URL in Textarea
stefan
05/01/2008 14:12:00Blanche schreef op 05.01.2008 13:23:
Daar staat HTTP_REFERER dus niet tussen? Maar roep je de pagina nu direct of via een link aan?
Als je hem via een link benadert, zal HTTP_REFERER zeker wel bestaan...
ps. Zie ook het voorbeeldje dat ik gaf. Dat werkt gewoon.
Als je hem via een link benadert, zal HTTP_REFERER zeker wel bestaan...
ps. Zie ook het voorbeeldje dat ik gaf. Dat werkt gewoon.
Als ik dat doe dan komt er niks,, only 3 spaties
PHP hulp
05/01/2025 11:38:04Joren de Wit
05/01/2008 14:13:00Stefan werkt het voorbeeldje van Blance ook niet? Dan zal waarschijnlijk het volgende van toepassing zijn:
Je kunt er dus niet echt op vertrouwen.
Quote:
'HTTP_REFERER'
The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.
The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.
Je kunt er dus niet echt op vertrouwen.
Joren de Wit
05/01/2008 14:36:00Het is inderdaad niet te vertrouwen. Als alternatief zou je de url als GET variabele aan de link mee kunnen geven, maar dat is zo mogelijk nog makkelijker aan te passen. Het zal echter, ongeacht welke browser je gebruikt, wel werken...
Onbekend Onbekend
05/01/2008 14:51:00Of sla het als een sessie op en na het reporten die sessie var legen. Om te zorgen dat dat niet aangepast kan worden kun je SSL gebruiken.
stefan
05/01/2008 15:24:00Blanche schreef op 05.01.2008 14:36:
Het is inderdaad niet te vertrouwen. Als alternatief zou je de url als GET variabele aan de link mee kunnen geven, maar dat is zo mogelijk nog makkelijker aan te passen. Het zal echter, ongeacht welke browser je gebruikt, wel werken...
En hoe moet je dat doen, ik ben nog niet zo goed in php, zoals je wel kan merken
Joren de Wit
05/01/2008 15:32:00Het idee van de sessievariabele is nog iets beter. Dus op pagina.php maak je een sessievariabele aan waarin je de huidige pagina zet.
Op meld.php lees je deze vervolgens weer uit. Heb mijn voorbeeldje even aangepast: klik.
Op meld.php lees je deze vervolgens weer uit. Heb mijn voorbeeldje even aangepast: klik.