utf8 €

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

19/05/2012 00:06:10
Quote Anchor link
Hallo.

Ik heb op een site output van een € teken.
Lokaal is de site prima, maar online is de euro teken niet goed.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
header("Content-Type: text/html; charset=UTF-8");
?>


<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

    De database zelf, Collation: utf8_unicode_ci
    Tekstveld met speciale characters, Collation: utf8_unicode_ci


Maar ik zie: �

wat kan ik hier aan doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/10/2024 07:00:14
 
Frank WD

Frank WD

19/05/2012 00:14:58
Quote Anchor link
Plaat van € deze gebruiken: &euro;
 
Mitchel V

Mitchel V

19/05/2012 00:49:36
Quote Anchor link
ja ik ken de html versie, maar die ga ik de gebruiker niet laten invoeren in de input field
 
P-ter AA

P-ter AA

19/05/2012 01:04:31
Quote Anchor link
Mitchel V op 19/05/2012 00:49:36:
ja ik ken de html versie, maar die ga ik de gebruiker niet laten invoeren in de input field


Laat de gebruiker € invullen, maar zet hem vervolgens om:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
htmlentities()
?>
Gewijzigd op 19/05/2012 01:07:56 door P-ter AA
 
Reshad F

Reshad F

19/05/2012 07:58:15
Quote Anchor link
Is dat nog van deze tijd? Een euroteken in laten vullen. Volgens mik weet 95% van de normale gebruikers niet een welke toetsencombinatie te gebruiken.
 
- SanThe -

- SanThe -

19/05/2012 09:08:41
Quote Anchor link
Reshadd farid op 19/05/2012 07:58:15:
Is dat nog van deze tijd? Een euroteken in laten vullen. Volgens mik weet 95% van de normale gebruikers niet een welke toetsencombinatie te gebruiken.


Staat gewoon op het toetsenbord.
 
Reshad F

Reshad F

19/05/2012 09:29:18
Quote Anchor link
Voor zover ik altijd gezien heb zijn er op grote websotes de euroteken gelabeled dus je hoeft wen bedrag in te vullen en done, euroteken op je toetsenbord is niet altijd indrukken en klaar. Meestal ctrl of alt of fn erbij indrukken maar dat moetje ook maar net weten. En meestal wordt dat gebruikt in een word documentje ofzoo
 
Eddy E

Eddy E

19/05/2012 09:32:43
Quote Anchor link
€ toch?
Ctrl + Alt + 5

Dat weet iedereen Reshadd. Vraag is meer: wanneer gaat men dat gebruiken?
Bij een prijs opgeven natuurlijk niet (dan filter je dat eruit), maar als het in gewone tekst (een blog oid) komt, dan is htmlentities() de oplossing.
 
- SanThe -

- SanThe -

19/05/2012 14:18:55
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 19/05/2012 09:32:43:
€ toch?
Ctrl + Alt + 5


Of rechter-Alt 5.
 
 - Diov  -

- Diov -

19/05/2012 14:22:55
Quote Anchor link
OP een azerty toetsenbord (voor Belgen dus), staat het bij de letter E.
Gewoon Alt + E doen.

http://www-306.ibm.com/software/globalization/topics/keyboards/images/fig2.gif
 
Niels K

Niels K

19/05/2012 14:37:36
Quote Anchor link
Ik ben het met Reshadd eens. Een gebruiker hoeft geen euro teken in te vullen. Zet een euro teken voor het input field en laat de gebruiker alleen de cijfers invoeren.
 
 - Diov  -

- Diov -

19/05/2012 14:41:12
Quote Anchor link
Daar ben ik het ook mee eens.
 
Reshad F

Reshad F

19/05/2012 14:49:07
Quote Anchor link
@eddy ik heb volgens mij nog nooit gezien dat iemand in een normale zin zegt. ( in een blog )

ik heb €100,- betaalt. ze schrijven 99.99% van de tijd 100 euro waarom? op de mac staat er nergens een euro teken op een toetsenbord. dus vertel mij is zonder te googlen welke combinatie ik gebruiken moet. inderdaad dat weet je niet zonder het te googlen en 99% van de internet gebruikers ( meestal computer leeks die net aan kunnen internet bankieren en de krant online lezen ) weten volgens mij niet eens dat ze dit kunnen googlen dus dan bellen ze een of ander helpdesk/buurjongen/kennis. ik heb het heel vaak meegemaakt en zelfs op een normale toetsenbord weten sommige oudere mensen dit niet. ze denken dat als ze dan op de E of de 5 of waar het teken dan ook staat dat als ze daar op drukken de euro teken verschijnt. eerlijk gezegd weet ik zelfs niet waar op mijn imac het euroteken zit of welke combinatie ik gebruiken moet. en ik moet toch zeggen dat ik aardig wat verstand heb van computers :)
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/05/2012 15:23:33
Quote Anchor link
Ah, juist, jullie hebben querty-klavieren.
In België stelt dit probleem zich dus niet.

wel grappig ...
Gewijzigd op 19/05/2012 15:23:58 door Kris Peeters
 
Eddy E

Eddy E

19/05/2012 15:35:00
Quote Anchor link
Ik heb geen Mac, dus weet ik niet. Maar voor Windows weet ik het dus wel.
Zelf gebruik ik altijd wel €-teken i.p.v. euro, maar ik probeer dan ook qua spelling correct te zijn.
 
Mitchel V

Mitchel V

19/05/2012 15:43:52
Quote Anchor link
De input moet verschillende dingen worden, dus dat is niet altijd een euro teken.

Maar ik vindt dat we een stapje terug moeten doen.
Ik snap niet waarom de karakter sets zo doet, lokaal werkt het prima, maar online niet.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Wat ik in de eerste topic heb staat heb ik zowel online als lokaal

Toevoeging op 19/05/2012 16:10:01:

in Westers (ISO-8859-1) doet de euro teken het wel goed, maar in Unicode(UTF-8) niet...
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/05/2012 16:39:14
Quote Anchor link
Probeer dit eens. Bij mij doet dit precies wat ik verwacht, ook met het €-teken

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
/*
CREATE TABLE IF NOT EXISTS euro (
  id int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  message varchar(255) COLLATE utf8_unicode_ci NOT NULL DEFAULT '',
  created timestamp NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP,
  PRIMARY KEY (id)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci ;
*/

 $content = "";
  $con = mysql_connect('localhost', 'root', '');
  mysql_select_db('phphulp', $con);

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && isset($_POST['message'])) {
 // insert record  
 $insertSQL = sprintf(
   "INSERT INTO euro (message) VALUES ('%s')"
   , mysql_real_escape_string($_POST['message'])
 );

 mysql_query($insertSQL);
}

 
 // read all records
 $readSQL = "SELECT id, message, created FROM euro ORDER BY created DESC";
 $res = mysql_query($readSQL);
 while($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
     $content .= '
    <li>
        <div class="message">'
. htmlentities($row['message'], ENT_QUOTES, "UTF-8") . '</div>
        <div class="created">'
. htmlentities($row['created'], ENT_QUOTES, "UTF-8") . '</div>
       </li>'
;
 }

 $content = '<ul>' . $content . '</ul>';
?>

<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta charset="utf-8">
  </head>
  <body>
    <form action="" method="post">
      <input name="message" value="<?php echo (isset($_POST['message']) ? htmlentities($_POST['message'], ENT_QUOTES, "UTF-8") : ''); ?>"/>
      <input type="submit" value="GO"/>  
    </form>
    <?php echo $content; ?>  
  </body>
</html>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.