UTF-8 probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »
Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

15/02/2012 16:36:17
Quote Anchor link
Hey,

Als ik in een PHP pagina "plain" de tekst "wéér" neer zet, gaat dit goed.
Als ik dit uit een database laad, krijg ik "wéér".

Ik gebruik de regel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_query("SET NAMES 'utf8' COLLATE 'utf8_unicode_ci'");?

Als ik die weg haal werkt het wel goed, maar het bestand dat het systeem dan naar een website upload geeft dan weer vraagtekens i.p.v. "é".
Als ik die regel wel gebruik is het bestand dat naar die website geupload wordt wel goed, maar is de pagina op mijn server weer met "é".

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Alvast bedankt,
Gewijzigd op 15/02/2012 16:37:26 door Afhaal Chinees

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 00:34:59

Wouter J

Wouter J

15/02/2012 16:51:07
Quote Anchor link
Je gebruikt hopelijk wel iets als htmlentities om de letters te escapen? Heb je die wel in de juiste charset?

Kris Peeters

Kris Peeters

15/02/2012 17:13:37
Quote Anchor link
Indien je er voor kiest om met utf8 te werken, moet je alles in utf8 zetten.

* Voeg toe in PHP:
Code (php)
1
2
3
<?php
header("Content-Type: text/html; charset=UTF-8");
?>

Dit doe je vooraleer je html naar de gebruiker stuurt.
In principe dus net voor
<!DOCTYPE ... >
<html

* Voeg toe in HTML, ergens in <head>:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

* maak je MySQL database en tabellen aan met Collation: utf8_unicode_ci

Ik denk dat dit het meest belangrijke is. Er zijn nog extra maatregelen die je kunt nemen (in je formulier, in je mySQL queries, ...).
Probeer eens uit
Gewijzigd op 15/02/2012 19:45:40 door Kris Peeters

Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

15/02/2012 21:39:04
Quote Anchor link
Behalve de header regel had ik alles al toegepast. Helaas heeft de header regel geen zin.

Edit: Ja, ik gebruik inderdaad htmlentities()
Gewijzigd op 15/02/2012 22:51:17 door Afhaal Chinees

Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2012 00:48:07
Quote Anchor link
Probeer dit eens uit.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
  // @see http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/utf8-probleem/82712/
  /*
    CREATE DATABASE phphulp DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_unicode_ci;

CREATE TABLE IF NOT EXISTS gastenboek (
      id int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
      message text COLLATE utf8_unicode_ci NOT NULL,
      PRIMARY KEY (id)
    ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci;
  */
  // maar dan uiteraard met je eigen gegevens

$con = mysql_connect('localhost', 'root', '');
  mysql_select_db('phphulp', $con);

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    if (isset($_POST['message'])) {
      mysql_query(
        "INSERT INTO gastenboek (message) VALUES ('" . mysql_real_escape_string($_POST['message']) . "');"  // bij het inserten enkel escapen
      );
    }

header('location: ?');
  }

$res = mysql_query("SELECT message FROM gastenboek");
  $items = '';
  while($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
    $items .= '<p>' . htmlentities($row['message'], ENT_QUOTES, "UTF-8") . '</p>';                          // htmlentities enkel bij SELECT
  }
  header("Content-Type: text/html; charset=UTF-8");
  echo '<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" />
    <title>UTF-8 voorbeeld</title>
  </head>
  <body>
    <form action="" method="post">
      <div><textarea name="message"></textarea></div>
      <div><input type="submit" value="GO!"/></div>
    </form>
    <div id="messages">'
. $items . '</div>
  </body>
</html>'
;
?>

Vergeet even dat dit niet deugt als gastenboek; ik heb enkel het hoogstnoodzakelijke gepost.

Bij mij gebeurt er wat ik verwacht.
Gewijzigd op 16/02/2012 00:49:46 door Kris Peeters

Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

16/02/2012 11:45:58
Quote Anchor link
Ik heb stukken uit je code geprobeerd, zonder succes. Nog steeds geen euro teken.

Infobord:
Afbeelding
Admin paneel:
Afbeelding

- SanThe -

- SanThe -

16/02/2012 11:50:18
Quote Anchor link
Is dit geen Javascript?

Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2012 12:06:48
Quote Anchor link
Ik heb mijn code volledig ongewijzigd gecopy/paste (ja, ik heb op zowat elke pc lokaal een database phphulp).
Ik heb het gisteren zelf uitgetest; het euro-teken wordt juist weergegeven bij mij.

Test eens mijn volledige code.
(database die je speciaal gebruikt om te testen, test-mapje, ... los van waar je nu mee bezig bent)

Misschien passeer je je data twee keer door htmlentities of zo.
Gewijzigd op 16/02/2012 12:10:40 door Kris Peeters

Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

16/02/2012 14:44:22
Quote Anchor link
Nee, dit is geen javascript.

Het zou kunnen dat ik per ongeluk twee keer htmlentities heb, maar zou je dan op z'n minst niet iets moeten zien in plaats van lege plekken?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.