url met meerdere vars oplaan in de url
Chris
23/08/2007 09:32:00Goedendag,
Ik heb een probleempje;
ik probeer een HTA bestand te maken, die extern een systeem inlaad.
sinds HTA geen ondersteuning bied voor geschiedenis wil ik met php de vorige url opslaan.
voorbeeld:
^^ dit is een knop, die je doorstuurd naar index.php, waar de variabele URL word gevangen en opgeslagen, hierna word je doorgestuurd.
Het probleem is dat de var URL in deze url (index.php?url=index.php?loc=tz&rub=2) natuurlijk alleen (index.php?loc=tz) terug geeft, hoe zorg ik ervoor dat hij (index.php?loc=tz&rub=2) pakt.
het kan dus ook zijn dat er uiteindelijk zo'n url zal voorkomen;
(index.php?var=what&var2=niks&url=index.php?loc=tz&rub=2)
Tnx in advance!
Chris
Ik heb een probleempje;
ik probeer een HTA bestand te maken, die extern een systeem inlaad.
sinds HTA geen ondersteuning bied voor geschiedenis wil ik met php de vorige url opslaan.
voorbeeld:
^^ dit is een knop, die je doorstuurd naar index.php, waar de variabele URL word gevangen en opgeslagen, hierna word je doorgestuurd.
Code (php)
Het probleem is dat de var URL in deze url (index.php?url=index.php?loc=tz&rub=2) natuurlijk alleen (index.php?loc=tz) terug geeft, hoe zorg ik ervoor dat hij (index.php?loc=tz&rub=2) pakt.
het kan dus ook zijn dat er uiteindelijk zo'n url zal voorkomen;
(index.php?var=what&var2=niks&url=index.php?loc=tz&rub=2)
Tnx in advance!
Chris
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
PHP hulp
23/11/2024 14:59:01Jelmer -
23/08/2007 10:54:00Kijk eens in de $_SERVER array. Een van die entries bevat wel de volledige request URI, of misschien moet je er even 2 aan elkaar vast plakken. In de $_SERVER array kijken gaat makkelijk met print_r
Chris
23/08/2007 11:12:00met de REQUEST_URI krijg ik alleen de huidige pagina, waar ik ben.
zou HTTP_REFERER werken, het is een intern systeem, op IE 6, dus dat zou geen problemen veroorzaken toch?
zou HTTP_REFERER werken, het is een intern systeem, op IE 6, dus dat zou geen problemen veroorzaken toch?
Jelmer -
23/08/2007 11:15:00Als je nu iedere keer $_SERVER['REQUEST_URI'] aan een array toevoegt die in de sessie zit, houdt PHP vanzelf een hele geschiedenis bij met welke pagina's je hebt opgevraagd.