UPC / Ziggo gebruikers IP vraag
Is bij iemand anders (ook) hun (particuliere) externe IP gewijzigd?
Regio Noord-Brabant, indien dat iets uitmaakt.
Ik heb ook wel eens een wijziging gehad, de laatste was een half jaar geleden ofzo.
Gebeurt regelmatig bij Ziggo als ze onderhoud aan hun netwerk plegen.
Ik denk evengoed wel dat er onderhoud is want mijn internet is laatste tijd erg sloom met Youtube.
- Aar - op 15/10/2015 18:29:45:
Tot nu toe in 8 jaar slechts eenmaal meegemaakt en dat was ongeveer een half jaar geleden. Dus niet regelmatig. Zal ongetwijfeld afhankelijk zijn in welk segment je zit en hoe ze dat aan het herstructureren zijn. Ik heb al sinds lange tijd een website en enkele test-sites op mijn ziggo ip en actief op een raspberry.Gebeurt regelmatig bij Ziggo als ze onderhoud aan hun netwerk plegen.
Geen problemen mee gehad tot nu toe. Wat ik wel merk (oude UPC regio, noord Nederland) is dat het internet er vaak uit ligt of erg traag is. Dat gebeurt sinds de fusie van UPC en Ziggo. Daarvoor had ik hier nooit problemen mee.
Zelf woon ik in de regio Haaglanden en heb ik nooit problemen met mijn internet verbinding.
Het enige wat ik had is dat er af en toe wat gezeik was tijdens de fusie.
Ook in mijn eigen woning nu een Ziggo aansluiting met 120 down en 10 up en hier kom ik wel aan.
Wel moet ik zeggen dat ik compleet nieuwe bekabeling onder de vloer heb lopen en wandcontacten aan de muren voor netwerk.
Ik woon zelf in de stad Groningen en sinds een aantal maanden heb ik last van een ontzettend instabiel netwerk. Zowel draadloos als bedraad. In een mum van tijd schiet het van 180 mbit naar 2 á 3 mbit en vice versa. Dit op een aansluiting van 200 mbit download.
Om weer even on-topic te gaan op de vraag van Thomas. Kun je niet contact opnemen met je provider en vragen waarom en of ze expres/perongeluk jouw IP hebben veranderd ?
fusie van UPC en Ziggo heeft er vast van alles mee te maken. Bij mijn schoonmoeder heb ik ook dingen weer vlot moeten trekken omdat ze als klant van UPC over moest naar Ziggo.
De recente Eschwin Moerkerken op 16/10/2015 11:38:22:
Om weer even on-topic te gaan op de vraag van Thomas. Kun je niet contact opnemen met je provider en vragen waarom en of ze expres/perongeluk jouw IP hebben veranderd ?
Die optie had ik ook al overwogen en dat is nog steeds een optie :]. Maar wilde eerst even polsen of anderen dit ook hebben ondervonden.
Heb nog even op de oude vertrouwde Chello gebruikerssite gekeken. Een IP-wijziging is in principe niets vreemds.
Gewijzigd op 16/10/2015 13:32:06 door Thomas van den Heuvel
Dat het bij Ziggo soms jaren gelijk blijft, is leuk meegenomen. Maar ze kunnen het elk moment laten veranderen.
Het is me opgevallen dat het ip adres veranderde na een storing in de regio en bij het vervangen van een modem.
Wil je je server ook bij een verandering van ip terug kunnen vinden: ddns
Ivo P op 16/10/2015 13:44:02:
Wil je je server ook bij een verandering van ip terug kunnen vinden: ddns
Ja, dat wordt in die thread (chelloo.com) ook aangehaald :). Maar dat was niet direct het probleem waar ik tegenaan liep.
Het is mij 1 keer gebeurd dat mijn externe IP adres is veranderd, maar dat kwam door de fusie tussen Ziggo en UPC. Verder niet recent aangepast
Maar, is het niet een ramp voor de mensen die een thuis server draaien en het IP wisselt? Kan je om de haveklap je IP goed zetten en dergelijke
@Donny: lees de reactie van Ivo P en de link in mijn reactie daarvoor, wellicht kan dat (DDNS) soelaas bieden voor wat jij beschrijft.
Donny Wie weet op 16/10/2015 23:32:15:
Maar, is het niet een ramp voor de mensen die een thuis server draaien en het IP wisselt? Kan je om de haveklap je IP goed zetten en dergelijke
Via ddns is dat op te vangen. Óf, en dat zal de insteek van Ziggo, KPN etc zijn, je betaalt voor een (zakelijk) abonnement waarin een fixed ip wel opgenomen is.