update zonder alles te rewriten
Tim Ouwerkerk
10/03/2011 14:29:06Hallo phphulpers,
ik heb even een vraagje over het volgende:
Ik heb een clan systeem gemaakt, en zodra iemand een invite accept haal ik nu eerst alle members op, plaats dan de nieuwe member erbij en doe dan een mysql update query.
ik vraag me af of het ook mogelijk is om alleen de nieuwe member erbij te voegen zonder alle voorgaande text te rewriten met een update query.
Bedankt alvast.
ik heb even een vraagje over het volgende:
Ik heb een clan systeem gemaakt, en zodra iemand een invite accept haal ik nu eerst alle members op, plaats dan de nieuwe member erbij en doe dan een mysql update query.
ik vraag me af of het ook mogelijk is om alleen de nieuwe member erbij te voegen zonder alle voorgaande text te rewriten met een update query.
Bedankt alvast.
PHP hulp
22/11/2024 07:01:02Vincent Huisman
10/03/2011 14:34:04Tim Ouwerkerk
10/03/2011 14:38:56nou ik heb een kolom genaamd members, in mijn tabel clans daarin voeg ik iedere member toe die een invite geaccept heeft met een , ervoor zoals bijvoobeeld ,clanmember1 die explode ik dan naar een array zodat ik weet wie erin zit maar als ik dus alleen mysql update set='$clanmember1' dan herschrijft hij alles wat er al instond, ik vroeg me af of het mogelijk is om alleen hetgene wat ik wil updaten erbij kon schrijven zonder te herschrijven
Vincent Huisman
10/03/2011 14:42:20Tim Ouwerkerk
10/03/2011 14:53:27bedankt voor je antwoord, maar hij doet het al wel, vroeg me alleen af of het mogelijk is om alleen een kolom te updaten zonder alles te rewriten ipv eerst allen ophalen uit de klom dan de nieuwe content erbij te voegen en dan die 2 samen te updaten naar de kolom?
Pim -
10/03/2011 15:18:08UPDATE clans SET members = CONCAT(members, ',NAAM') WHERE clan_id = ID
Zo doe je dat. Doe het echter niet zo en luister naar Vincent.
Zo doe je dat. Doe het echter niet zo en luister naar Vincent.