update,delete etc

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

03/07/2015 16:52:34
Quote Anchor link
Nu ben ik dus sql aan het leren en nu weet ik dus hoe je tabellen opzet en rijen maakt en die waardes laat zien.
Nu ben ik dus al zover, om maximaal 5 berichten te laten zien die binnen zijn gekomen.

Piet heeft vijf berichten in de database, als hij inlogt krijgt hij vijf berichten te zien,

rita heeft drie berichten in de database, als zij inlogt krijgt ze drie berichten te zien.

Nu wil ik iets maken dat als je klikt op verwijder alle berichten, dat hij de inhoud van meerdere rijen uit de datebase verwijdert. of vervangt met de tekst geen berichten.

Dan leegt hij van 'users' 'bericht1','bericht2','bericht3','bericht4','bericht5',

Nu heb ik vanalles al geprobeert, maar ik kom er niet aan.
kan iemand mij helpen?
Gewijzigd op 03/07/2015 16:54:44 door

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 11:31:40

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/07/2015 16:59:09
Quote Anchor link
THE CODE, SHOW US IT.

Laat eens zien wat je hebt geprobeerd.

En je hebt verwijderen en verwijderen. Je kunt er ook voor kiezen om berichten niet meer te tonen aan gebruikers, dus je bewaart ze wel, ze zijn alleen niet meer zichtbaar voor deze users. Het zal ongetwijfeld een keer voorkomen dat iemand "PER ONGELUK" zijn/haar berichten heeft weggegooid, dat kun je dan eenvoudig herstellen.

Dan nog het volgende: gebruikers sturen elkaar berichten.
Persoon A stuurt dus een bericht aan persoon B. Dit bericht staat waarschijnlijk in een lijst van verzonden berichten van persoon A, en in een lijst van ontvangen berichten van persoon B. Je wilt waarschijnlijk niet dat als B een trits berichten weggooit, dat A deze dan ook niet meer ziet? Dat is net zoiets als dat ik jouw inbox/outbox kan legen (van de berichten van mij althans).

Denk nog eens goed na over hoe je PM-systeem moet werken vanuit de gebruikerskant.

03/07/2015 17:06:14
Quote Anchor link
Het is geen pm systeem.
klanten kunnen inloggen op een soort mijn klantenpaneel.
Ze hebben in de tabel user 5 velden, bericht1, bericht2 etc.
Wanneer ik een belangrijke mededeling voor een bepaalde klant heb, kan ik die dus toevoegen aan zijn profiel, zodat alleen hij dit binnenkrijgt. (het is een simpel klein systeem)
De berichten laat ik zien via:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
                                <h1>Berichten</h1>
                                <p>Bericht(en): <?php echo $get_userdata['berichten']; ?> </p>
                <br>
                <br>
                <br>
                <p><?php echo $get_userdata['titel']; ?></p>
                <p><?php echo $get_userdata['bericht']; ?></p>
                <br>
                <br>
                <br>
                <p><?php echo $get_userdata['titel2']; ?></p>
                <p><?php echo $get_userdata['bericht2']; ?></p>
                <br>
                <br>
                <br>
                <p><?php echo $get_userdata['titel3']; ?></p>
                <p><?php echo $get_userdata['bericht3']; ?></p>
                <br>
                <br>
                <br>
                <p><?php echo $get_userdata['titel4']; ?></p>
                <p><?php echo $get_userdata['bericht4']; ?></p>
                <br>
                <br>
                <br>
                <p><?php echo $get_userdata['titel5']; ?></p>
                <p><?php echo $get_userdata['bericht5']; ?></p>

Als dit veld leeg is, dan staat er op de website ook niks.
Daarom moet ik een simpele link hebben met verwijder alle berichten om ze zo te verwijderen.

Ik weet dat er sql injectie mogelijk is dit is puur om te proberen en dingen uit te vinden.
Gewijzigd op 03/07/2015 17:06:57 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/07/2015 17:14:57
Quote Anchor link
Ik neem dus aan dat je 2x5 velden gebruikt om de berichten en de titels op te slaan?
Wat nu als je een 6e bericht wilt tonen? Ga je dan extra velden toevoegen? Hopelijk niet!

Geef elk bericht gewoon mee in een record, en koppel die aan de userID.
Gewijzigd op 03/07/2015 17:15:51 door - Ariën -

03/07/2015 17:18:00
Quote Anchor link
Ja ik kwam er dus ook al niet uit.
Ik wou het eerst automatiseren om het elke 7 dagen te verwijderen, daarom maar 5 velden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/07/2015 17:20:11
Quote Anchor link
En waarom na zeven dagen verwijderen? Wat nu als iemand juist een week op vakantie is?
Dus sla die berichten gewoon op met INSERT INTO, zodat ze elk een aparte record hebben, en sorteer ze met zo een query:

Code (php)
1
2
3
4
5
SELECT OntvangerUserID,AuteurUserID, bericht, titel, datumtijd
FROM berichten
WHERE OntvangerUserID = 42
ORDER BY datumtijd ASC
LIMIT 7

Want waarom zou je de oude weg willen gooien terwijl ze nog eens interessant kunnen zijn?
Gewijzigd op 03/07/2015 17:25:46 door - Ariën -

03/07/2015 17:28:24
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/07/2015 17:29:49
Quote Anchor link
Graag gedaan. Ik hoop dat je er uitkomt, en anders horen we het wel.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/07/2015 20:32:01
Quote Anchor link
Jasper Schellekens op 03/07/2015 17:06:14:
Het is geen pm systeem.
klanten kunnen inloggen op een soort mijn klantenpaneel.
Ze hebben in de tabel user 5 velden, bericht1, bericht2 etc.

Wait, what?

Jasper Schellekens op 03/07/2015 17:06:14:
Wanneer ik een belangrijke mededeling voor een bepaalde klant heb, kan ik die dus toevoegen aan zijn profiel, zodat alleen hij dit binnenkrijgt. (het is een simpel klein systeem)

Hoe is dat geen PM systeem?

Bonus ending: geen escaping in output?
Code (php)
1
<script>while(1) { alert('get rekt son') }</script>
Gewijzigd op 03/07/2015 20:33:32 door Thomas van den Heuvel

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/07/2015 20:39:23
Quote Anchor link
Geen wederzijds PM-systeem dus. ;-)

Verder kennen we je escapingverhaal al, Thomas. Maar misschien sanitized (waarom spreken we eigenlijk over escapen?) hij de data al bij invoer? Het is niet altijd gewenst, maar persoonlijk zou ik alles in de $get_userdata standaard sanitizen.
Gewijzigd op 03/07/2015 20:41:05 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/07/2015 01:00:51
Quote Anchor link
Tijdens output ja, niet tijdens input.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.