Uur in database
Paul du Long
05/08/2006 10:08:00Hoi,
Voor mijn nieuwe script wil ik dat ik iemand een uur toegang verschaf tot de site.
Maar nu is het probleem dat ik totaal niet weet hoe ik in een database het ipadres van de gebruiker zet en dat dat ip adres na een uur er weer uit wordt gegooid of verlopen is of zoiets.
Zou iemand me willen helpen of een tip geven ?
Paul
Voor mijn nieuwe script wil ik dat ik iemand een uur toegang verschaf tot de site.
Maar nu is het probleem dat ik totaal niet weet hoe ik in een database het ipadres van de gebruiker zet en dat dat ip adres na een uur er weer uit wordt gegooid of verlopen is of zoiets.
Zou iemand me willen helpen of een tip geven ?
Paul
PHP hulp
17/11/2024 17:17:42Mark L
05/08/2006 11:14:00Gerben G
05/08/2006 11:23:00maar kun je niet gewoon zorgen dat het cookie of sessie verloopt
en dat je dan opnieuw moet inloggen??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben G
niek s
05/08/2006 11:29:00Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$sql = "INSERT INTO tabel (ip,tijd) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."','tijd ofzo?')";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
?>
$sql = "INSERT INTO tabel (ip,tijd) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."','tijd ofzo?')";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
?>
Daarmee stop je de gegevens in de db, ik snap niet helemaal wat je bedoelt, dus met dat tijd gedoe zul je me ff moeten helpen :p
Jan Koehoorn
05/08/2006 11:39:00Als het verschil in tijd groter wordt dan 1 uur, kun je de bewuste IP nummers met deze query uit je tabel halen.
Voorwaarde is dan wel dat iemand pagina's blijft openen. Als ik een pagina op jouw site open en ik doe verder niets, kun je onmogelijk zorgen dat ik er na een uur uitgeknikkerd word.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql = "
SELECT ip, TIMEDIFF(tijd, CURTIME()) AS verschil
FROM tabel
WHERE TIMEDIFF(tijd, CURTIME()) > '01:00:00'
";
?>
$sql = "
SELECT ip, TIMEDIFF(tijd, CURTIME()) AS verschil
FROM tabel
WHERE TIMEDIFF(tijd, CURTIME()) > '01:00:00'
";
?>
Voorwaarde is dan wel dat iemand pagina's blijft openen. Als ik een pagina op jouw site open en ik doe verder niets, kun je onmogelijk zorgen dat ik er na een uur uitgeknikkerd word.