Upload/Download script met maximaal aantal downloads per dag
Ik zou graag een script hebben vergelijkbaar met mijnbestand.nl maar dan zo simpel mogelijk.
Het is de bedoeling dat alleen ik bestanden kan uploaden en dat gewone mensen de bestanden kunnen downloaden (ze moeten op een download pagina komen en klikken op 'Download', ze mogen dus niet direct doorverwezen worden naar het bestand) MAAR het bestand mag maar een beperkt aantal keer gedownload worden per dag.
Dit moet om bandbreedte te sparen op mijn server.
Ik vind namelijk nergens zo'n script. Ik ben een echte leek met php. Hopelijk kan er iemand mij helpen.
Mvg
Gewijzigd op 07/01/2011 21:47:29 door CD hacker
elke download request zet je in een database met datum er bij.
dan selecteer je het de downloads met een interval van 1 dag en kijk je of die onder het maximum zitten. wanneer dat zo is, laat die persoon gerust downloaden. anders kan je simpelweg een berichtje in beeld zetten.
ik hoop dat je zo al een heel eind moet kunnen komen
Die download limiet is niet 100% waterdicht te krijgen. Of je moet het systeem zo dicht timmeren dat het niet echt meer gebruiks vriendelijk is.
EDIT: Hebben we het over een download limiet per gebruiker of totaal? Als het het laatste is dan kun je het op Vincent zijn manier doen. Dat gaat wel. Ik ging uit van per gebruiker.
Gewijzigd op 07/01/2011 21:54:29 door - Mark -
Mark Coenen op 07/01/2011 21:52:39:
EDIT: Hebben we het over een download limiet per gebruiker of totaal? Als het het laatste is dan kun je het op Vincent zijn manier doen. Dat gaat wel. Ik ging uit van per gebruiker.
Ik heb het over een downloadlimiet in het totaal. Niet per gebruiker.
Vincent Huisman op 07/01/2011 21:52:29:
dit kan je door door middel van een database.
dan selecteer je het de downloads met een interval van 1 dag en kijk je of die onder het maximum zitten. wanneer dat zo is, laat die persoon gerust downloaden. anders kan je simpelweg een berichtje in beeld zetten.
Ik ben wel geïnteresseerd in dit...
Hoe moet ik dit omzetten in een php script en hoe moet ik de database instellen?
Alvast bedankt!