Uploaden naar beveiligde omgeving
Nu het uploaden m.b.v. move_uploaded_file mij uitstekend afgaat, kom ik voor de volgende "uitdaging":
Ik wil de map(directory) op de website gaan beveiligen met een username en een wachtwoord. Nu rijzen bij mij de volgende vragen:
1. Hoe verwerk ik deze twee parameters in de uploaded-instructie?
2. Hoe kan ik de bestanden downloaden m.b.v. deze twee parameters?
Wie kan mij op weg helpen?
George
Wil je nou de directory beveiligen of wil je het uploaden beveiligen?
Dont matter. Uploaden Gaat via het filesytem en niet via de webserver. Dus .htaccess wordt genegeerd.
Ik wil de map/directorey beveiligen. Dus lijkt het mij noodzakelijk dat beide gegevens meegaan in de upload en ook bij de download
Zo is jouw huidige opzet.
Ik gebruik de volgende code om het bestand te downloaden. Hoe maak ik daar nu een instructie van om het wachtwoord en gebruikersnaam toe te voegen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
setlocale(LC_TIME,'nl_NL','nld_nld');
$cX=$row['publicatiedatum'];
$dDatum=strftime("d-m-Y",$cX);
$cDoc="../h7521j8ps6509687as23q/".$row['file'];
?>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><a href="<?php echo $cDoc; ?>"><?php echo $row['documentnaam']; ?></a></td>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><?php echo $row['auteur']; ?></td>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><?php echo $row['omschrijving']; ?></td>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><?php echo $cX; ?></td>
setlocale(LC_TIME,'nl_NL','nld_nld');
$cX=$row['publicatiedatum'];
$dDatum=strftime("d-m-Y",$cX);
$cDoc="../h7521j8ps6509687as23q/".$row['file'];
?>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><a href="<?php echo $cDoc; ?>"><?php echo $row['documentnaam']; ?></a></td>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><?php echo $row['auteur']; ?></td>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><?php echo $row['omschrijving']; ?></td>
<td width="200px" bgcolor="#E2E2E2" class="tabelinhoud"><?php echo $cX; ?></td>
Als dit allemaal via de server zelf gaat en niet via http-requests dan staat het inloggen er volkomen buiten.
Heb je überhaupt al geprobeerd of het werkt zonder dat je een inlognaam en wachtwoord in hoeft te voeren? Wat Aar zegt klopt namelijk, zolang je op je server werkt heb je niets te maken met de htaccess.
De doelstelling is dat de op de site geplaatste bestanden niet zichtbaar zijn/worden voor Google enz.
Prima, niks dus om je zorgen over te maken. Probeer maar...
Exact wat ik al eerder heb verteld dus.
De gebruiker weet natuurlijk niks van een wachtwoord en username. Dat wil ik in de instructie meegeven.
Oké.
George van Baasbank op 01/08/2011 16:55:05:
En dat hoeft niet................De gebruiker weet natuurlijk niks van een wachtwoord en username. Dat wil ik in de instructie meegeven.