Upload van video, grootte en format bepalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Floris

Floris

19/07/2007 16:50:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig op een pagina een video upload functie te maken. Er zijn beperkingen aan het soort video dat ge-upload wordt. Dit mag alleen WMV formaat zijn. Bovendien mag een video niet groter zijn dan 200 MB.

De beperking van de grootte kan ik wel maken. Door zoiets te doen bijvoorbeeld:
if ($_FILES['Video']['size'] > (200 * 1024 * 1024)) {
//enz.
}

Enige probleem dat ik hiermee zie is dat de gebruiker past te horen krijgt dat de video te groot is op het moment dat deze al helemaal ge-upload is. Kan dit op een andere manier opgelost worden, zodat ik al aan het begin van de upload kan melden dat het bestand te groot is en het feest daarom niet doorgaat?

Verder heb ik zitten zoeken naar een functie die het formaat van de video kan bepalen. Deze kan ik echter niet vinden. Is er een functie die betrouwbaar kan vaststellen of de video van het formaat wmv is? Hiermee bedoel ik dus niet kijken of de extensie .wmv is, maar echt een functie die "in het bestand zelf kijkt".

Ik zoek eigenlijk net zoiets als:
exif_imagetype($Bestand);

maar dan voor video's.

Thanx!!

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 23:19:26

- wes  -

- wes -

19/07/2007 16:53:00
Quote Anchor link
$_FILES['Video']['type'] geeft je type bestand weer

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.