url opvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »
Leen Strijk

Leen Strijk

05/04/2006 14:20:00
Quote Anchor link
Met : echo $_SERVER['PHP_SELF'];
kan ik de url opvragen.

Ik wil echter de de hele url opvragen dus inclusief de ?actie=var

Kan dat ook?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 21:37:55

Winston Smith

Winston Smith

05/04/2006 14:31:00
Quote Anchor link
Maak eens een php pagina aan met daarin

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

Als je het kan opvragen staat het daarbij. Misschien is 't REQUEST_URI, maar dat weet ik niet zeker.

Bart van der veen

bart van der veen

05/04/2006 14:32:00
Quote Anchor link
ik dacht dat je met $_SERVER[PHP_SELF] ook de variabelen te zien kreeg? Tenminste daar gaan sommige van mijn forulieren altijd de mist in.

05/04/2006 14:34:00
Quote Anchor link
$_SERVER['QUERY_NAME']

EDIT

Moet zijn

$_SERVER[ 'QUERY_STRING']
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Leen Strijk

Leen Strijk

05/04/2006 14:36:00
Quote Anchor link
Inmiddels ging er een lampje branden, en davht ik hee ik zit moeilijk te denken.
het kan natuurlijk zo:
echo $locatie=$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=".$_GET['actie'];

Jullie suggesties ga ik ook proberen.

- SanThe -

- SanThe -

05/04/2006 14:36:00
Quote Anchor link
$_SERVER["REQUEST_URI"]

Erik Rijk

Erik Rijk

05/04/2006 14:38:00
Quote Anchor link
ik had volgens mij ergens gelezen dat het niet zo goed werkt.
ik zie het ook weinig gebruikt worden, klopt dat?

Mvg,

Erik

05/04/2006 14:42:00
Quote Anchor link
Leen:
Inmiddels ging er een lampje branden, en davht ik hee ik zit moeilijk te denken.
het kan natuurlijk zo:
echo $locatie=$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=".$_GET['actie'];

Jullie suggesties ga ik ook proberen.
QUERY_STRING kan je altijd toepassen . Bij wijzigingen in de URI werkt dit automatisch door.

Leen Strijk

Leen Strijk

05/04/2006 14:51:00
Quote Anchor link
Santhe jij had hem.
Alhoewel wat ik had bedacht ook werkte vind ik de jouwe beter.

Bedankt weer

Lissy Pixel

Lissy Pixel

05/04/2006 15:07:00
Quote Anchor link
Altijd handig dit soort dingetjes te weten :)

Leen Strijk

Leen Strijk

05/04/2006 15:11:00
Quote Anchor link
@mardek

$_SERVER[ 'QUERY_STRING'] deed het niet.

05/04/2006 15:14:00
Quote Anchor link
@leen

Ik gebruik dit regelmatig. Geeft dus alles terug na het vraagteken. Wat ging er bij jou fout?

Leen Strijk

Leen Strijk

05/04/2006 15:33:00
Quote Anchor link
Oh ik heb er nog niet naar gekeken, maar ik denk dat ik het al weet.

Bij de eerste aanroep van het script is de uri gewoon index.php Er staat dus niks achter de ?

Darna ga ik pas de extra $_GET['acties'] gebruiken.

Ik kreeg een foutmelding dat er een niet bestaande string opgevraagd was of zo dus dat klopt wel.

Op een rijtje gezet.

$_SERVER['PHP_SELF'] geeft index.php
$_SERVER["REQUEST_URI"] geeft index.php?actie=var
$_SERVER[ 'QUERY_STRING'] geeft actie=var

Dat is het denk ik

Edit:

Ik weet het zeker ik heb het nagekeken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leen Strijk

05/04/2006 15:37:00
Quote Anchor link
Ok bedankt

Ik schrok al. Maar dit klinkt aannemelijk

Leen Strijk

Leen Strijk

05/04/2006 15:48:00
Quote Anchor link
Dit laat nog maar eens zie hoe flexibel PHP is.

Je moet het alleen allemaal maar weten.

Lissy Pixel

Lissy Pixel

05/04/2006 15:53:00
Quote Anchor link
@ Leen : idd en je kan je rot zoeken naar iets omdat je gewoon dan niet weet waar je kijken moet omdat je dan net effies wat kennis mist en daarom leer ik zoveel van dit forum van elke post :)

05/04/2006 15:55:00
Quote Anchor link
Genoeg veren in de diverse reten gestopt. Nu weer gaan kankeren. Anders komt het zo ongeloofwaardig over :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Leen Strijk

Leen Strijk

05/04/2006 15:59:00
Quote Anchor link
Ik hou niet van mensen die overdrijven maar lissy mag ik wel :-)

- wes  -

- wes -

05/04/2006 16:00:00
Quote Anchor link
zal ik weer even replyen dan :D fijn flamen hmmmm ^^

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.