upload systeem profielfoto
bart de kinkelaar
23/02/2015 19:12:40Het uploadsysteem werkt.
Maar wat ik nu wil is als ik iets upload naar een mapje op mijn PC, 'Profielfoto', dat ik met een bepaalde code, de juiste profielfoto kan laten zien bij het juiste profiel. Dus dat ik als gebruiker ID 2, niet op mijn profiel-pagina de profielfoto te zien krijg van gebruiker ID 1.
Maar wat ik nu wil is als ik iets upload naar een mapje op mijn PC, 'Profielfoto', dat ik met een bepaalde code, de juiste profielfoto kan laten zien bij het juiste profiel. Dus dat ik als gebruiker ID 2, niet op mijn profiel-pagina de profielfoto te zien krijg van gebruiker ID 1.
PHP hulp
22/11/2024 19:21:09Hoe sla je de profielfoto's op? Expliciet met dezelfde bestandsnaam, en een ID als kenmerk?
Dus bijv. 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg etc...?
Dus bijv. 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg etc...?
bart de kinkelaar
23/02/2015 19:25:00Als ik op dit moment een plaatje upload genaamd Gert.jpg, dan slaat hij deze ook op in het mapje als Gert.jpg. Mij lijkt het makkelijkste dat zoals jij zegt dat Gert.jpg veranderd in 1.JPG als zijn ID 1 is. En dat het dus veranderd in 2.JPG als zijn ID 2 is. Maar de vraag is hoe ik dat voorelkaar krijg?
Je moet bij de move_uploaded_file() ook in het tweede argument de naam van je bestand opgeven.
Op de plek van $id plaats je de variabele neer die je gebruikt om de gebruiker te identificeren.
Op de plek van $id plaats je de variabele neer die je gebruikt om de gebruiker te identificeren.
bart de kinkelaar
23/02/2015 19:39:52Toevoeging op 23/02/2015 19:40:32:
Onder Echo "File succesfully uploaded" of ipv $target?
Gewijzigd op 23/02/2015 19:40:48 door - Ariën -
Kan je de code hier posten voordat het plaatje onbereikbaar is?
Daarvoor hebben we verder [code] en [/code]-tags.
Verder wordt in de $target-variabele de bestandsnaam bepaald. Dus daar moet je je ID-nummer dan meegeven.
Daarvoor hebben we verder [code] en [/code]-tags.
Verder wordt in de $target-variabele de bestandsnaam bepaald. Dus daar moet je je ID-nummer dan meegeven.
Gewijzigd op 23/02/2015 19:42:27 door - Ariën -