Uploaden gaat niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mitch X

Mitch X

16/02/2004 19:34:00
Quote Anchor link
Ik heb dit uploadscript gemaakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?
if ($_POST[submit])
{

if (is_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name']))
    {

if ($_FILES['image']['size'] > 51200)
        {

echo "Het bestand is te groot!";
        exit;
        }

if (!ereg("((.gif|.jpg)$)", $_FILES['image']['name'], $extensie))
        {

echo "Dit bestandstype is <b>niet</b> toegestaan!";
        exit;
        }

$uploadfrom = $_FILES['image']['tmp_name'];
        $uploaddir = "/upload/"; // set this to wherever
        $uploaddir += $_FILES['image']['name'];

if (!move_oploaded_file($uploadfrom, $uploaddir))
        {

echo "Er is iets misgegaan!";
        }

else
        {
        echo $_FILES['image']['name'] . "succesvol geupload!!!";
        }
    }

else
    {
    echo "Het uploaden is mislukt!";
    }
}

else
{
echo "<form enctype=\"multipart/form/data\" action=\"$PHP_SELF\" method=\"post\">";
echo "<input type=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"51200\">";
echo "Upload afbeelding: <input name=\"image\" type=\"file\">";
echo "<input type=\"submit\" value=\"Upload!\" name=\"submit\">";
echo "</form>";
}

?>

Maar wat ik ook probeer hij blijft altijd maar "Het uploaden is mislukt!" aangeven :(
Ziet iemand mss een fout?

En ja de dir upload bestaat ;)

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 16:40:27

Mitch X

Mitch X

16/02/2004 20:40:00
Quote Anchor link
Niemand? Zelfs Adje niet?

B a s
Beheerder

B a s

17/02/2004 10:13:00
Quote Anchor link
Ten eerste:
if (!move_oploaded_file($uploadfrom, $uploaddir))

Wat denk je dat daar fout aan is?? schrijf je upload tegenwoordig met een 'o' ?? :S ;)

maar ehm.. ik zie de fout ook niet zo 1,2,3.. misschien moet je even proberen:

Code (php)
1
2
3
<?
echo $_FILES['image']['tmp_name'];
?>

kun je kijken wat dat precies doet?? Probere anders ook eens de naam van image te veranderen in abrakadabra.. mischien heeftie een conflict o.i.d. met de naam 'image'?? :/

Mitch X

Mitch X

17/02/2004 12:45:00
Quote Anchor link
Typfoutje maar dan had hij moeten zeggen "Er is iets misgegaan!" maar hij zei "Het uploaden is mislukt!" wat duidt op dat het bestand niet eens geupload werd :S.
En echo'en lukt niet want hij lijkt helemaal nix up te loaden :(

Mitch X

Mitch X

17/02/2004 12:51:00
Quote Anchor link
Owja heb het opgelost :
<form enctype=\"multipart/form/data\" action=\"$PHP_SELF\" method=\"post\">
Moet natuurlijk zijn:
<form enctype=\"multipart/form-data\" action=\"$PHP_SELF\" method=\"post\">

Maar nu nog iets:
Er staat nu image.extensie succesvol geupload maar in de map upload staat nix :S
Help?

17/02/2004 13:15:00
Quote Anchor link
heb je de dir cmod777?

Mitch X

Mitch X

17/02/2004 13:56:00
Quote Anchor link
hoe chmod je een dir?
met chmod() lukt ut nie :(

Mitch X

Mitch X

17/02/2004 14:09:00
Quote Anchor link
Haha ik lijk wel dom :P
Is al gelukt hoor :P
Handelde in een opwelling ;)

Maar hoe kun je tijdens het uploaden een venstertje weergeven?

Mitch X

Mitch X

17/02/2004 14:16:00
Quote Anchor link
En het gaat nog steeds niet :(
ik heb dit gedaan:
Code (php)
1
2
3
<?
$mod
= chmod("upload/", 0777);
?>

En er kwam gelukt te staan :S
ook heb ik daarna
Code (php)
1
2
3
<?
$mod
= chmod("/upload/", 0777);
?>

en
Code (php)
1
2
3
4
<?
$mod
= chmod("upload", 0777);
>

Maar nog steeds geen images :(

Mitch X

Mitch X

17/02/2004 15:18:00
Quote Anchor link
He Elwin weet jij dit mss?
Heb dus een script op localhost maar na het uploaden wat volgens het script goed gaat is het bestandje weg :(

En hoe kan je zo'n venstertje tijdens het uploaden maken (ok dat venstertje weet ik maar dat tijdens het uploaden niet :()

Mitch X

Mitch X

18/02/2004 12:01:00
Quote Anchor link
Ik ben wat aan het testen geweest en denk dat het aan de dir ligt.
Ik heb ook geen idee of ik het zo goed heb gedaan.

In de map c:\apache\htdocs heb ik een map test gemaakt voor tests van sites en scripts. In die map heb ik weer een map gemaakt /upload en die chmod 0777 gegeven.
In het script heb ik bij pad /upload/ staan is dit dan wel juist?
Gewijzigd op 18/02/2004 12:02:00 door Mitch X

Mitch X

Mitch X

18/02/2004 20:29:00
Quote Anchor link
Ik heb nu ook het script van hier gebruikt maar dan zegt ie zelfs dat hij het tmp bestandje niet kan verplaatsen?
Is de dir nou fout of wat?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?
if ($_POST[submit])
{

if (is_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name']))
    {

if ($_FILES['image']['size'] > 51200)
        {

echo "Het bestand is te groot!";
        exit;
        }

if (!ereg("((.gif|.jpg)$)", $_FILES['image']['name'], $extensie))
        {

echo "Dit bestandstype is <b>niet</b> toegestaan!";
        exit;
        }

$uploadfrom = $_FILES['image']['tmp_name'];
        $uploaddir = "/upload/";

if (!move_uploaded_file($uploadfrom, $uploaddir))
        {

echo "Er is iets misgegaan!";
        }

else
        {
        echo $_FILES['image']['name'] . "succesvol geupload!!!";
        }
    }

else
    {
    echo "Het uploaden is mislukt!";
    }
}

else
{
echo "<form enctype=\"multipart/form-data\" action=\"$PHP_SELF\" method=\"post\">";
echo "<input type=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"51200\">";
echo "Upload afbeelding: <input name=\"image\" type=\"file\">";
echo "<input type=\"submit\" value=\"Upload!\" name=\"submit\">";
echo "</form>";
}

?>

Mitch X

Mitch X

19/02/2004 21:21:00
Quote Anchor link
Ik heb nu ook al het pad /test/upload/ gebruikt maar dat werkt ook niet... moet /test/ ook gechmod worden?

Arend a

Arend a

19/02/2004 21:38:00
Quote Anchor link
Nee

Mitch X

Mitch X

19/02/2004 21:46:00
Quote Anchor link
Wat is dan de oplossing Adje?

Mitch X

Mitch X

20/02/2004 19:41:00
Quote Anchor link
Hij load hem wel up naar temp en zegt ook dat hij verplaatst is maar ik zie niets :S

Derk nvt

Derk nvt

20/02/2004 20:19:00
Quote Anchor link
jah dat had ik ook maar ik heb gewoon een link gemaakt naar het bestand in de map en toen deed ie het :S Maar inde FTP zie ik geen bestanden. Ook de map waar hij in stond kon ik niet meer weg krijgen. Aantijndelijk heb ik lycos een mailtje gestuurd met de vraag of ze aub die map konden verwijderen en na een week was ie weg! dus volgens mij ligt het aan de server.

enne probeer eens een link naar dat bestand dat daar niet stond maar wel geFTP't is mischien werkt het bij jou wel gewoon met een link net als bij mij

Mitch X

Mitch X

20/02/2004 20:20:00
Quote Anchor link
Aan de server ligt het vast niet :P
Draai namelijk al een tijdje Apache op mn eigen sever :D

Mitch X

Mitch X

20/02/2004 20:28:00
Quote Anchor link
Hij verplaatst hem niet en slaat hem op in de map test (de root van upload) als 0 (en de aanduiding is gewoon bestand) Iemand raad?

Arend a

Arend a

21/02/2004 14:06:00
Quote Anchor link
Bestaat de map /uploaddir/ wel, lijtk me een onlogische map.

Ik weet niet welke server je gebruikt? Laat eens een phpinfo zien? Gebruik anders gewoonn eens de dir '.' als doellocatie.

Mitch X

Mitch X

21/02/2004 14:16:00
Quote Anchor link
Dat is geen map :S
Lees het script eens :P
Code (php)
1
2
3
4
5
<?
$uploadfrom
= $_FILES['image']['tmp_name'];
        $uploaddir = "/upload/";
?>

PHP info zegt:
PHP Version 4.1.1

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.