uren online tellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Robin Albers

Robin Albers

13/01/2008 17:35:00
Quote Anchor link
Beste php hulpers!:),

Ik ben bezig met een profielen website (ja ja ik weet het er zijn der al zo veeeeeeel)..
Maar nu wil ik een functie in bouwen om het aantal minuten/uren/dagen dat een gebruiker online is te tellen.

Bijvoorbeeld login om: 17.00 loguit/session verbroken om 17.30.

Uren online is 0.5.

Hoe kan ik dit berekening/opslaan?

Vriendelijke groet,
Robin

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 16:31:14

Robert Deiman

Robert Deiman

13/01/2008 18:06:00
Quote Anchor link
@robin

Gebruik je SQL? Zo ja, hoe zien je tabellen eruit?

Gebruik je geen SQL, hoe sla je de gegevens dan wel op?

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

13/01/2008 19:07:00
Quote Anchor link
Mij lijkt het onmogelijk om de exacte tijd te tellen gezien er niet echt een event die zelfs wanneer je je pc reset kan aangeven dat die bezoeker weg is.

Edit:
Heel misschien helpt AJAX jou verder
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

13/01/2008 19:09:00
Quote Anchor link
Wil je alleen om dat te tellen 3 miljard requests sturen voor helemaal niets?

Robin Albers

Robin Albers

13/01/2008 19:16:00
Quote Anchor link
Ja ik maak gebruik van SQL,

----------
member_id (gebruikers id)
datum (datum en tijd + 600 sec)
datum_start (datum en tijd)
page (huidige pagina)

Fabian

Fabian

13/01/2008 19:31:00
Quote Anchor link
Ik ben het met Tommy eens..

Tenzij je je leden per seconde online wil betalen is het toch helemaal niet nodig dat je het zo vaak controleert?

Gewoon een scriptje includen op elke pagina dat kijkt wanneer ze ingelogged zijn en dan tijdverschil uitrekenen?

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

13/01/2008 19:32:00
Quote Anchor link
Dat is denk ik het makkelijkste.

En gewoon de laatst geupdate tijd opslaan..

Robert Deiman

Robert Deiman

13/01/2008 19:59:00
Quote Anchor link
Er zijn ook forums die bijhouden hoe lang je op het forum bent geweest.

@robin

Maar je slaat alleen een startdatum op, en de tijd van 10 minuten daarna. Hoe wil jij dan bepalen uit die gegevens hoe lang iemand online was?

Robin Albers

Robin Albers

13/01/2008 20:25:00
Quote Anchor link
Ik was nog iets vergeten, in de tabel leden wordt ook opgeslagen op welk tijdstip een/de gebruiker het laatst heeft ingelogd.

Robert Deiman

Robert Deiman

13/01/2008 20:26:00
Quote Anchor link
Dat vroeg ik niet, maar je hebt als het goed is een begin en een eindtijd! Anders valt er niets te berekenen!

Arend a

Arend a

13/01/2008 20:51:00
Quote Anchor link
Dit is een van simpelere oplossing dat de oplossingen hierboven geopperd.

Het makkelijkst is het elke request bij te tellen. Het scenario om het te doen bij starten/beeindigen sessie is lastiger, omdat je dan periodiek moet checken wie er ingelogd is en wanneer iemand uitgelogd is. Vaak loggen mensen ook niet netjes uit, wat een vertekend beeld zal geven voor online uren. Soms is het fijn sessies iets langer te kunnen laten doorlopen, vandaar deze oplossing.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
// of hoe je ook aan een user id komt
$user_id = $_SESSION['user_id'];

// als iemand meer dan 5 minuten geen refesh heeft gedaan, opnieuw tellen.
$threshold = 5;

$difference = time() - $_SESSION['lastRequest'];
if ($difference < 5*60) {
  // hoe je users tabel er ook uit mag zien.
  mysql_query("UPDATE users SET timeonline = DATE_ADD(timeonline, INTERVAL " . $difference . " SECOND)");
}

$_SESSION['lastRequest'] = time();

?>

Robert Deiman

Robert Deiman

13/01/2008 22:36:00
Quote Anchor link
@Arend

Ik laat ze bij 5 minuten inactiviteit als uitgelogd rekenen. De eindtijd wordt bijgewerkt als iemand een actie uitvoerd op de website, dus mocht iemand dan 5 minuten niets hebben gedaan en een kwartier later terug komen (jah, hij kent diegene dan nog, maar geeft wel aan dat diegene 10 minuten is weggeweest. Dat verschil van 5 minuten neem ik dan wel voor lief)

Orhan T

Orhan T

13/01/2008 22:49:00
Quote Anchor link
@Robert,
Kan je misschien een aanzetje geven om het te doen zoals jij het doet?

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

13/01/2008 22:59:00
Quote Anchor link
Btw, wat is het grote voordeel als je weet ongeveer hoe lang de gebruiker online is geweest?

Robert Deiman

Robert Deiman

13/01/2008 23:00:00
Quote Anchor link
Vrij simpel eigenlijk:

Je hebt een usertabel, via waar je inlogt.
Je hebt een tabel met login-gegevens (userid, tijd van inloggen, en tijd van laatst actief)

Bij de tijd van inloggen sla je de tijd op dat iemand weer inlogt. Bij de tijd van laatst actief, kijk je of er al 5 minuten of meer zijn verstreken, zo ja -> Nieuw record, zo nee update de tijd naar de nieuwe tijd. (dit controleer je elke keer als de ingelogde bezoeker een pagina op je site bezoekt)
Moet je een nieuw record aanmaken, dan krijg je weer hetzelfde verhaal. Zo heb je altijd de gegevens van wanneer veel users online zijn, en kan je ook bepalen hoeveel iemand online is geweest.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

13/01/2008 23:03:00
Quote Anchor link
Maar hier had ik dus geen topic voor hoeven openen als ik geen kennis had van php, je hebt toch google..

Robert Deiman

Robert Deiman

13/01/2008 23:08:00
Quote Anchor link
@Tommy

Er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik vind het vrij logisch dat iemand zo'n vraag stelt: hoe pak je zoiets aan.

Juist op zo'n vraag krijg je verschillende antwoorden. Dan kan je zelf altijd nog kiezen. Bovendien zijn er wel scriptjes voor, maar op zo'n manier leer je er veel meer van.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

13/01/2008 23:10:00
Quote Anchor link
Copypasten leer je idd niets van, maar wat ik altijd deed, ik bestudeerde het script en paste het aan.

Jelmer -

Jelmer -

13/01/2008 23:11:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 13.01.2008 23:03:
Maar hier had ik dus geen topic voor hoeven openen als ik geen kennis had van php, je hebt toch google..

Ik snap je opmerking niet helemaal Tommy, waar wil je heen? En wat is de toegevoegde waarde van je vorige posts. Het valt me op dat je veel van deze posts hebt waarin je ingaat op de discussie zelf, en niet op het onderwerp. Want als ik zoek op Google naar een manier om de user online time uit te rekenen, krijg ik meer marketing-facts dan een uitgebreid antwoord zoals hier, waar verschillende opties voorbij komen.

Maar om zelf even in te gaan op het onderwerp..

Ik zou zelf de tijd van de aanvraag opslaan in de sessie. Wanneer je dan een pagina aanroept, vergelijk je de tijd van de vorige aanvraag (die nog in de sessie staat) met de huidige tijd. Is deze delta-tijd niet groter dan bijvoorbeeld 5 minuten, dan tel je de delta-tijd op bij het geheel in de database. Vervolgens vernieuw je de tijd in de sessie naar de actuele tijd zodat je straks weer een mooie delta-tijd kan uitrekenen. Volgens mij is dit ongeveer met wat Robert voor ogen had.

edit: ik zou de online tijd uiteindelijk gewoon in een int-veld opslaan, waarin het aantal seconden staat. Dat rekent makkelijk, en heeft geen verband met een start en een eind-tijd (want die heb je niet, je hebt alleen een totaal, een som van start- en eindtijden) wat datetime wel heeft.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

13/01/2008 23:17:00
Quote Anchor link
En als je er php bij zet? Daar al aan gedacht?

Crispijn -

Crispijn -

13/01/2008 23:19:00
Quote Anchor link
Ja dat is een ideale oplossing. Je kan ook bij elke klik het aantal seconden optellen tussen je vorige klik optellen bij het totale result.

Ik heb bijvoorbeeld een tabel waarin ik mijn users online bijhoud. Wanneer een gebruiker een lid is -> user != 0. Je kan hier elke keer checken of het verschil minimaal x aantal minuten is en dan updaten in je database -> dus misschien dan handig om een veld aan te maken in de tabel users `tot_time_online` waar je de nieuwe waarde in update.

Ik snap je ook niet helemaal tommy. Je zegt dat jij hier geen topic voor had moeten openen. Top, helemaal geweldig, de TS wel en daar is phphulp voor. Ik snap je ding niet helemaal. Zijn je posts zo belangrijk?

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.