Uploaden grote bestanden met progress bar en cancel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Floris

Floris

12/07/2007 11:52:00
Quote Anchor link
Op een site die ik aan het maken ben moeten bezoekers de mogelijkheid hebben om grote bestanden te uploaden, de grootte kan oplopen tot honderden MB's. Uiteraard is in zo'n geval het standaard voortgangsscherm van je browser niet erg handig, omdat veel bezoekers niet snappen dat ze gewoon geduld moeten hebben en niet op back moeten drukken of naar andere pagina's moeten navigeren.

Ik zou daarom graag een script maken dat de upload kan "managen". De bedoeling is dat er een progress bar verschijnt die de voortgang van de upload aangeeft. Het liefste zou ik er zelfs bij hebben staan hoe lang de upload al bezig is en hoe lang het naar verwachting nog zal duren. Hier wil ik dan een duidelijke instructie bij zetten dat de gebruiker moet wachten totdat de progress bar aan het einde is en er een boodschap "upload voltooid" verschijnt.
Ook zou ik graag de gebruiker de mogelijkheid bieden om de upload de "cancellen". Dit kan bijvoorbeeld erg handig zijn wanneer een gebruiker ziet dat het gewoon te lang gaat duren en dus van de upload af wil zien op dat moment.

Ik heb zitten zoeken en kan wel oplossingen vinden die in de buurt komen van het bovenstaande. Dit zijn echter oplossingen die niet alleen PHP maar ook andere talen gebruiken zoals bijvoorbeeld PERL AJAX of JAVA. Dit geniet niet mijn voorkeur, ik zou graag een oplossing gebruiken die puur op PHP gebaseerd is.
Verder hoeft het geen hele "zware" oplossing te zijn, als de bovenstaande dingen mogelijk zijn is dit meer dan voldoende. Ik kom namelijk ook oplossingen tegen die een halve ftp-omgeving van je website maken, dit is absoluut niet de bedoeling. Het gaat bij mij slechts om één bestand per keer.

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 19:10:54

GaMer B

GaMer B

12/07/2007 12:40:00
Quote Anchor link
Dit is echt zo'n Google vraagje. Google weet heel veel.

Floris

Floris

12/07/2007 17:05:00
Quote Anchor link
haha ja daar heb ik inderdaad gezocht, maar ik kon dus zelf geen goede oplossing vinden.

het zijn vaak van die oplossingen die meerdere talen gebruiken, maar ik zoek iets volledig in PHP, is dat uberhaupt mogelijk??

Bart van der veen

bart van der veen

12/07/2007 17:23:00

Arend a

Arend a

12/07/2007 17:31:00
Quote Anchor link
Nee. Het is wel mogelijk via ajax constructies maar daar heb je ook extensies voor nodig. Het makkelijkste is om swfupload te gebruiken (http://swfupload.mammon.se/), die gebruikt flash (een 1x1px movie, bestaande uit alleen actionscript, totaal 5kb)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.