Unlockjegsm
Graag ook over de html i.c.m. css ;) dit is mijn eerste project wat (bijna) helemaal perfect is.
Niet mijn stijl om het zo te zeggen...
- Je menu vind ik wat te weinig in vergelijking met de rest van de site.. Misschien buttons voor tekenen? Is tevens ook moeilijk leesbaar doordat de lijnen erachter wit zijn, en de tekst ook.
- Ik zou links en rechts van je hele site een border zette, zwarte kleur, en dan een andere achtergrond kleur nemen dan grijs, geen idee welke, kan je best proberen :)
Voor de rest vind ik het een mooi project...
Vraagje nog: is zoiets eigenlijk legaal? Een gsm toestel kraken? Heb hier al van gehoord, maar nooit veel :)
Gewijzigd op 27/12/2004 20:20:00 door Alfred -
Is het wel.
Quote:
Is unlocken legaal?
Bij het unlocken worden er geen aanpassingen gedaan in software welke auteursrechtelijk beschermd is, door deze methode is het unlocken niet illegaal.
citaat uit rechtspraak LJN-nummer: AE0125 Zaaknr: 03/008018-99 en 03/008111-98:
" ... Een simlock en een serviceproviderlock kunnen niet worden aangemerkt als auteursrechtelijk beschermd werk ..."
Bij het unlocken worden er geen aanpassingen gedaan in software welke auteursrechtelijk beschermd is, door deze methode is het unlocken niet illegaal.
citaat uit rechtspraak LJN-nummer: AE0125 Zaaknr: 03/008018-99 en 03/008111-98:
" ... Een simlock en een serviceproviderlock kunnen niet worden aangemerkt als auteursrechtelijk beschermd werk ..."
Bron: Damasta.nl
Na een beetje te Googlen kom ik inderdaad dat dit legaal is... Domme vraag van me dus :)
Gewijzigd op 27/12/2004 20:24:00 door Alfred -
Ik vind die lijst met ondersteunende toestellen een beetje lang pagina in twee delen splitsen?
Ook staat er niet veel op, een beetje meer uitleg zou beter zijn.
Misschien een LE met www.jbgsm.nl?
De man, het landschap?! Een beetje overkill met de strepen dr omheen die eenmalig voorkomen. Vervolgens een fel kader, waarin de inhoud eigenlijk wegvalt.
Ik vind het een slecht ontwerp.
oei :$ daar ga ik ;) het is ook maar een layoutje die snel in elkaar is gezet. Verder niet. Dus... Ik vroeg ook wat meer om over de html en css te hebben ;)
Zeker voor commerciele sites zijn html en css (slechts) middelen maar zeker nooit het doel. Voor je site zal je een concept moeten opstellen waarbij je keuzes moet maken. Je kan daar uiteindelijk kiezen voor html in combinatie met css, daar is niets mis mee.
Maar het lijkt me verstandig om de html en css snel te doen, en je ontwerp lang, en goed over na te denken; uit te werken en proberen. Uiteindelijk kan je het uitkristalliseren en helemaal naar de taal waar het heengaat vertalen. Je gaat heus niet beter verkopen omdat je html en css zo goed hebt toegepast.
Bijvoorbeeld: je hebt ongeveer een duidelijke kleurstelilng gemaakt, die is redelijk helder. Wit, Blauw, Rood en zwart. Je hebt gekozen voor een header, met rechts een menu, en rechts/centrum inhoud. Lijkt me ook helder. Maar vanaf daar is de invulling zoek.
De telefoon in je header lijkt me duidelijk. Vervolgens wordt er een man in je header geplakt, (wat heeft die man met je site te maken?) Een skyline over een meertje? (What the fuck?). Je menu lijkt me duidelijk, maar springt er niet echt uit; is eerder verzonken in de rest van de balk (Terwijl het toch het énige menu is),
Je past een kader toe rond je 'inhoud' element. Dit wordt een kader, en het witte raakt zoek door het de grote grijze massa er omheen. Hierdoor wordt het blauw geen achtergrond maar een kader, en valt je inhoud element weg.
Op 800x600 zie je ook dat dit veel beter werkt dan bij 1025x786.
Op het punt van CSS kun je nog nadenken over de underline bij de mouse over wel echt is wat je wilt, en of je niet meer verschillende classes aan lettertypen wilt maken. (Meer onderscheid in de tekst, denk hier ook aan kleurgebruik, en of je eventueel nog andere kleuren terug wilt laten komen die je eerder hebt vastgesteld)
Thanks for the advice Arend ;)
inmiddels is er wel wat gewijzigd ;) maybe dat het zo mooier is :P
sdsd