heb ik PHP Warning A non-numeric value encountered

WAARDOOR ik ook het TWEEDE geval heb GETEST en het tweede geval is inderdaad een string

Dus de vraag is WAAROM het eerste geval fout is!!!
Gewijzigd op 29/05/2017 12:31:07 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/05/2017 12:30:20
Quote Anchor link
Ik heb het verzoek niet binnengekregen. Daarvoor mijn excuses. Ik zal daarom straks je account defintief verwijderen.
Persoonlijk vind ik het wel jammer...

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/05/2017 08:48:02
Quote Anchor link
Jammer dat het zo'n verhitte discussie werd, want het probleem uit de openingspost is vrij eenvoudig. Ingekort:
Quote:
Ik wil een javascript uit laten voeren, maar krijg een melding undefined variabel, terwijl er zeker wat achter staat.
Nu ben ik bang dat dit in de loop van de jaren veranderd is, en dat het daarom niet werkt.
[…]
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$rows=mysqli_num_rows($logdata);
if ($rows) {
    do {
        $cover = $logrij['filmcover'];
    } while ($logrij = mysqli_fetch_array($logdata));
}

Doordat $logrij = mysqli_fetch_array($logdata) pas in de while (…) wordt aangeroepen, is $logrij in de do {…} aanvankelijk undefined

Willem vp

Willem vp

30/05/2017 11:44:37
Quote Anchor link
Ook de discussie over de "Warning: A non-numeric value encountered"-melding is m.i. ontspoord, want Ed had daar wel degelijk een punt. (En de lokale deskundologen hebben hun onkunde over dit specifieke punt pijnlijk duidelijk kenbaar gemaakt.)

Als we kijken naar de migration notes van 7.1, dan staat daar letterlijk: "an E_WARNING is emitted when the string does not contain a numeric value."

Uit het voorbeeld dat erbij wordt gegeven valt af te leiden dat '5' (inclusief de quotes) door PHP 7.1 gezien wordt als een numerieke waarde (iets wat hier expliciet wordt beschreven). De door Ed geposte code zou dus geen warning moeten triggeren. Als ik dat zelf test, dan komt er inderdaad geen warning.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de fout dus zat in een ander stuk code, maar door de rabiate discussie is dat nooit goed naar boven gekomen...
Gewijzigd op 30/05/2017 11:53:12 door Willem vp

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/05/2017 14:40:50
Quote Anchor link
Willem vp op 30/05/2017 11:44:37:
Uit het voorbeeld dat erbij wordt gegeven valt af te leiden dat '5' (inclusief de quotes) door PHP 7.1 gezien wordt als een numerieke waarde (iets wat hier expliciet wordt beschreven). De door Ed geposte code zou dus geen warning moeten triggeren. Als ik dat zelf test, dan komt er inderdaad geen warning.

En vandaar ook mijn eerdere vraag om de gehele code te posten ...

Ozzie PHP op 28/05/2017 01:26:42:
>> Dus de vraag is WAAROM het eerste geval fout is!!!

Post eens je hele code.

Mocht Ed nog meelezen ... Ik stoorde me er vooral aan dat je continu liep te vitten op een PHP-versie (7.1) terwijl dat niet relevant is en niets toevoegt. Mijn uitspraak was misschien een beetje bot, waarvoor bij deze mijn oprechte excuses. Mocht je willen terugkomen op het forum, weet dan dat je welkom bent ...
Gewijzigd op 30/05/2017 14:50:37 door Ozzie PHP

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.