Uploaden Progressbar-Perl als Hyves
Ik wil bij het uploaden van bestanden bestanden kunnen uploaden tot 100mb zonder hier de server settings voor hoeven aan te passen. Er is me verteld dat dit mogelijk is met Perl+PHP. Wat ik wil is een progressbar die de voortgang aan geeft, ongeveer hetzelfde principe als hyves dus.
Iemand enig idee hoe hyves(of iets anders) dit heeft gedaan en waarmee?
Groeten,
Sjaak
hyves gebruikt hiervoor java applets. Niet te verwarren met een javascript toepassing!
Je webspace is niet een grote FTP dump, gok ik zo.
Een opdrachtgever heeft de wens bestanden tot 100mb te kunnen uploaden, vandaar. Weet iemand een andere/betere oplossing?
Ok regel hier dan sowieso een aparte bak voor in. Verder moet je eerst ff zoeken op progressbars hier op het forum, zijn 20 topics over
Ik zla nog eens hier op het forum rond kijken!
Voor 100mb!! ik zou FTP gebruiken. Ik weet niet of je er goed aan doet om het over http te verzenden.
Tjah, een wens van de opdrachtgever is een webapplicatie met progressbar zonder de php.ini aan te passen.
Ga je voor snelheid of de eenvoudige inplementatie? Dit is een goede reden tot discussie met je opdrachtgever -> Zal hij wel kunnen begrijpen denk ik!
Jij bent de programmeur Sjaak, jij moet aan de opdrachtgever ook een bepaald advies geven over wat slim is en wat een betere oplossing zou zijn voor wat hij wil. Dat hij via http 100Mb wil versturen is leuk, maar compleet onpraktisch. Je gaat jezelf hiermee alleen maar in de vingers snijden.
het principe is het volgende:
het is een document beheer systeem waar dus documenten worden gedeeld. De bedoeling is dat voor het uploaden van grotere documenten een progressbar met voortgang word getoond. Dit word een onderdeel van het CMS en moet dus niet de php.ini aanpassen aangezien dat dan bij elke server waar het cms op word gezet moet gebeuren.
kan je niet in een .htaccess deze waarde veranderen? Verder als je dat netjes in je installatie procedure opneemt lijkt mij het niet storend...
Dan zou je er dus in 1 keer zijn als je dit bestand mee laat uploaden naar de server :)
Om die allemaal zo te zetten dat 100mb kan worden ondersteunt is eigenlijk niet helemaal waar een webserver voor gemaakt is. Er staan default values in die op 2Mb staan voor een reden zullen we maar zeggen.
Zet een FTP server neer waar je een portal voor maakt, kan je jezelf helemaal 4 slagen in de rondte uploaden zonder dat je site daar last van ondervind. Is ook gemakkelijker met het ook op backups etc.