Updaten meerdere tabellen/kolommen
Ik kon net een beetje om de hoek kijken in PHP en MySQL-wereld en ben bezig een site-je te maken met foto-gallerie en een CMS waarbij je diverse velden kan vullen met foto informatie. Dat wordt dan getoond op de website.
De foto wordt op filesystem opgeslagen, en de naam van dit bestand word opgeslagen in de database. De site loopt door de database-tabel heen en koppelt bestandsnaam in DB, aan bestand op filesystem. Werkt perfect.
Wat ik nu wil, is in het CMS, een formulier maken waarbij ik specifieke informatie in elke tabel kan zetten, afhankelijk van die ene foto. ik heb wel update_multiple.php gevonden maar dat is MySQL en kan ik niet updaten naar MySQLi waar alles mee is opgezet.
Je moet meerdere velden achter elkaar kunnen aanpassen, dan moet je op submit drukken en dan wordt de query gerund en alle velden in de DB geupdate.
Op internet heb ik update_multiple.php gevonden, deze doet exact het werk wat ik wil, maar als ik het een beetje ombouw naar MySQLi, dan gaat het fout en snap niet waarom.
Update statements gaan volgens mij niet werken, omdat je meerdere titles in de $_POST mee krijgt als je op submit drukt en je moet enkel de rows en fields aanpassen voor die specifieke foto.
Ik krijg er hoofdpijn van want ik weet niet hoe ik dit moet aanpassen, en hele moeilijke functies kan ik nog niet bouwen....
Kan iemand mij een setje geven in de goede richting???
Quote:
ik heb wel update_multiple.php gevonden maar dat is MySQLi en kan ik niet updaten naar mysqli..
Waarom kan je niet updaten? De PHP-functie voor MySQLi zijn overigens 'deprecated' en de functiebibliotheek van MySQLi wordt zelfs aangeraden.
Quote:
UPDATE tabel_naam_1,tabel_naam_2 SET naam='koen' WHERE id=12
Ik noem maar wat
Gewijzigd op 19/06/2014 21:29:36 door Koen Hollander
Hi Allen, Ik heb mn vraag anders geformuleerd en gelijk aangepast. Mogelijk was ik niet helder in mijn vraag dus heb het even uitgebreider uitgelegd.
Quote:
UPDATE tabel SET dit='dat' AND zus='zo' WHERE waarde=1
Dave, wil je van 1 foto meerdere verlden in een tabel aanpassen, of wil je van meerdere foto's een veld in een tabel aanpassen, of wil je meerdere velden over meerdere tabellen aanpassen? Geef anders gewoon een voorbeeld van de situatie. Het blijft namelijk een beetje vaag.
Koen, misschien handig om je voorbeeld voortaan even in de praktijk te testen, om te voorkomen dat je anderen op een dwaalspoor brengt?