Uniek IP adres?
Mijn vraag, bij het opslaan van het IP adres gebruik ik $_SERVER['REMOTE_ADDR']
maar is dit uniek voor de verzender van het formulier of is dit ook te manipuleren?
Toevoeging op 23/04/2014 09:24:59:
Misschien dat je hiermee al een iets beter IP krijgt, maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen. Je kunt er nooit vanuit gaan dat één gebruiker altijd het zelfde IP heeft. Sowieso zijn er ook nog ISP's met een dynamisch IP adres.
Dit zijn allemaal lokaties waar veel mensen gebruik maken van hetzelfde IP-adres.
Maar als je het ip-adres via IP-trace controleert en dat blijkt uit Rusland, China, etc. (buitenland) afkomstig te zijn dan kan je er wel vanuit gaan dat het daar vandaan komt?
Nee, want ik kan nu wel in Nederland zijn en een proxy uit Rusland gebruiken.
Ik heb het al bij 2 verschillende bedrijven meegemaakt dat het IP-adres dat met mijn berichten mee kwam uit de buurt van Parijs kwamen terwijl ik echt in Zuid Holland zat
Je kunt dus beter kijken of er andere mogelijkheden zijn om het een hacker lastig te maken. Als er 3x wordt geprobeerd om in te loggen met username "jantje". Maak het dan bijv. onmogelijk om gedurende 5 minuten in te loggen met username "jantje". Je moet proberen om het een hacker zo lastig mogelijk te maken. Meestal komt dat er op neer dat je de boel gaat vertragen. Zodra het de hacker teveel tijd kost, wordt het steeds minder interessant voor hem.