Unknown column '' in 'field list' in databas
ik ben bezig een plugin aan te passen van wordpress en ik heb om dit te testen een functie toegevoegd ( inentory_extratekst )
ik heb deze functie ( voor zover ik weet ) overal toegevoegd maar toch krijg ik deze foutmelding -->
WordPress database error: [Unknown column 'inventory_extratekst' in 'field list']
UPDATE wp_inventory SET inventory_number='2', inventory_name='test2', inventory_description='test2', inventory_extratekst='dit is dan de extra tekst', inventory_order='0', category_id='2', date_added='1329004800', inventory_size='', inventory_price='0', inventory_reserved='0', inventory_quantity='0', inventory_manufacturer='', inventory_detail_page='', inventory_FOB='', inventory_make='', inventory_model='', inventory_year='', inventory_serial='', inventory_owner_email='' WHERE inventory_id='2'
ik denk dat het vooral om de unknown column in fieldlist gaat.
weet iemand wat dit betekend? en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen .
Bij voorbaat dank,
kavix
Toevoeging op 03/03/2012 15:05:09:
de ingevoerde tekst word volgens mij ook niet opgeslagen in de database aangezien deze weg is als ik opnieuw naar de pagina ga.
Dit is eigenlijk heel simpel, je probeerd nu een waarde in de tabel te zetten naar een niet bestaande kolom.
Of te wel, 'inventory_extratekst' bestaat niet in je tabel. Je moet dus eerst je database structuur aanpassen om die extratekst kwijt te kunnen.
Groeten,
Tim
in dit geval heet de tabel volgens mij inventory
moet ik dan CREATE TABLE inventory
(
column_voorbeeld1 data_type,
column_voorbeeld2 data_type,
column_en dan hier extratekst data_type,
enz...
)
ik bedoel dat ik de create table lijst dus moet zoeken ik de code en dan column_extratekst data_type, moet toevoegen?
Bvd,
Toevoeging op 03/03/2012 15:51:08:
dit is wat ik heb staan bij de table
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$sql = "CREATE TABLE " . WP_INVENTORY_TABLE . " (
inventory_id INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
date_added INT(11) NOT NULL ,
inventory_number VARCHAR(30) NOT NULL,
inventory_name VARCHAR(100) NOT NULL,
inventory_description TEXT NOT NULL,
inventory_extratekst TEXT NOT NULL,
inventory_order INT(11) NOT NULL,
inventory_size VARCHAR(30) NULL,
category_id INT(11) NOT NULL,
inventory_price FLOAT(10, 2) NOT NULL,
inventory_reserved TINYINT(3),
inventory_image TEXT NULL,
PRIMARY KEY (inventory_id)
)";
inventory_id INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
date_added INT(11) NOT NULL ,
inventory_number VARCHAR(30) NOT NULL,
inventory_name VARCHAR(100) NOT NULL,
inventory_description TEXT NOT NULL,
inventory_extratekst TEXT NOT NULL,
inventory_order INT(11) NOT NULL,
inventory_size VARCHAR(30) NULL,
category_id INT(11) NOT NULL,
inventory_price FLOAT(10, 2) NOT NULL,
inventory_reserved TINYINT(3),
inventory_image TEXT NULL,
PRIMARY KEY (inventory_id)
)";
dus die extratekst heb ik er al bij geplaatst, wat doe ik fout ?
Toevoeging op 03/03/2012 16:09:03:
ik heb een extra column met phpadmin toegevoegd maar nu is er iets mis met de layout van de pagina
de pagina 1 is te vinden op http://het-kookboek.nl/printertype-2
en daar staat die extra tekst boven de titel maar als je verder gaat naar het product zelf ( test2 ) dan staat het wel op de juiste positie .
http://het-kookboek.nl/printertype-2?inv_action=detail&inventory_id=2
betekend dit dat ik de code gewoon op de verkeerde plaats heb gezet en dan ik de volgorde in de code moet verschuiven zodat de extra tekst op de juiste plaats staat in de eerste pagina?
Gewijzigd op 03/03/2012 15:51:46 door kav ixx
EDIT:
Heb even beide bron code vergeleken, zoals ik daar zie staan ze beide op de goede plek.
Maar is beetje lastig te zien, omdat de code erg op elkaar gepropt staat in de bron.
Gewijzigd op 03/03/2012 16:34:19 door Frank WD
Die create tabel wordt alleen bij het installeren van Wordpress aangeroepen, daar heb je dus nu niks meer aan.
En je tweede conclusie klopt ook, hij staat wss op de verkeerde plek in de code.
sorry dat ik zo laat reageer maar heb het erg druk gehad laatste dagen.
@frank ; bedankt dat je even hebt mee gekeken , je hebt gelijk over de code die staat erg bij elkaar gepropt , het probleem is dat de orginele code van iemand anders is en ik alleen dingen toevoeg en verwijder dus als ik de hele code wat beter wil ordene dat kan ik net zo goed een hele plugin opnieuw schrijven :S
@tim
ja inderdaad werkt heb gelukkig , ik dacht gister ook eraan dat die tabel niet word aangemaakt omdat de plugin geactiveerd was en ik gewoon iets heb toegevoegd :)
maarja ik ben in ieder geval blij dat het werkt .
allemaal bedankt voor het advies / meedenken
Vriendelijke groet kavix