user dir wijzigen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 16:10:29
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een probleempje. In een editor kan ik een SFTP-server aanmaken. Op zich handig, maar er gaat iets niet lekker. Ik wil hem zo instellen dat ie begint in de root van de server. Daarvoor heb ik de "remote directory" ingesteld op "/". De user die ik gebruik heeft de juiste rechten, dus dat zou gewoon goed moeten gaan.

Het probleem is nu dat ie niet naar de root van de server gaat, maar naar de root van de user. Als ik de SFTP-server dus 'openklap' zie ik niet de root van de server, maar zie ik de bestanden in /home/jantje/.

Is er een instelling op de server die ik kan aanpassen, waardoor ik wél in de root van de server terecht kom in plaats van in de root van de user? Alle hulp is welkom.

(Oh ja, ik wil als het kan wel graag gewoon de map /home/jantje/ behouden.)
Gewijzigd op 22/05/2016 16:11:37 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 10:05:41

Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

22/05/2016 17:01:02
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Ik probeer je te volgen. Ik neem aan dat je het volgende bedoelt: Je hebt een Editor (IDE) waarin je een verbinding kunt maken met een SFTP server. Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven. Het lijkt mij nogal ver gaan om op de server zelf de Home dir aan te passen.

Daarnaast zou ik je willen vragen: Waarom zou je in de root (/) van een server willen beginnen? Kun je niet beter de projectmap waar je werkt als beginpunt gebruiken?

Als je via SFTP inlogt, gebruik je een File Transfer Protocol over de SSH (Secured Shell) voor de gebruiker waar je mee inlogt. Zoals je bij Windows op de Desktop van een gebruiker inlogt, log je bij Unix in op de homedir ~/ of /home/jantje/

Je kunt in veel editors aangeven dat hij na het inloggen een chdir moet geven naar een andere map.
Bij het invullen moet je dan bijvoorbeeld:

Als je dit via de linux commandline doet, ziet het er ongeveer zo uit:
>> [email protected]:/map/waar/je/wilt/beginnen

Misschien dat dat ook werkt in je editor.

Bart V B

Bart V B

22/05/2016 17:12:05
Quote Anchor link
Ik probeer je ook te volgen Ozzie, maar kom er even niet helemaal uit.
Jij wil op / uitkomen. Die is eigenlijk alleen als "root" te benaderen. Immers heeft user jantje daar niets te doen, laat staan dat je wil dat ie daar komt. Dus ik denk dat je beter dan:
- Of jantje de rechten geven als "root"
(Niet aan te raden)

- Of je idee wat beter uitleggen want eigenlijk wil je iets wat je helemaal niet wilt.
(iets met veiligheid)
Gewijzigd op 22/05/2016 17:13:27 door Bart V B

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 20:15:03
Quote Anchor link
>> Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven.

Jawel, dat is dus die "remote directory". Echter, als ik daar "/" invul dan gaat ie niet naar de root van de server, maar naar de root van de user, dus naar /home/jantje/.

De website die ik wil bewerken staat echter in /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl Vanuit /home/jantje kan ik daar dus niet bij.

Ik ben zelf de enige die toegang heeft tot de server. Uit veiligheidsoverwegingen wil ik alles via een SSH-user doen. Die user heeft root-rechten dus dat is geen enkel probleem. Alleen de home directory van die user is dus /home/jantje/. Met die user wil ik overal bij kunnen. Maar in die editor kijkt ie dus blijkbaar naar de home directory en niet naar de server directory.

Nu kan ik bijv. in /etc/passwd de directory /home/jantje aanpassen in "/". Als ik dat doe dan werkt het in de editor wel. Echter als ik dan via de shell inlog is ie z'n bash_profile e.d. kwijt. dat schiet dus ook niet op. Wat ik dus zou willen is dat /home/jantje/ wel gewoon de home directory blijft waarin bash-profile e.d. staan, maar dat de "werkdirectory" de root directory van de server is.

Misschien een beetje een warrig verhaal ... ik hoop dat jullie het (een beetje) begrijpen.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

22/05/2016 23:37:55
Quote Anchor link
Waarom leg je niet gewoon een symlink in /home/jantje? Bijvoorbeeld met iets als
ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www
Homedirectory verwijzingen veranderen is onverstandig, met een beetje pech sluit je jezelf ermee buiten. Direct in /etc/passwd werken is gevaarlijk. Doe dit nooit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 23:41:37
Quote Anchor link
>> ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www

Ah ... dat zijn goede tips. Als ik het goed begrijp creëer ik dan dus een symbolische link "www" in het mapje /home/jantje die leidt naar "/var/www/vhosts/mijnwebsite.nl"?

Toevoeging op 23/05/2016 00:59:24:

Mooie oplossing. Werkt goed. Thanks!

Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/05/2016 10:33:58
Quote Anchor link
Helemaal correct. En dat hangt dus ook weer mooi samen met je vorige topic, FollowSymlinks uitzetten houdt in dat Apache deze links niet volgt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2016 11:48:09
Quote Anchor link
Ik snap het ... nice :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.