Update query werkt niet mee
Nico V.
06/07/2007 14:34:00Hallo, ik heb de volgende query:
deze query gooit niks in de database, als ik de variabelen $telefoon_post en $mobiel_post aanroep komt er keurig de ingevoerde waarde te staan, ik heb deze query ook al eerder gebruikt met andere waarden (andere velden in deze tabel) en dat werkt prima, alleen deze twee kloppen niet blijkbaar, waar moet ik zoeken,
ps. de tabel namen zijn ook precies gelijk
ps2. ik word er gek van
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$query2 = "UPDATE contact SET telefoon = '$telefoon_post', mobiel = '$mobiel_post'";
mysql_query($query2) or die (mysql_error());
?>
$query2 = "UPDATE contact SET telefoon = '$telefoon_post', mobiel = '$mobiel_post'";
mysql_query($query2) or die (mysql_error());
?>
deze query gooit niks in de database, als ik de variabelen $telefoon_post en $mobiel_post aanroep komt er keurig de ingevoerde waarde te staan, ik heb deze query ook al eerder gebruikt met andere waarden (andere velden in deze tabel) en dat werkt prima, alleen deze twee kloppen niet blijkbaar, waar moet ik zoeken,
ps. de tabel namen zijn ook precies gelijk
ps2. ik word er gek van
PHP hulp
05/11/2024 11:44:44Klaasjan Boven
06/07/2007 15:05:00Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$query2 = "UPDATE contact SET telefoon = '".$telefoon_post."', mobiel = '".$mobiel_post."'"; // mis je geen WHERE?
echo $query2; // kopieeren en in phpmyadmin plakken en terugkomen met de foutemelding
?>
$query2 = "UPDATE contact SET telefoon = '".$telefoon_post."', mobiel = '".$mobiel_post."'"; // mis je geen WHERE?
echo $query2; // kopieeren en in phpmyadmin plakken en terugkomen met de foutemelding
?>
Nico V.
06/07/2007 15:24:00Nu ben ik het helemaal zat, ik heb GEEN foutmelding in PHP, vervolgens heb ik de query rechtstreeks uit phpmyadmin gehaald en gebruikt maar ook zonder resultaat.
nog even en het is shift delete script.
nog even en het is shift delete script.
Klaasjan Boven
06/07/2007 15:30:00Nico V.
06/07/2007 15:35:00het werkt inmiddels al, ik heb eens goed gekeken, en ik kwam op de volgende query uit met PHPmyAdmin
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$query = "INSERT INTO links (link, tekst, omschrijving, categorie) VALUE ('$link', '$tekst', '$omschrijving', '$categorie')";
mysql_query( $query ) OR die (my_sql_error);
[/code]
maar wat er veranderd is is mij een raadsel. het werkt nu, ik weet niet hoe,
maarja, geen vragen stellen, gewoon blij zijn
$query = "INSERT INTO links (link, tekst, omschrijving, categorie) VALUE ('$link', '$tekst', '$omschrijving', '$categorie')";
mysql_query( $query ) OR die (my_sql_error);
[/code]
maar wat er veranderd is is mij een raadsel. het werkt nu, ik weet niet hoe,
maarja, geen vragen stellen, gewoon blij zijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nico V.