updates alleen door plaatser van ... laten aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Dave apbt

dave apbt

06/02/2016 11:03:46
Quote Anchor link
en even snel geteld 100 pagina's

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 06:30:28

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/02/2016 11:05:28
Quote Anchor link
Het valt mij op dat er veelvuldig nog de oude mysql-functies worden gebruiken. Ik denk dat als je dit aanpast naar MySQLi, en bij voorkeur de OO-versie, dat het script dan nog een tijdje mee kan gaan.

De layout die nog in tables is, zou ik toch voor het gemak eens herzien naar semantische HTML met div-jes en CSS. Dat maakt de site stukken lichter voor het laden, en je kan het meteen responsive maken, zodat deze makkelijk op elke device (pc, smartphone, tablet etc.. ) werkt.

Dave apbt

dave apbt

06/02/2016 11:10:54
Quote Anchor link
je slaat de spijker meteen op zijn kop. dat is wat ik allemaal wil gaan doen. ben met behulp van deze site en wat youtube filmpjes php en sql aan het leren.

dus denk dat ik het dan maar allemaal even uitstel (het bekend maken) en eerst alles ga leren en opfrissen .

in ieder geval bedankt voor jullie reacties en hulp. we gaan hier eens mee aan de slag

Toevoeging op 06/02/2016 15:37:15:

u er in dit stukje code . iets moeten komen met een id van de user die gekoppeld is aan id's van honden. hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<td colspan="2" align="right">
                    <form action='manage.php' method="get">
                        <input type="hidden" name="id" value="<?php echo $currId ?>"/>
                        <input type="submit" class="button" name="action" value="Update"/>
                        <?php if ($_CURRENT_USER->can_delete_entries()) { ?>
                            <input type="button" class="button" name="action" value="Delete" onClick="javascript: showDeleteDialog('dog',<? echo $currId ?>);"/>
                        <?php } else { ?>
                            <input type="button" class="button" name="action" value="Delete" onClick="javascript: deletionForbiddenDialog('<?php echo $WEB_MASTER_EMAIL ?>','dogs');"/>
                        <?php } ?>
                    </form>
                </td>
                </tr>
             </table>

- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 06/02/2016 16:17:42 door - Ariën -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/02/2016 16:12:50
Quote Anchor link
Er van uit gaande dat je een tabel users hebt met voor iedere user een uniek id zou je in de tabel "Honden" een nieuwe kolom moeten aanmaken die je "user_id" noemt. Op deze manier kan een user meerdere honden toevoegen maar kan iedere hond slechts één user hebben.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
Tabel honden:

- hond_id (of gewoon 'id')
- user_id
- naam
- geboortedatum
- ...

Dave apbt

dave apbt

10/02/2016 11:58:47
Quote Anchor link
oke ben nu een paar dagen ermee bezig geweest en lukt me nog niet. ik heb het volgende gedaan:

user_id aangemaakt in de database onder dog
en user_id op verschillende plekken in de update.php gezet zoals te zien in de code.

maar bij de database heb je ook userId in de tabel staan users

Code (php)
1
2
3
4
5
6
// Get dog id from http parameter

$currAction = $_GET['action'];
$currId = (int)$_GET['id'];
$user_Id= (int)$_GET['user_Id']
$current_user = "'$_CURRENT_USER->id'";

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$query = "INSERT INTO dog (name,user_Id,reg_nr,racing_name,nickname,sex,yearofbirth,monthofbirth,dayofbirth,yearofdeath,monthofdeath,dayofdeath,landofbirth,landofstanding,size,

weight,color,distinguishingfeatures,title,kennel,sire_id,dam_id,notes,creator)

VALUES ($name,$user_Id,$regnr,$racingname,$nickname,$sex,$byear,$bmonth,$bday,$dyear,$dmonth,$dday,$landofbirth,$landofstanding,$size,

$weight,$color,$distinguishingfeatures,$title,$kennel,$sireId,$damId,$notes,$current_user)";

Toevoeging op 10/02/2016 12:05:07:
Gewijzigd op 10/02/2016 12:06:13 door dave apbt

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/02/2016 14:46:59
Quote Anchor link
Zorg ook dat je niet enkel de links naar de acties (voor toevoegen, aanpassen of verwijderen) beveiligt, maar ook de acties zelf.

Als iemand dan zo handig is om dit soort links te reproduceren zouden deze acties verder geen enkele afscherming hebben.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.