Vakantielokaties.nl
Graag zou ik willen horen wat jullie allemaal hebben aan te merken op mijn website: http://www.vakantielokaties.nl
Ik ben nog van plan om op de begin pagina een snelle zoekfunctie te maken waar men bv een plaats en type lokatie kan invullen zodat er een zoekresultaat uitkomt...
Inloggen kan met:
Gebruikersnaam: test
Password: test
Graag commentaar over Design, Duidelijkheid vd site, Gebruiksvriendelijkheid etc etc etc.. :)
Ik zie alles als opbouwende kritiek dus kom maar op! :)
Ik zou graag willen dat ik palmbomen zie, een boot scherend over het water, een foto van een lange boulevar, een zonsondergang etc.
Als ik een website bezoek zoals www.vakantielokaties.nl (wat trouwens een schiterende domein naam is) zou ik die dingen willen terug zien in de website. Hij komt op dit moment niet uitnodigend over en ik zou er geen gebruik van maken als ik iets dergelijks zocht.. Dit omdat het niet 'professioneel' over komt..
Qua techniek van de HTML structuur, als ik op een linkje klik, veranderd de inhoud in de frame. Ik vind dit erg verwarrend want heb een paar keer niet doorgehad dat er andere inhoud in verscheen. Ik zou daarom het gebruik van frames ook mijden. Dit onderandere omdat het niet zoekmachine vriendelijk is en omdat frames gewoon slecht zijn om 1000 redenen.. :) gebruik tables, of nog beter divjes :)
Een mooi strand ofzo als achtergrond zou inderdaad niet mis staan...
Pff :p nu wil ik op vakantie :D
Ik ga werken aan een nieuwe layout.. Helaas is dit niet mijn specialiteit maar gelijk heb je wel dat de layout niet uitnodigend is...
Verder weer ik niet zoveel over html.. kan meer phpén.. hihi Ik weet wel dat een tabel idd veel beter zou zijn.. Maar als ik dat doe, kan ik het wel zo maken dat ik dan bv de links onderaan mijn pagina gewoon in 1 keer kan veranderen? Of moet ik dan op elke pagina de links veranderen?
Of moet ik zeg maar een pagina maken van php en dan de pagina's includen? Of komt dat op hetzelfde neer als frames? :)
Je had dit in je "Algemene vragen staan"
Hoe kan het dat mijn text achter elkaar aanstaat en de enters het niet doen??
De pagina wordt weergegeven in HTML. Hierdoor moet u een enter aangeven met een code.
Dit is de code voor een enter: <br>
Is toch op te lossen met nl2br(); ?
Dat laat gewoon de getypte text zien ofzo??
Beters!
Tx voor de tip.. als ik es tijd heb zal ik het eens uitproberen!
<script>
$bericht = ($_POST["bericht"]);
$bericht = nl2br($bericht);
</script>
Elke enter die de gebruiker dan geeft wordt in de DB opgeslagen als <br /> en dus als enter ;-)
Hoop dat je er wat aan hebt..
Ehm.. ps. Ben vrij nieuw hier, weet je toevallig hoe je codes hier omzet in mooie kleurtjes ? ;-)
<script></script> schatte ik maar dat was niet goed :-S
Gewijzigd op 06/09/2004 23:15:00 door Matthijs
Of
Wordt automatisch herkent :)
Dat wist ik niet dat dat hier kon
ff testen
Super !
kan ik mijn hotel gratis aanmelden?? ;-)
Quote:
Waarom zo? Er hoeven geen haken om $_POST['bericht'] heen, en het is in grote scripts net wat sneller om ' te gebruiken ipv ". Bij " kijkt de parser nog of binnen de aanhalingstekens niet nog een variabele staat (ook al zou je die als je netjes script buiten de aanhalingstekens moeten halen) en bij ' wordt dat niet gecontroleerd. Verder zou dit opzich gewoon in 1 regel kunnen:
Quote:
kan ik mijn hotel gratis aanmelden?? ;-)
Voor de proefperiode van 4 maanden zowiezo... Waarschijnlijk wordt de dienst helemaal gratis.. maar daar ben ik nog over aan het nadenken.. :)
:P
Je hebt helemaal gelijk, my mistake ;-P
:) Het is opzich geen ramp ik vind het alleen altijd raar om te zien. Tijd terug ben ik op mn eigen manier van scripten gaan letten en alles volgens de standaarden gaan doen. Sindsdien ben ik een beetje een mierenneuker geworden :)
dus dit soort feedback is altijd welkom :P