valideren csv input

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »
Hans Vereyken

Hans Vereyken

02/06/2010 00:21:40
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben reeds enige tijd aan het googlen om een goede oplossing te vinden voor het volgende:

Ik ben bezig met een website voor iemand die regelmatig grote hoeveelheden gegevens in een mysql database moet vervangen. Het programma dat hij op zijn computer gebruikt (Microsoft Access) heeft niet meteen de functies aan boord om deze taken uit te voeren. Ik laat hem de tabellen exporteren als csv waardes die hij dan in de website kan laden (er moeten hier en daar veranderingen gebeuren in de gegevens en een aantal zaken toevoegen, niet 'gewoon' synchroniseren, want dat gaat gewoon met access natuurlijk).
Gisteren gebeurde het dat Access een foutje maakte bij het aanmaken van het csv-bestand (Ja, het kan... ), hij probeert dit foutieve bestand in te laden... eerst wordt de database leeggemaakt, dan de nieuwe waardes erin, maar dat laatste ging dus niet goed, gevolg: website helemaal plat.
Mijn punt: hoe kan ik nakijken of er foutjes in de csv zitten alvorens deze te verwerken zodat dit niet meer kan gebeuren. Ik heb al gedacht om de gegevens eerst in een andere database te laden, wanneer dit faalt niet verder te gaan met het verwerken en zo de site intact laten, maar dit lijkt mij nogal omslachtig, ik zou liever een goede methode hebben om de csv te valideren.
Ik heb gezocht naar een Regular Expressions hiervoor maar ben nergens geraakt.
Eigenschappen van de csv: scheidingsteken: ","
Sommige waardes worden encapsulated met: "
Er moeten 3 waardes zijn gescheiden door komma's, dan moet er een /n komen

Iemand die mij een hint kan geven?

Dank bij voorbaat.

PHP hulp

PHP hulp

21/12/2024 17:46:31

B a s
Beheerder

B a s

02/06/2010 01:59:49
Quote Anchor link
Wil je het perse met PHP doen (geautomatiseerd) of kan dit ook client side?

Terence Hersbach

Terence Hersbach

02/06/2010 09:23:21
Quote Anchor link
hoe importeer je? PHP heeft namelijk hier functies voor die ook checken op fouten:
http://nl3.php.net/fgetcsv

Jan geen

Jan geen

02/06/2010 09:36:54
Quote Anchor link
Als je het importeert met de functie die hierboven wordt beschreven, dan kan je daarna eerst de array doorlopen en je checks doen en mits je geen fouten vindt dan pas de db updaten.

Hans Vereyken

Hans Vereyken

04/06/2010 08:35:09
Quote Anchor link
De input komt van een html formulier.
Dit is wat ik heb ondertussen, wel nog wat onhandig maar het komt wel goed zo denk ik
Edit:
script verwijderd, nieuwe versie in volgende post
Gewijzigd op 05/06/2010 13:50:05 door Hans Vereyken

Hans Vereyken

Hans Vereyken

04/06/2010 12:59:05
Quote Anchor link
Deze ziet er beter uit en werkt, heb hem ook ineens in het Engels gemaakt, toch steeds breder inzetbaar dan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
function validCsv ($csv, $regexps) {
    $data = nl2br ($csv); //nl2br
    $numberOfLines = substr_count($data, "<br />"); //Count occurances of <br />
    $result[0] = true;
    $result[1] = $numberOfLines;
    $result[2] = "";

$lineNumber = 0;
    while ($lineNumber < $numberOfLines) {
        $lineNumber++;
        list ($lineString, $data) = explode ("<br />", $data, 2); //First line in $lineString, rest in $data
        $lineArray = str_getcsv ($lineString, ","); // split values of $lineString in array in $lineArray
        if (!$lineArray) {
            $result[0] = false;
            $result[2] .= "Error in <strong>line ".$lineNumber."</strong>: can not split the string (".$lineString.")<br />";
        }

$offset = 0;
        while (isset ($regexps[$offset])) { // as long as there are regular expressions set hold them against the next field, if field count doesn't match --> false
            $field = preg_match ($regexps[$offset], $lineArray[$offset]);
            $offset++;
            if (!$field | $field == "0") { //if regular expression didn't match or preg_match fails/dies
                $result[0] = false;
                $result[2] .= "Error in <strong>line ".$lineNumber.", field ".$offset."</strong>: no match with regular expression (".$lineArray[$offset-1].")<br />";
            }
        }

if (isset ($lineArray[$offset])) { //If there are more line's than regular expressions
            $result[0] = false;
            $result[2] .= "Error in <strong>line ".$lineNumber."</strong>: to many fields (".$lineString.")<br />";
        }
    }

return $result;
}

if (isset ($_POST['submit'])) {
    $hoofdgroepen = $_POST ['hoofdgroepen'];
    $regexps[0] = "/^[1-9]{1}[0-9]{0,3}$/";
    $regexps[1] = "/^[a-zA-Z0-9.,()\/ ]{1,50}$/";
    $regexps[2] = "/^[1-9]{1}[0-9]{0,3}$/";
    $result = validCsv ($hoofdgroepen, $regexps);
    echo "True/False: ".$result[0]."<br />";
    echo "Number of lines: ".$result[1]."<br />";
    echo "Errors: <br />".$result[2]."<br />";
}

?>

Hans Vereyken

Hans Vereyken

15/06/2010 09:56:45
Quote Anchor link
Deze functie werkt perfect op mijn wamp server, als ik het naar mijn server upload en ik roep deze functie ergens aan blijft het gehele scherm gewoon wit... ik heb error_reporting (E_ALL) bovenaan het desbetreffende script gezet om er zeker van de zijn dat alle fouten weergegeven worden.
Ik heb geen idee wat er hier fout gaat, op mijn computer werkt het perfect...
Ik heb hier php 5.3.0, de server heeft php 5.2.6

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Alvast bedankt

Edit:
Ik heb het probleem gevonden, str_getcsv is een functie die pas bestaat sinds PHP 5 >= 5.3.0, hoe los ik dit op?
Gewijzigd op 15/06/2010 10:11:48 door Hans Vereyken

15/06/2010 10:33:02

Afra ca

Afra ca

15/06/2010 13:02:24
Quote Anchor link
Ik was las toevallig net de comments van fgetcsv, en aangezien we het hier toch hebben over valid CSV: php.net volgt niet de RFC standaard van CSV. Zie voor meer uitleg het bugreport
Gewijzigd op 15/06/2010 13:08:53 door Afra ca

Hans Vereyken

Hans Vereyken

15/06/2010 21:40:29
Quote Anchor link
@Karl Karl
Ik heb alle linkjes bekeken, ik maar zoeken, het stond gewoon onder mijn neus. De eerste link is de beste, maar veel te uitgebreid, ik heb er dit van gemaakt, dat is genoeg voor wat ik nodig heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
if (!function_exists('str_getcsv')) {
    function
str_getcsv ($input) {
        $input = str_replace (array("\r", "\r\n", "\n"), "", $input);
        $input = $input.",";
        $offset = 0;
        while ($input != "") {
            if (substr ($input, 0, 1) == "\"") {
                list ($field, $input) = explode ("\",", substr ($input, 1), 2);
                $return[$offset] = $field;
            }
else {
                list ($field, $input) = explode (",", $input, 2);
                $return[$offset] = $field;
            }

$offset++;
        }

return $return;
    }
}

?>

Het is zeker geen volwaardig alternatief voor str_getcsv, maar zoals gezegd: voor mij is het voldoende.

@Afra ca
Ik denk niet dat dit probleem van toepassing was, maar zeker het lezen waard, danku!
Gewijzigd op 15/06/2010 21:43:13 door Hans Vereyken

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.