Unsubscribe script
Raymond
09/01/2007 17:33:00Hallo,
De Situatie: Ik heb een website waar mensen lid kunnen worden en zich moeten registreren d.m.v. het aanmaken van een profiel. Zij ontvangen direct na inschrijving een bevestigingsemail, met een link om hun lidmaatschap te bevestigen. Ze zijn dan lid en hun gegevens staan in de database.
Mijn probleem: dat mensen zich niet zelf kunnen uitschrijven d.m.v. een scriptje dat automatisch hun gegevens uit de database haalt.
Mijn vraag: ik wil graag een optie aan mijn website toevoegen waarmee, mensen via hun emailadres, zich automatisch uit kunnen schrijven. Maar dan wel via een bevestiging per email, net zoals ze zich ingeschreven hebben... het is dus de bedoeling dat hun gegevens daarna compleet uit de database verdwenen zijn.
Wie kan mij helpen of weet ergens een scriptje daarvoor??
Ik hoop dat iemand me kan helpen....
Groeten,
Ray
De Situatie: Ik heb een website waar mensen lid kunnen worden en zich moeten registreren d.m.v. het aanmaken van een profiel. Zij ontvangen direct na inschrijving een bevestigingsemail, met een link om hun lidmaatschap te bevestigen. Ze zijn dan lid en hun gegevens staan in de database.
Mijn probleem: dat mensen zich niet zelf kunnen uitschrijven d.m.v. een scriptje dat automatisch hun gegevens uit de database haalt.
Mijn vraag: ik wil graag een optie aan mijn website toevoegen waarmee, mensen via hun emailadres, zich automatisch uit kunnen schrijven. Maar dan wel via een bevestiging per email, net zoals ze zich ingeschreven hebben... het is dus de bedoeling dat hun gegevens daarna compleet uit de database verdwenen zijn.
Wie kan mij helpen of weet ergens een scriptje daarvoor??
Ik hoop dat iemand me kan helpen....
Groeten,
Ray
PHP hulp
19/11/2024 16:17:52Barry
09/01/2007 17:37:00Probeer dat activatiescript weer te gebruiken, maar als die un-subscription bevestigd word, zet je niet (bijvoorbeeld) in je database geactiveerd naar 'yes' (of hoe je dat ook maar hebt) maar je vervangt die query met een 'DELETE FROM tabel WHERE' query...
Dat zou moeten werken...
Succes!
Groet,
Barry
Dat zou moeten werken...
Succes!
Groet,
Barry
Raymond
09/01/2007 17:42:00Om eerlijk te zijn heb ik geen ervaring met php, ik werk met een forum van wowbb.com en heb een registratiepagina laten maken die mensen inschrijft in de database.... :(
er zit wel een file activate.php heb ik net gezien....
Sorry dat ik zo'n analfa-php'er ben
groeten,
Ray
er zit wel een file activate.php heb ik net gezien....
Sorry dat ik zo'n analfa-php'er ben
groeten,
Ray