url opvragen op de achtergrond

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis

Dennis

24/12/2004 21:38:00
Quote Anchor link
Ik moet een bepaalde URL opvragen maar ik wil dit op de achtergrond uitvoeren, de gebruiker mag dus niet naar die pagina gaan maar de URL moet wel opgevraagd worden om een aantal variabelen te verzenden.

Als ik header("Location: <url>"); gebruik kom je op die pagina terecht wat niet de bedoeling is. Hoe kan ik dit oplossen?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 15:59:22

Dennis

Dennis

25/12/2004 21:32:00
Quote Anchor link
hm anyone?

Arend a

Arend a

25/12/2004 21:38:00
Quote Anchor link
Ik zou zeggen gebruik maken van de readfile functie in combinatie met de fopen wrappers. Zie ook http://nl.php.net/readfile

Dennis

Dennis

25/12/2004 22:27:00
Quote Anchor link
hm ziet er allemaal vrij ingewikkeld uit en heb tot nu toe geen succes geboekt.. heb je een klein voorbeeldje hoe ik dat zou kunnen doen?

wat ik wil is heel simpel, ik hoef geen variabelen binnen te halen of te versturen, alleen die url aan te roepen en dan ben ik klaar, enige pobleem is dat niemand die url hoeft te zien..

Baken

Baken

25/12/2004 23:12:00
Quote Anchor link
mwah als de URL een leeg document is kun je: include(); gebruiken. Waarom wil je die URL trouwens aanroepen? Kun je niet het script direct in de pagina zetten?

Jelmer

Thijs -

Thijs -

25/12/2004 23:42:00
Quote Anchor link
snap wat je bedoelt.. ;)

het moet met socket connect. (gokje dat die link een reclame pagina is waar jij geld mee verdient ;) it is just a guess )

kijk eens op http://nl.php.net/manual/en/function.socket-connect.php

staan handige snippets op

Dennis

Dennis

25/12/2004 23:58:00
Quote Anchor link
include() werkt niet..

Het is inderdaad een link naar een bedrijf die de, door m'n gebruikers, verstuurde smsjes verwerkt. ;) Ik moet op hun server dus die url opvragen, waarbij een statuscode ge-returnt wordt.

Ik zal eens kijken voor die socket_connect(), ziet er vrij pittig uit..

Arend a

Arend a

26/12/2004 01:03:00
Quote Anchor link
Readfile doet niets anders dan include, behalve dat het niet gelijk alle invoer dr uit poept.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.