UPC / Ziggo gebruikers IP vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/10/2015 16:42:29
Quote Anchor link
Ik had sinds jaar en dag volgens mij eenzelfde vast IP, maar sinds ~03:00 vannacht is deze gewijzigd.

Is bij iemand anders (ook) hun (particuliere) externe IP gewijzigd?

Regio Noord-Brabant, indien dat iets uitmaakt.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 22:31:50

Ben van Velzen

Ben van Velzen

15/10/2015 17:22:39
Quote Anchor link
Ik heb ook wel eens een wijziging gehad, de laatste was een half jaar geleden ofzo.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/10/2015 18:29:45
Quote Anchor link
Gebeurt regelmatig bij Ziggo als ze onderhoud aan hun netwerk plegen.

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

15/10/2015 18:37:07
Quote Anchor link
Ik denk evengoed wel dat er onderhoud is want mijn internet is laatste tijd erg sloom met Youtube.

John D

John D

15/10/2015 19:18:10
Quote Anchor link
- Aar - op 15/10/2015 18:29:45:
Gebeurt regelmatig bij Ziggo als ze onderhoud aan hun netwerk plegen.
Tot nu toe in 8 jaar slechts eenmaal meegemaakt en dat was ongeveer een half jaar geleden. Dus niet regelmatig. Zal ongetwijfeld afhankelijk zijn in welk segment je zit en hoe ze dat aan het herstructureren zijn. Ik heb al sinds lange tijd een website en enkele test-sites op mijn ziggo ip en actief op een raspberry.

Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

16/10/2015 09:30:26
Quote Anchor link
Geen problemen mee gehad tot nu toe. Wat ik wel merk (oude UPC regio, noord Nederland) is dat het internet er vaak uit ligt of erg traag is. Dat gebeurt sinds de fusie van UPC en Ziggo. Daarvoor had ik hier nooit problemen mee.

16/10/2015 09:57:23
Quote Anchor link
Ik hoor vaker dat oud UPC klote is. Nu heb ik ook vaak gehoord dat UPC uberhaupt al klote was.
Zelf woon ik in de regio Haaglanden en heb ik nooit problemen met mijn internet verbinding.
Het enige wat ik had is dat er af en toe wat gezeik was tijdens de fusie.

Ook in mijn eigen woning nu een Ziggo aansluiting met 120 down en 10 up en hier kom ik wel aan.
Wel moet ik zeggen dat ik compleet nieuwe bekabeling onder de vloer heb lopen en wandcontacten aan de muren voor netwerk.

Richard Hansma

Richard Hansma

16/10/2015 10:26:25
Quote Anchor link
Ik woon zelf in de stad Groningen en sinds een aantal maanden heb ik last van een ontzettend instabiel netwerk. Zowel draadloos als bedraad. In een mum van tijd schiet het van 180 mbit naar 2 á 3 mbit en vice versa. Dit op een aansluiting van 200 mbit download.

Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

16/10/2015 11:38:22
Quote Anchor link
Volgens mij is het onderhand algemeen bekend dat UPC/Ziggo hier niets aan wil/gaat veranderen aangezien zij telkens met de vingers wijzen naar jouw modem/router en dat ze een monteur willen langs sturen. Vervolgens zegt zelfs de monteur dat het netwerk van UPC/Ziggo niet deugd.

Om weer even on-topic te gaan op de vraag van Thomas. Kun je niet contact opnemen met je provider en vragen waarom en of ze expres/perongeluk jouw IP hebben veranderd ?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/10/2015 11:44:55
Quote Anchor link
De recente fusie van UPC en Ziggo heeft er vast van alles mee te maken. Bij mijn schoonmoeder heb ik ook dingen weer vlot moeten trekken omdat ze als klant van UPC over moest naar Ziggo.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/10/2015 13:31:23
Quote Anchor link
Eschwin Moerkerken op 16/10/2015 11:38:22:
Om weer even on-topic te gaan op de vraag van Thomas. Kun je niet contact opnemen met je provider en vragen waarom en of ze expres/perongeluk jouw IP hebben veranderd ?

Die optie had ik ook al overwogen en dat is nog steeds een optie :]. Maar wilde eerst even polsen of anderen dit ook hebben ondervonden.

Heb nog even op de oude vertrouwde Chello gebruikerssite gekeken. Een IP-wijziging is in principe niets vreemds.
Gewijzigd op 16/10/2015 13:32:06 door Thomas van den Heuvel

Ivo P

Ivo P

16/10/2015 13:44:02
Quote Anchor link
niet alle providers garanderen een statisch ip-adres. Ziggo ook niet. (in elk geval niet met de abo's voor de particuliere markt).

Dat het bij Ziggo soms jaren gelijk blijft, is leuk meegenomen. Maar ze kunnen het elk moment laten veranderen.

Het is me opgevallen dat het ip adres veranderde na een storing in de regio en bij het vervangen van een modem.

Wil je je server ook bij een verandering van ip terug kunnen vinden: ddns

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/10/2015 14:00:29
Quote Anchor link
Ivo P op 16/10/2015 13:44:02:
Wil je je server ook bij een verandering van ip terug kunnen vinden: ddns

Ja, dat wordt in die thread (chelloo.com) ook aangehaald :). Maar dat was niet direct het probleem waar ik tegenaan liep.

Koen Hollander

Koen Hollander

16/10/2015 22:49:01
Quote Anchor link
Het is mij 1 keer gebeurd dat mijn externe IP adres is veranderd, maar dat kwam door de fusie tussen Ziggo en UPC. Verder niet recent aangepast

Donny Wie weet

Donny Wie weet

16/10/2015 23:32:15
Quote Anchor link
Zowel UPC als Ziggo is sowieso een drama... In de nacht rond 3 a 4 uur (wanneer ik nog wakker ben en programmeer) valt vaak mn internet verbinding of helemaal weg of haal ik de 5mb met een abonnement van 200mb... Rampzalig :)

Maar, is het niet een ramp voor de mensen die een thuis server draaien en het IP wisselt? Kan je om de haveklap je IP goed zetten en dergelijke

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/10/2015 14:07:28
Quote Anchor link
@Donny: lees de reactie van Ivo P en de link in mijn reactie daarvoor, wellicht kan dat (DDNS) soelaas bieden voor wat jij beschrijft.

Ivo P

Ivo P

18/10/2015 20:29:39
Quote Anchor link
Donny Wie weet op 16/10/2015 23:32:15:
Maar, is het niet een ramp voor de mensen die een thuis server draaien en het IP wisselt? Kan je om de haveklap je IP goed zetten en dergelijke

Via ddns is dat op te vangen. Óf, en dat zal de insteek van Ziggo, KPN etc zijn, je betaalt voor een (zakelijk) abonnement waarin een fixed ip wel opgenomen is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.