UPDATE veld + 1
niek s
25/08/2006 21:48:00Hey mensen,
Ik ben dus nu bezig met 'iets' alleen nu wil ik in 1 mysql query (als dat kan) een update commando uitvoeren:
Dit update commando moet een veld uit de database ips pakken, (het veld aantal genaamd) en daar moet hij 1 bij optellen..
dus stel aantal = 1.. dan voer ik de update uit, dan word aantal 2...
Ik hoop dat jullie het snappen, en of iemand weet hoe ik dit in 1 query kan doen..
anders word het namelijk weer allemaal met 2 querys (een select om te kijken wat eerst de waarde is, en daarna een update met waarde++)...
iemand??
MvG,
Niek van der Steen
Ik ben dus nu bezig met 'iets' alleen nu wil ik in 1 mysql query (als dat kan) een update commando uitvoeren:
Dit update commando moet een veld uit de database ips pakken, (het veld aantal genaamd) en daar moet hij 1 bij optellen..
dus stel aantal = 1.. dan voer ik de update uit, dan word aantal 2...
Ik hoop dat jullie het snappen, en of iemand weet hoe ik dit in 1 query kan doen..
anders word het namelijk weer allemaal met 2 querys (een select om te kijken wat eerst de waarde is, en daarna een update met waarde++)...
iemand??
MvG,
Niek van der Steen
Edit:
We praten over MySQL
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek s
PHP hulp
17/11/2024 23:34:05Frank -
25/08/2006 22:31:00Hiermij moet de kolom 'kolomnaam' een INT, DECIMAL, FLOAT of ander type getal zijn.
De WHERE kun je uiteraard naar eigen inzicht aanpassen.
Edit: Hele knullige typo... zullen we het maar niet meer over hebben ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -