Upload-probleempje
Ik be nieuw op het forum hier, en ken eigenlijk niet zoveel af van php, maar heb me tot nu toe altijd uit de nood kunnen helpen.
Ik heb momenteel een probleempje dat op zich misschien nogal stom lijkt, maar heb hierom al bijna al mijn haren uitgetrokken, en heb er al zo weinig ;)
Recentelijk heb ik mijn site verhuist naar een andere server, en sindsdien duikt het probleem op.
Ik gebruik namelijk een CMS, van waaruit ik foto's kan importeren in mijn database. Eerst moet ik deze foto's uploaden via FTP, en daarna kan ik de folder aanduiden van waaruit de bestanden geïmporteerd moeten worden. Als ik de hoofdfolder aanduid, worden automatisch de subfolders mee geïmporteerd. Deze subfolders zijn genummerd, alsook de jpg's zelf.
Bij mijn vorige hostingprovider werkte dit prima, maar bij mijn huidige loopt er iets mis met de volgorde waarin de bestanden geïmporteerd worden in de database. Er zit hoegenaamd helemaal geen logica in, met als resultaat dat de geïmporteerde bestanden in mijn DB niet de ID hebben die ze zouden moeten hebben. Met als gevolg dat het meer tijd in beslag neemt... Bij mijn vorige webhost was het zo dat bijv. img1 een ID kreeg van laat os zeggen 720, en dan zou img2 721 zijn. Dat maakte het makkelijk, zodat ik de links kon copy-pasten.
Dit is nu dus niet meer het geval, want er zit dus helemaal geen logica in het toekennen van een ID aan een afbeelding. Om een voorbeeld te geven, zo werden de laatste foto's geïmporteerd:
img_1 = id1503
img_2 = id1507
img_3 = id1501
img_4 = id1506
img_5 = id1509
img_6 = id1510
img_7 = id1502
img_8 = id1512
img_9 = id1500
img_10 = id1511
img_11 = id1508
img_12 = id1513
img_13 = id1504
img_big = id1505
Ik heb phpinfo eens bekeken (en vergeleken met mijn huidige host), en vind niet meteen een instelling terug wat hiermee zou kunnen te maken hebben, maar weet dan eerlijk gezegd ook niet meteen waar ik zou moeten zoeken.
Bij mijn huidige host is het wel zo dat ik een www, en een public_html folder heb, en public_html zou een alias zijn van de www-folder. Volgens mijn hostingprovider moet ik alle bestanden uploaden naar de www-folder. Maar in het admin-gedeelte krijg ik enkel verwijzingen te zien naar de public_html folder, en denk dus dat dat er misschien iets mee te maken heeft. De vraag is natuurlijk of er iemand enig idee heeft hoe ik dit probleem kan oplossen...
groetjes,
Jurgen
Een vraagje heb je de cms van uw vorige site gecopy paste naar deze of heb je die opnieuw geïnstalleerd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door motofzr1000
Welk CMS is het? dat helpt misschien ook nog wel..
mmm, tabel 'even' legen is niet meteen een optie, aangezien er al vrij veel in zit... CMS is Postnuke (.762), en de fotogallerij is Photoshare 4.2.0
Bepaal eerst wat het laatst ingevoerde ID is tel daar 1 bij op en geef dat als ID aan de foto. Op deze manier kan het nooit meer verkeerd gaan.