user + password aanmaken via php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SteZZz

SteZZz

23/03/2006 12:59:00
Quote Anchor link
het probleem zit als volgt in elkaar:
er moet vanuit php een user + password + homedirectory kunnen worden aangemaakt, dit heeft namelijk weer samenhang met het inloggen op de ftp. ik heb hierover wel al de volgende code's op php.net gevonden:
chown() en chmod() en exec() het is dus wel mogelijk om een script te genereren met benodigde username en password en dit vervolgs te chmod en exec etc. alleen het probleem is wat lastiger als alleen ditzelf

er wordt namelijk gewerkt met een MAC OS 10 (met linux schil) de adduser functie is hierdoor niet aanwezig. wat opzich nog niet zo'n probleem opleverde omdat ik een dergelijk topic had gevonden die dit weer wist op te lossen. het probleem zit hem meer in de passwd functie
zonder passwoord kan een user namelijk niet inloggen op de ftp, en om een passwoord aan te maken met passwd wordt er om een invoer gevraagt (2maal) maar omdat dit alles in de background gebeurt omdat het script met exec() wordt aangeroepen. nu is mijn vraag of dit op 1 of andere manier is op te lossen + ik had ook gehoord dat het misschien mogelijk was om vanuit php een user toe tevoegen.

site waar ik script heb gevonden om een user toe tevoegen:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20041102091117883

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.