USB 128GB AES
Ik zoek een USB stick van 128 GB waar ik m'n data encrypted (via AES) op kan plaatsen. Absoluut niet duurder dan € 150,- en liever zelfs een stukje goedkoper. Weet iemand toevallig waar ik deze kan kopen?
Tot nu toe heb ik alleen deze kunnen vinden.
Wie kan me helpen?
(hij is zelfs in de aanbieding zie ik... normaal is ie een stuk duurder)
Gewijzigd op 13/05/2013 21:24:23 door Ozzie PHP
Je hebt nog vier dagen dan om een andere te vinden of voor deze te gaan!
Ja inderdaad. Ik kan alleen nergens terugvinden of de stick beveiligd is met een wachtwoord... ik zie dit nergens staan. Vreemd...
Tevens zou ik kijken dat je een usb stick vindt met SLC geheugen en geen MLC. Deze gaan als het goed is langer mee dan de goedkopere MLC sticks.
De USB 3.0 stick die ikzelf op het moment gebruik is niet meer te krijgen dus ik heb helaas geen aanbeveling voor je.
http://tweakers.net/categorie/306/usb-sticks/producten/#filter:q1YqKMpMTvVNrFCyMjQ10IFyM_OUrICc4oLUZLfMnJLUomIlq2olIyMTYxCdC5JWMjQ2NDA3UtJRygVpVjI1MjGysFCq1VEyMzUBqSpLzAEKG5tZAgVrawE hier op tweakers
Edit:
Hij pakte de link niet goed
Gewijzigd op 13/05/2013 22:41:15 door Victor -
@Victor: die hebben volgens mij geen encryptie... of zie ik het verkeerd?
Verder kan je zelf de stick encrypten met bijvoorbeeld TrueCrypt
Dus het is niet noodzakelijk om specifiek hiernaar te kijken
Ik heb momenteel een 16GB USB stick en daar zit een wachtwoord op. 3x verkeerd intypen en alle informatie wordt gewist. Doet TrueCrypt dat dan ook? Pfff, lastig...
Ik zou ook niet weten waarvoor je het uberhaupt nodig kan hebben behalve als je een atoombom aan het maken bent, maar dat terzijde:)
Maar dat wil ik dus wel. Ik wil de USB stick als back-up gebruiken voor mijn privé-bestanden. Deze USB-stick wil ik buitenshuis bewaren. Stel dat ie ooit gejat wordt, dan wil ik niet dat mijn bestanden zichtbaar zijn. Vandaar dat wachtwoord. 3x Fout wachtwoord, dan wordt alles gewist. Niet zo raar toch? Ik heb momenteel een USB-stick die op deze manier werkt, alleen die is maar 16GB.
Waarom neem je niet gewoon een harde schijf? Veel meer opslag en goedkoper.
PS. is je computer HDD/SSD ook versleuteld?
Mark, hoe kan je een back-up van het origineel maken als je daar niet bij kunt omdat het beveiligd is met een wachtwoord? Een USB stick lijkt me handiger. Stel dat ik deze bijv. in m'n auto opberg en ik ga rijden, dan kan er weinig mee gebeuren. Dat is met een harde schijf wel anders. Bovendien is een harde schijf minder makkelijk te vervoeren.
Je versleutelde back-up is ook niets meer dan nullen en enen dus daar kun je gewoon een kopie van maken.
Ja... maar zodra ik die USB-stick in m'n computer stop, wordt er eerst een programma vanaf een boot drive gestart. De echte drive met de data daar kun je dan nog niet bij. Je moet dan eerst het juiste wachtwoord intypen. Het zijn 2 verschillende partities. Ik weet niet of je daar een back-up van kunt maken.
Verder ff gegoocheld:
nieuwsbericht
Ironkey D80 (USB versie)
Ironkey H80 (HardDisk versie)
Harddisk versie is $199,- ,maar heb je wel 500GB goed beveiligd. 256 encrypty (wel usb 2.0)
Er zijn sowieso niet zo heel veel 128 GB USB sticks merk ik. En beveiligd al helemaal niet... of ze zijn EXTREEM duur! Die in mijn 1e bericht is tot nog toe de enoge die ik heb kunnen vinden, dus misschien moet ik daar maar voor gaan. Maar ik vind het jammer dat ik totaal geen alternatieven heb.
met 500GB... (bestanden worden tegenwoordig steeds groter) Op langer termijn kan het handig zijn. Ik denk dat de gewone huis tuin en keuken hacker dit de komende paar jaar niet zo snel binnen 6x zal hacken. En het schijfje is maar 26.8 x 86.6 x 124.6mm en maar 305 gram. Valt reuze mee. Daardoor is je data wel veilig. Dat is volgens mij wel iets wat jij over het algemeen wel heel belangrijk vindt.
Ik zou er in jou geval er misschien even een paar nachtjes over slapen.
Alleen ik vind het handig om die USB-stick in m'n auto te bewaren. Met een harde schijf is dat wat lastiger. Minder schokbestendig, en om telkens met zo'n schijf over straat te lopen als ik een back-up wil maken is niet echt ideaal. Dan is een klein USB-stickje toch wel prettiger. Maar bedankt voor het meedenken :)
Is een SD/micro SD kaartje dan niets? 128 GB is wel nog erg duur voor zover ik ze vond.