valideren csv input

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »
Hans Vereyken

Hans Vereyken

02/06/2010 00:21:40
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben reeds enige tijd aan het googlen om een goede oplossing te vinden voor het volgende:

Ik ben bezig met een website voor iemand die regelmatig grote hoeveelheden gegevens in een mysql database moet vervangen. Het programma dat hij op zijn computer gebruikt (Microsoft Access) heeft niet meteen de functies aan boord om deze taken uit te voeren. Ik laat hem de tabellen exporteren als csv waardes die hij dan in de website kan laden (er moeten hier en daar veranderingen gebeuren in de gegevens en een aantal zaken toevoegen, niet 'gewoon' synchroniseren, want dat gaat gewoon met access natuurlijk).
Gisteren gebeurde het dat Access een foutje maakte bij het aanmaken van het csv-bestand (Ja, het kan... ), hij probeert dit foutieve bestand in te laden... eerst wordt de database leeggemaakt, dan de nieuwe waardes erin, maar dat laatste ging dus niet goed, gevolg: website helemaal plat.
Mijn punt: hoe kan ik nakijken of er foutjes in de csv zitten alvorens deze te verwerken zodat dit niet meer kan gebeuren. Ik heb al gedacht om de gegevens eerst in een andere database te laden, wanneer dit faalt niet verder te gaan met het verwerken en zo de site intact laten, maar dit lijkt mij nogal omslachtig, ik zou liever een goede methode hebben om de csv te valideren.
Ik heb gezocht naar een Regular Expressions hiervoor maar ben nergens geraakt.
Eigenschappen van de csv: scheidingsteken: ","
Sommige waardes worden encapsulated met: "
Er moeten 3 waardes zijn gescheiden door komma's, dan moet er een /n komen

Iemand die mij een hint kan geven?

Dank bij voorbaat.

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 12:00:28

B a s
Beheerder

B a s

02/06/2010 01:59:49
Quote Anchor link
Wil je het perse met PHP doen (geautomatiseerd) of kan dit ook client side?

Terence Hersbach

Terence Hersbach

02/06/2010 09:23:21
Quote Anchor link
hoe importeer je? PHP heeft namelijk hier functies voor die ook checken op fouten:
http://nl3.php.net/fgetcsv

Jan geen

Jan geen

02/06/2010 09:36:54
Quote Anchor link
Als je het importeert met de functie die hierboven wordt beschreven, dan kan je daarna eerst de array doorlopen en je checks doen en mits je geen fouten vindt dan pas de db updaten.

Hans Vereyken

Hans Vereyken

04/06/2010 08:35:09
Quote Anchor link
De input komt van een html formulier.
Dit is wat ik heb ondertussen, wel nog wat onhandig maar het komt wel goed zo denk ik
Edit:
script verwijderd, nieuwe versie in volgende post
Gewijzigd op 05/06/2010 13:50:05 door Hans Vereyken

Hans Vereyken

Hans Vereyken

04/06/2010 12:59:05
Quote Anchor link
Deze ziet er beter uit en werkt, heb hem ook ineens in het Engels gemaakt, toch steeds breder inzetbaar dan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
function validCsv ($csv, $regexps) {
    $data = nl2br ($csv); //nl2br
    $numberOfLines = substr_count($data, "<br />"); //Count occurances of <br />
    $result[0] = true;
    $result[1] = $numberOfLines;
    $result[2] = "";

$lineNumber = 0;
    while ($lineNumber < $numberOfLines) {
        $lineNumber++;
        list ($lineString, $data) = explode ("<br />", $data, 2); //First line in $lineString, rest in $data
        $lineArray = str_getcsv ($lineString, ","); // split values of $lineString in array in $lineArray
        if (!$lineArray) {
            $result[0] = false;
            $result[2] .= "Error in <strong>line ".$lineNumber."</strong>: can not split the string (".$lineString.")<br />";
        }

$offset = 0;
        while (isset ($regexps[$offset])) { // as long as there are regular expressions set hold them against the next field, if field count doesn't match --> false
            $field = preg_match ($regexps[$offset], $lineArray[$offset]);
            $offset++;
            if (!$field | $field == "0") { //if regular expression didn't match or preg_match fails/dies
                $result[0] = false;
                $result[2] .= "Error in <strong>line ".$lineNumber.", field ".$offset."</strong>: no match with regular expression (".$lineArray[$offset-1].")<br />";
            }
        }

if (isset ($lineArray[$offset])) { //If there are more line's than regular expressions
            $result[0] = false;
            $result[2] .= "Error in <strong>line ".$lineNumber."</strong>: to many fields (".$lineString.")<br />";
        }
    }

return $result;
}

if (isset ($_POST['submit'])) {
    $hoofdgroepen = $_POST ['hoofdgroepen'];
    $regexps[0] = "/^[1-9]{1}[0-9]{0,3}$/";
    $regexps[1] = "/^[a-zA-Z0-9.,()\/ ]{1,50}$/";
    $regexps[2] = "/^[1-9]{1}[0-9]{0,3}$/";
    $result = validCsv ($hoofdgroepen, $regexps);
    echo "True/False: ".$result[0]."<br />";
    echo "Number of lines: ".$result[1]."<br />";
    echo "Errors: <br />".$result[2]."<br />";
}

?>

Hans Vereyken

Hans Vereyken

15/06/2010 09:56:45
Quote Anchor link
Deze functie werkt perfect op mijn wamp server, als ik het naar mijn server upload en ik roep deze functie ergens aan blijft het gehele scherm gewoon wit... ik heb error_reporting (E_ALL) bovenaan het desbetreffende script gezet om er zeker van de zijn dat alle fouten weergegeven worden.
Ik heb geen idee wat er hier fout gaat, op mijn computer werkt het perfect...
Ik heb hier php 5.3.0, de server heeft php 5.2.6

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Alvast bedankt

Edit:
Ik heb het probleem gevonden, str_getcsv is een functie die pas bestaat sinds PHP 5 >= 5.3.0, hoe los ik dit op?
Gewijzigd op 15/06/2010 10:11:48 door Hans Vereyken

15/06/2010 10:33:02

Afra ca

Afra ca

15/06/2010 13:02:24
Quote Anchor link
Ik was las toevallig net de comments van fgetcsv, en aangezien we het hier toch hebben over valid CSV: php.net volgt niet de RFC standaard van CSV. Zie voor meer uitleg het bugreport
Gewijzigd op 15/06/2010 13:08:53 door Afra ca

Hans Vereyken

Hans Vereyken

15/06/2010 21:40:29
Quote Anchor link
@Karl Karl
Ik heb alle linkjes bekeken, ik maar zoeken, het stond gewoon onder mijn neus. De eerste link is de beste, maar veel te uitgebreid, ik heb er dit van gemaakt, dat is genoeg voor wat ik nodig heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
if (!function_exists('str_getcsv')) {
    function
str_getcsv ($input) {
        $input = str_replace (array("\r", "\r\n", "\n"), "", $input);
        $input = $input.",";
        $offset = 0;
        while ($input != "") {
            if (substr ($input, 0, 1) == "\"") {
                list ($field, $input) = explode ("\",", substr ($input, 1), 2);
                $return[$offset] = $field;
            }
else {
                list ($field, $input) = explode (",", $input, 2);
                $return[$offset] = $field;
            }

$offset++;
        }

return $return;
    }
}

?>

Het is zeker geen volwaardig alternatief voor str_getcsv, maar zoals gezegd: voor mij is het voldoende.

@Afra ca
Ik denk niet dat dit probleem van toepassing was, maar zeker het lezen waard, danku!
Gewijzigd op 15/06/2010 21:43:13 door Hans Vereyken

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.