Unique ip-adres

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

04/03/2007 20:13:00
Quote Anchor link
Ik hou de statistieken bij van bezoekers op mijn website.
Van iemand kreeg ik de tip om ip-adres in de database op "unique" te zetten zodat dat ip-adres er maar 1keer ingezet wordt.

Maar gebeurt dit dan altijd of geld dit per dag?

Ik wil de bezoekers op de website per dag weergeven.
En de volgende dag moet dat ip-adres dan gewoon weer geteld worden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
//Laat zien hoeveel bezoekers er zijn geweest vandaag:
$dagbezoekers = "SELECT COUNT(datumtijd) AS dagbezoekers FROM logboek
WHERE MONTH(datumtijd) = MONTH(CURDATE()) AND YEAR(datumtijd) = YEAR(CURDATE()) AND DAY(datumtijd) = DAY(CURDATE())  ";
$resultaatDagbezoekers = mysql_query($dagbezoekers) or die ("Sorry maar kan het aantal dagbezoekers niet weergeven.");
$laatZienDagbezoekers = mysql_fetch_assoc($resultaatDagbezoekers);

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "62.166.94.248") {
}
else{

// Gegevens voor een nieuw logboekitem verzamelen:
$datumtijd = date("Y-m-d H:i:s");                    // Huidige datum

if (isset($_SERVER['REQUEST_METHOD'])) {   // HTTP-methode
   $methode = $_SERVER['REQUEST_METHOD'];
}
else {
   $methode = NULL;
}

if (isset($_SERVER['PHP_SELF'])) {         // Huidige pagina
   $pagina = $_SERVER['PHP_SELF'];
}
else {
   $pagina = NULL;
}

if (isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])) {    // Vorige pagina
   $referer = $_SERVER['HTTP_REFERER'];
}
else {
   $referer = NULL;
}

if (isset($_SERVER['REMOTE_ADDR'])) {      // Extern IP-adres
   $ip_adres = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}
else {
   $ip_adres = NULL;
}

if (isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'])) {  // Gebruikte browser
   $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
}
else {
   $browser = NULL;
}

// MySQL-toevoegquery opstellen:
$sql  = "INSERT INTO `logboek` ";
$sql .= "(`logboek_id`, `datumtijd`, `methode`, `pagina`, `referer`, `adres`, `browser`) ";
$sql .= "VALUES ";
$sql .= "('', '$datumtijd', '$methode', '$pagina', '$referer', '$ip_adres', '$browser') ";
$sql .= "; ";
//maak verbinding met de database
$connection = mysql_connect ($hostname,$user,$password) or die ( "Sorry maar ik kan geen contact maken met de database, probeer het later opnieuw of ververs uw browser.");
$db = mysql_select_db ($database, $connection) or die ("Sorry, maar ik kan de database niet openen.");
mysql_query($sql) or die(mysql_error());
}

?>

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 08:22:13

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/03/2007 20:15:00
Quote Anchor link
Elsy schreef op 04.03.2007 20:13:
Ik hou de statistieken bij van bezoekers op mijn website.
Van iemand kreeg ik de tip om ip-adres in de database op "unique" te zetten zodat dat ip-adres er maar 1keer ingezet wordt.

Maar gebeurt dit dan altijd of geld dit per dag?

Zodra je een veld UNIQUE maakt, moet de waarde die er in komt te staan inderdaad uniek zijn. In jouw geval houdt dat in dat een bepaald IP adres maar één keer in je DB terecht kan komen, en dat is (neem ik aan) niet wat je wilt.

04/03/2007 20:17:00
Quote Anchor link
Nee, dat is niet wat ik wil.

Eerst had ik al GROUP BY adres gedaan maar dat was volgens mij ook niet echt goed want hij gaf toen gewoon alle bezoekers aan in de database ook al was het hetzelfde ip-adres.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/03/2007 21:09:00
Quote Anchor link
Als je het aantal bezoekers per dag wilt weergeven, heb je zoiets nodig:

SELECT COUNT(datumtijd) AS totaal, DATE_FORMAT(datumtijd, '%a, %Y-%m-%d') AS dag
FROM stats
GROUP BY DATE_FORMAT(datumtijd, '%Y-%m-%d')
ORDER BY datumtijd DESC
LIMIT 14

Die laat het aantal bezoekers per dag van de afgelopen 14 dagen zien. Namen weer aanpassen aan je eigen situatie.

04/03/2007 21:27:00
Quote Anchor link
@Jan

Ik heb die laatste zin een paar keer doorgelezen maar ik begrijp hem niet helemaal. (en ik ben niet blond )

Is dit een gemiddelde van 14 dagen?
Of telt hij 14 dagen bij elkaar op en moet ik 14 in 1 wijzigen als ik de bezoekers van 1 dag wil laten zien.

Robert Deiman

Robert Deiman

04/03/2007 21:39:00
Quote Anchor link
@Elsy

Jan groepeerd het op dag, en geeft inderdaad de laatste 14 dagen. Waarbij het 1e resultaat van vandaag is. Die LIMIT kan je gewoon aanpassen naar het aantal dagen (inderdaad naar 1, dus je zocht het goed) wat je wil laten zien.

Je moet alleen wel even controleren of een bezoeker niet eerder op de dag op de site is geweest, of de verschillende IP's tellen die per dag op je site zijn geweest.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/03/2007 21:42:00
Quote Anchor link
Niet blond, uiteraard ;-) Ik zal hem regel voor regel verklaren:
Code (php)
1
SELECT COUNT(datumtijd) AS totaal, DATE_FORMAT(datumtijd, '%a, %Y-%m-%d') AS dag

Maak een alias totaal aan die het aantal records telt. De veldnaam tussen de haakjes bij COUNT doet er niet echt toe, want hij telt het aantal records, en niet de waarden in de records.
Maak een alias dag aan met een geformatteerde datum er in.
Code (php)
1
FROM stats

Die lijkt me duidelijk ;-)
Code (php)
1

Groepeer de totalen van COUNT per yyyy-mm-dd, dus per dag.
Code (php)
1
ORDER BY datumtijd DESC

Sorteer de resultaten per datum, aflopend, zodat je met de nieuwste datum begint.
Code (php)
1
LIMIT 14

Geef alleen de laatste 14 dagen.

04/03/2007 22:24:00
Quote Anchor link
@Jan, bedankt voor de uitleg, een stuk duidelijker nu.

@Robert

Dit was ook eigenlijk mijn bedoeling van dit topic. Maar ik weet niet hoe dit te controleren.

Morgen verder......slaap ze.

Robert Deiman

Robert Deiman

04/03/2007 23:02:00
Quote Anchor link
Als je wel alles in je database zet:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
SELECT COUNT(DISTINCT(ip)) AS aantal_uniek,
DATE_FORMAT(datumtijd, '%a, %Y-%m-%d') AS dag
FROM tabel
ORDER BY datumtijd DESC
LIMIT 1

Zo maakt het niet uit hoe vaak 1 ip-adres in je database staat op een bepaalde dag, hij wordt maar 1 keer geteld ;)

Oh, en slaapze :)

05/03/2007 09:10:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de hulp, het is nu gelukt :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/03/2007 09:16:00
Quote Anchor link
Mooi mooi mooi mooi :-)

Robert Deiman

Robert Deiman

05/03/2007 10:05:00
Quote Anchor link
Ik sluit me bij Jan aan:)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.