updates alleen door plaatser van ... laten aanpassen
wij zijn bezig met een databse voor honden een pedigree.
nu gebruiken we een bestaande software hiervoor die niet meer ondersteunt wordt door de maker.
andere kunnen of willen niet zeggen hoe ik dit kan aanpassen dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.
het is nu zo dat iedereen iets kan aanpassen(updaten) aan de honden die zijn ingevoerd in de database.
dit moet of door alleen de admins of door de admin en de plaatser van de hond. dus dat niet iedereen dit kan aanpassen.
ik kan echter niks vinden in de database wat ik hiervoor moet aanpassen.
zal 2 printscreens toevoegen.
gewoon erop klikken en dan zijn beide wel zichtbaar
Gewijzigd op 13/03/2015 09:38:38 door Dave apbt
Ik vrees dan dat het script moet worden aangepast die de rechten in de database schrijft.
Toevoeging op 14/03/2015 10:39:18:
kan iemand me een beetje opweg helpen waar ik dit kan vinden?
is er iemand die me een beetje opweg kan helpen.
Voor nu is het 'kijken in een glazen bol'.
oke wil jullie alle info geven maar aangezien ik een leek ben. zou ik niet weten hoe en wat jullie dan precies willen weten.
De structuur van de database volgens PHPmyAdmin.
http://i1275.photobucket.com/albums/y457/davewissinkdw/structuur%20database_zpszkclqmvt.jpg
Gewijzigd op 05/02/2016 22:16:33 door dave apbt
Is heel oude software en wordt niet meer ondersteunt door de maker.
Je kan inloggen met
test
test123
http://dogregistry.sportingapbt.com/
Blijkbaar heeft deze user het recht 'edit_users'. Ik weet niet welke userID aan je test-user hangt. Laat eens zien welke rechten deze user heeft?
Plaatje werkt niet?
http://i1275.photobucket.com/albums/y457/davewissinkdw/structuur%20database1_zps7jsbezid.jpg
Toevoeging op 05/02/2016 23:44:16:
8.) Setting permissions for Admins
Per Default newly created users have no admin rights. If you want to give a particular user admin
rights (i.e. right to delete dog and person entries, list users, see user actions), you have to manually
modify the permissions for this user in the MySql database. The easiest way to do this is by using
a database administration tool like phpMyAdmin. Change the following entries for the user:
can_delete_entries -> 1
edit_users -> 1
see_user_actions -> 1
is hoe de settings voor admin moeten staan
Gewijzigd op 05/02/2016 23:43:03 door dave apbt
Eigenlijk zou je niet eens direct in de database mogen werken. Voor zulke dingen moeten er gewoon goede beheerpanelen zijn.
Gewijzigd op 05/02/2016 23:53:09 door - Ariën -
dit was eigenlijk om hem vast online te hebben en als ik php en sql onder de knie heb dingen aan te passen en te updaten. wil nog meer dingen toevoegen .
Gewijzigd op 06/02/2016 00:20:33 door dave apbt
Ik weet niet hoe oud het script is, maar gezien ik nog gebruik van <table>'s zie, vermoed ik dat het mogelijk wel eens verouderd zal zijn, en dat het een grondige opknapbeurt nodig zal hebben.
Ouder als 2006. Dus oud
En is de source ergens te downloaden?
Ik heb hem gedownloadt. Eens kijken...